close
دانستنی های ویدئو کنفرانس

اگر نیاز به راه ارتباطی از راه دور جدیدی دارید، ویدئو کنفرانس می‌تواند راه‌حل مشکلات شما باشد و در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با دانستنی های ویدئو کنفرانس و هر آنچه باید درباره آن بدانید آشنا کنیم.

ویدئو کنفرانس چیست

ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس یا Video Conferencing ارتباطی زنده و تصویری بین دو یا چندین گروه بدون توجه به موقعیت مکانی آن‌هاست. ویدیو کنفرانس مزایای زیادی برای کسب ‌و ‌کارها دارد، به عنوان مثال کسب‌ و کارهایی که در نقاط مختلف دنیا دفتر دارند می‌توانند به کمک این فناوری بدون نیاز به هزینه زمانی یا مالی می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

ویدئو کنفرانس ابزاری مهم برای کسب و کارهاست و اهمیت ویدئو کنفرانس برای کسب و کارها بسیار است. زیرا تجهیزات ویدئو کنفرانس به افراد قابلیت دورکاری و به کسب و کارها قابلیت استخدام افراد دورکار را می‌دهد که مزایای زیادی برای هردو طرف دارد.

راه‌اندازی ویدئو کنفرانس به چه تجهیزاتی نیاز دارد

راه اندازی ویدئو کنفرانس

یکی از دانستنی های ویدئو کنفرانس تجهیزاتی مورد نیاز برای این فناوری است؛ در گذشته نیاز به تجهیزات تخصصی و پیچیده فراوانی برای برقراری یک تماس ویدئو کنفرانس ساده داشتید. اما امروزه با پیشرفت فناوری برای برگذاری یک جلسه ویدئو کنفرانس به تجهیزات فراوانی نیاز نخواهید داشت.

به صورت خلاصه برای تشکیل یک جللسه ویدئو کنفرانس تنها تجهیزاتی که به آن‌ها نیاز خواهید داشت اقلام زیر هستند:

برای مطالعه کامل‌تر پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

نرم افزار ویدئو کنفرانس چیست

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس پلتفرمی است که افراد به صورت تکی یا گروهی می‌توانند در آن با یکدیگر به صورت تصویری در تماس باشند. یکی از مثال‌های بارز این موضوع نرم‌افزار Skype است که توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده می‌شود.

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس به نرم‌افزار تماس تصویری شباهت زیادی دارد، اما تفاوت‌های عمده‌ای با این دسته از نرم‌افزارها دارند :

  • نرم‌افزار ویدئو کنفرانس محدودیت تعداد افراد را ندارند
  • برخی از نرم‌افزارهای تماس تصویری نسخه ویدئو کنفرانس نیز دارند اما نسخه موبایل توانایی ایجاد جلسه را ندارد
  • نرم‌افزارهای راه اندازی ویدئو کنفرانسقابلیت‌هایی را به کاربران برای برگذاری جلسه ارائه می‌دهند که نرم‌افزارهای تماس تصویری این قابلیت‌ها را ندارند.

برای مطالعه کامل‌تر درباره این دسته نرم افزارها پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب بخش نرم‌افزار را در مجله کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.

مزایای استفاده از ویدئو کنفرانس چیست

دانستنی های ویدئو کنفرانس

آخرین مورد از دانستنی های ویدئو کنفرانس مزایای آن است و همانطور که گفتیم استفاده از این فناوری مزایای زیادی را به همراه دارد. یکی از این مزایا امکان دورکاری افراد است اما دیگر چه مواردی از مزایای ویدئو کنفرانس محسوب می‌شوند؟

دیگر مزایای ویدئو کنفرانس کمتر شدن هزینه‌های کسب و کارها و به عنوان مثال از بین رفتن هزینه‌های سفر افراد برای برقراری یک جلسه‌ی ساده‌ی ۳ ساعته است.

دیگر مزیت ویدئو کنفرانس تأثیرگذاری بیشتر تماس‌های تصویری از ملاقات حضوری است. برای مطالعه تکمیل‌تر درباره این موضوع توصیه می‌کنیم تا مطلب مربوطه را مطالعه نمایید.

ویدئو کنفرانس دنیایی بسیار فراتر از تجهیزات آن و قابلیت برقراری یک جلسه از راه دور است و حتی در دنیای امروزی قابلیت‌های فراوانی مانند آموزش مجازی، قابلیت استخدام افراد از مکان‌های بسیار دوردست و قابلیت کار در هر مکانی را در دسترس ما قرار می‌دهد.

شکش در این موضوع نیست که آینده ارتباطات ویدئو کنفرانس است و ما در حال نزدیک شدن به آن هستیم.

در صورتی که سؤالاتی درباره ویدئو کنفرانس دارید توضیه می‌کنیم تا سوالات متداول ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

برچسب‌ها : دانستنی های ویدئو کنفرانسنکاتی درباره ویدئو کنفرانسویدئو کنفرانس چیست

نظرات خود را ثبت کنید