close
اخبار

حافظه PS5 چقدر است؟ آیا می‌توان حافظه PlayStation 5 را افزایش داد؟

حافظه PS5 چقدر است

حافظه PS5 چقدر است؟ با وجود نیاز به نصب تمام بازی‌ها چند بازی می‌توان روی کنسول نصب کرد، خصوصا اگر نسخه دیجیتال PS5 را تهیه کرده باشید که باید تمام فایل‌ها را دانلود کرده و ذخیره داشته باشید (مطلب پیشنهادی: تفاوت PS5 دیجیتال و استاندارد). آیا می‌توان حافظه PS5 را افزایش داد؟ در این مطلب به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

مقدار حافظه PS5 چقدر است؟

حافظه PS5 چقدر است

کنسول PS5 دارای حافظه ۸۲۵GB از نوع SSD است که تنها ۶۶۷GB از حافظه ۸۲۵GB کنسول PlayStation 5 برای نصب بازی قابل استفاده است. همچنین برخی از فروشندگان PS5، آن را به اسم حافظه «۱ ترابایت غیر واقعی» به فروش می‌رسانند.

برای مقایسه کنسول PS4 با دو مقدار حافظه ۵۰۰GB و ۱TB به فروش می‌رسید.

بیشتر بخوانید: بهترین لوازم جانبی برای PS5

چند بازی می‌توان در PS5 نصب کرد؟

تعداد دقیق بازی قابل نصب بستگی به حجم بازی‌ها و نرم‌افزارهایی که می‌خواهید نصب کنید خواهد داشت. برخی از نرم‌افزارها به کمتر از ۱GB فضا احتیاج خواهند داشت در حالی که برخی بازی‌ها بیشتر از ۱۰۰GB را نیز اشغال خواهند کرد.

اگر به صورت متوسط هر بازی را در حدود ۵۰GB در نظر بگیریم، شما می‌توانید حدود ۱۳ بازی را در کنسول خود نصب کنید.

این مورد با در نظر گرفتن این نکته است که با استفاده از حافظه SSD در کنسول‌های نسل نهم، برای افزایش سرعت خوانده شدن اطلاعات بازی، کنسول‌ها دیگر به دوپلیکیت کردن فایل‌ها نمی‌پردازند که باعث می‌شود تا حجم اشغال شده توسط بازی‌ها نسبت به بازی‌های نسل قبل مقداری کمتر شود.

اما از طرفی باید افزایش کیفیت گرافیکی و رزولوشن بازی‌ها را، خصوصا در آینده‌ای نزدیک که باعث افزایش حجم بازی‌ها می‌شوند را نیز در خاطر داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین DNS برای PS5

آیا حافظه PS5 افزایش پیدا می‌کند؟

حافظه PS5

بله، شما می‌توانید با تهیه حافظه‌های NVMe SSD و نصب آن‌ها در کنسول خود، حافظه PS5 را افزایش دهید. دقت کنید که برخلاف PS4 نیازی نیست تا حافظه داخلی را عوض کنید، بلکه جایگاه اضافی برای افرایش حافظه PlayStation 5 در داخل کنسول تعبیه شده‌است.

بیشتر بخوانید: افزایش حافظه PS4

شما می‌توانید تا ۴ ترابایت دیگر به حافظه کنسول خود از این طریق اضافه کنید. اما اگر قصد انجام این کار را دارید، حتما قبل از تهیه حافظه اضافی مطلب نصب SSD در PS5 را مطالعه نمایید. در این مطلب مشخصات کارت‌های حافظه قابل نصب و نحوه نصب توضیح داده شده‌است و برخی از بهترین حافظه‌های SSD برای افزایش حافظه PlayStation 5 معرفی شده‌اند.

نظرات خود را ثبت کنید