close
تنظیمات نوتیفیکیشن اسکایپ

اسکایپ یک نرم افزار ویدئو کنفرانس کاربردی و مورد نیاز برای برقراری تماس تصویری و حضور در جلسات ویدئو کنفرانس بسیاری از کسب و کارها است؛ اما برخی اوقات در حین استفاده از اسکایپ به مشکلاتی بر خواهید خورد که می‌توانند اعصاب خرد کن شوند. در این مطلب به معرفی تعدادی از مشکلات متداول اسکایپ و نحوه حل کردن این مشکلات می‌پردازیم.

مشکلات متداول اسکایپ

اسکایپ وب کم، اسپیکر یا میکروفون من را تشخیص نمی‌دهد

متداول ترین مشکل اسکایپ این است که ارتباط خود با تجهیزات شما مانند دوربین ویدئو کنفرانس یا میکروفون را از دست می‌دهد.

با توجه به این که برخی از اوقات این مشکل می‌تواند از خود دستگاه فیزیکی شما، مشکلات درایور دستگاه یا ارورهای ویندوزی که با Restart کردن درست می‌شوند نشأت بگیرند؛ اما اکثر آن‌ها از طرف خود نرم‌افزار اسکایپ هستند.

مشکلات متداول اسکایپ

برای پیدا کردن مشکل باید به بخش Tools > Options بروید و سپس به بخش Audio Settings رفته و گزینه Show Advanced Options را کلیک کنید.

در اینجا تمامی دستگاه‌هایی که نرم‌افزار اسکایپ تشخیص داده است را مشاهده می‌کنید، ممکن است هدستی داشته باشید که آن را هر چند وقت یکبار متصل می‌کنید که در این لیست این هدست را با رنگ طوسی می‌بینید، اسکایپ ممکن است میکروفون اکسترنال شما را با این هدست اشتباه بگیرد و به جای دریافت صدا از میکروفون به دنبال هدست شما باشد.

بهترین راه‌حل آن است که هدست را از این لیست حذف کنید.

برای دستگاه‌های ویدئویی مانند وب کم نیز به همین حالت خواهد بود.

کیفیت کم تماس تصویری

ممکن است تا اینترنت شما ضعیف باشد و یا اگر به WiFi متصل هستید با فاصله زیادی از روتر خود نشسته باشید، در این صورت پیشنهاد می‌کنیم تا محیطی نزدیک‌تر به روتر خود پیدا کنید تا ارتباط قدرتمندتری را داشته باشد.

همچنین برای ارتقا کیفیت تصویر تماس خود می‌توانید به تهیه یک وب کم حرفه‌ای یا هدست اداری مناسب که دارای فناوری نویزکنسلینگ ویدئو کنفرانس هست بپردازید تا اگر مشکل اینترنت ندارید کیفیت تماس خود را با استفاده از تجهیزات با کیفیت افزایش دهید.

مطالب پیشنهادی: نحوه کار با اسکایپ

نمایش Click to Call به جای شماره تماس

این مورد از مشکلات متداول اسکایپ به تنظیمات پیش‌فرض نرم‌افزار اسکایپ زمانی که آن را نصب می‌کنید بر می‌گردد و به سادگی قابل تعویض است.

مشکلات متداول اسکایپ

ابتدا باید تا Skype Click to Call را از Control Panel در کامپیوتر خود پاک کنید.

سپس به مرورگر خود بروید و Plugin و Add-On ها را بررسی کنید و اگر Skype Click to Call را در بین آن‌ها می‌بینید آن‌ها را نیز غیر فعال کنید.

در مرحله آخر به تنظیمات اسکایپ Tools > Options > Advanced بروید و دو عنوان بالایی که تیک آن‌ها خورده است را غیر فعال کنید.

اگر از اسکایپ برای برقراری تماس‌های تلفنی و تله کنفرانس استفاده می‌کنید این قابلیت برای شما کاربردی خواهد بود، اما برای بقیه باعث می‌شود تا عمل ساده کپی و پیست کردن شماره تماس‌ها بسیار مشکل شود.

نوتیفیکیشن‌های زیاد اسکایپ

یکی از مشکلات متداول اسکایپ این است که اسکایپ به صورت پیش‌فرض بسیار پر سروصداست و بابت هر اتفاقی که در حین تماس می‌افتد یا حتی اتفاقات بیرون جلسه به شما پیام می‌دهد و نوتیفیکیشن‌های غیرکاربردی زیادی دارد.

تنظیمات نوتیفیکیشن اسکایپ

با ورود به بخش تنظیمات Tools > Options > Notifications > Notification Settings بروید و عنوان‌هایی که نمی‌خواهید تا در رابطه با آن‌ها نوتیفیکیشن دریافت کنید را غیر فعال کنید و یا به تب Sounds بروید و صدای این نوتیفیکیشن‌ها را قطع کنید یا گزینه Mute All Sounds را فعال کنید تا دیگر هیچ صدایی از نرم‌افزار اسکایپ خود نشنوید.

در صورت وجود سؤال در رابطه با نرم‌افزار ویدئو کنفرانس اسکایپ می‌توانید تا سؤال خود را در بخش نظرات مطرح کرده تا در اسرع وقت با سؤال شما پاسخ دهیم.

7 دیدگاه

    1. با سلام، این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، سرعت اینترنت، VPN ضعیف یا SSD نبودن حافظه داخلی کامپیوتر شما می‌تواند از دلایل کند بودن و هنگ کردن برنامه اسکایپ شود.

  1. سلام خسته نباشین من اسکایپ استفاده میکن استیکراش نمایش نمیده فقط اسمشونو مینویسه اشکالش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام، نمی‌توان با اطمینان گفت اما ممکن است مربوط به محدودیت‌های اخیر در اتصال به اینترنت باشد.

  2. سلام وقتتون بخیر نوتیفیکیشن پیام ها در اسکایپ برام نماید.
    گوشی من هواوی y8p هستش تمامی تنظیمات نوتیفیکیشن اسکایپ رو فعال کردم و تو حالت ذخیره باطری هم جزو استثناها گذاشتمش
    گزینه های Allow notifications و Allow interruptions فعال و حالت Gentle notifications رو غیرفعال کردم.
    اسکایپ رو کلیر کش و کلیر دیتا کردم و پاک کردم انیستال کردم و مجدد نصب کردم اما همچنان نوتیف نمیاد و چون برای کار ازش استفاده میکنم برام مهمه که نوتیف داشته باشم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام، در نرم‌افزار اسکایپ تنظیمات نوتیفیکیشن داخل برنامه را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید ه نوتیفیکیشن‌ها برای شما از این بخش غیر فعال نباشند.

نظرات خود را ثبت کنید