close
حرفه ای دیده شوید

در دنیای امروز استفاده از ویدئو کنفرانس و تماس تصویری جایگاه مهمی در جامعه و روابط ما پیدا کرده‌است؛ حتی اگر ترجیه بر ملاقات حضوری با افراد را دارید به دلیل گسترش دورکاری مجبور به برقراری تماس‌های تصویری در آینده‌ای نزدیک خواهید بود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ۷ نکته برای برقراری تماس‌های تصویری آشنا کنیم تا در تماس‌های رسمی و حرفه‌ ای خود حرفه ای دیده شوید.

حرفه ای دیده شوید

در تماس‌های تصویری خود حرفه ای دیده شوید

تجهیزات ویدئو کنفرانس در طول سال‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده‌اند و تجهیزاتی مانند تجهیزات ویدئو کنفرانس لاجیتک دارای قابلیت‌هایی هستند که بهترین تصویر و صدای ممکن را به شما ارائه دهند تا حرفه ای دیده شوید. اما نکاتی نیز وجود دارند که با رعایت آن‌ها توسط ما می‌تواند به استفاده بهتر از این قابلیت‌ها کمک کند. این نکات را می‌توانید در لیست زیر مشاهده نمایید:

  • نورپردازی با مقدار و زاویه مناسب
  • انتخاب پس زمینه مناسب
  • کمک به حفظ تمرکز
  • ارتباط چشم در چشم مناسب
  • نوشتن مطالب نیاز به ذکر
  • استفاده از بهترین تجهیزات

نورپردازی حرفه اینورپردازی با مقدار و زاویه مناسب

میزان و زاویه دورپردازی به مقداری که برای عکاسی حرفه‌ای اهمیت دارد، در برقراری یک تماس تصویری رسمی نیز مهم است. ممکن است تا نحوه دیده شدن شما در تماس با دوستانتان برای شما اهمیتی نداشته باشد؛ اما زمانی که می‌خواهید با یک سرمایه گذار، یک کارمند جدید یا برای مصاحبه‌ای رسمی می‌خواهید به برقراری تماس تصویری بپردازید، نحوه نمایش داده شدن شما برایتان حائز اهمیت می‌شود.

برای این که حرفه ای دیده شوید برای نورپردازی از لامپ‌های مهتابی و چراغ‌های سقفی استفاده نکنید؛ زیرا لامپ‌های مهتابی سایه‌هایی بر روی صورت شما ایجاد می‌کنند و چراغ‌های سقفی در زیر چشمان شما تیرگی به وجود می‌آورند.

سعی کنید تا منبع نور خود را در پشت دوربین خود قرار دهید تا جهت نورپردازی و زاویه دید دوربین یکی باشد، همچنین می‌بایست ازحداقل دو منبع نور استفاده کنید، یکی برای نورپردازی از سمت راست و یکی از سمت چت.

برای تنظیم دوربین نیز سعی کنید تا ارتفاع آن را هم سطح با چشمان خود نگه دارید.

حرفه ای دیده شوید

انتخاب پس زمینه و Background مناسب

چه در خانه به دورکاری می‌پردازید و چه در دفتر رسمی کار می‌کنید، برای اینکه حرفه ای دیده شوید تلاش کنید پس زمینه تصویر خود را ساده نگه دارید.

در جای خود بنشیدید و دوربین وبکم یا لپتاپ خود را فعال کنید و تصویر آن را تماشا کنید، هر آنچه که فکر می‌کنید ممکن است توجه فرد را در تصویر به خود جلب کند را از تصویر حذف کنید. همچنین اگر از خانه کار می‌کنید تصویر خود را به نحوی نمایش دهید که انگار از دفتر کار با آن‌ها تماس گرفته‌اید. نیازی برای دانستن مکان کار شما برای افراد وجود ندارد.

جلسه ویدئو کنفرانس با کیفیت

کمک به حفظ تمرکز

ممکن است ویدئوی خنده‌دار تماس تصویری کارشناس در برنامه اخبار BBC را به یاد داشته باشید.

برای اینکه از این نوع اتفاقات جلوگیری کنید در اتاق خود را قفل کنید تا از ایجاد جلب توجه‌های ناخواسته جلوگیری کنید.

این جلب توجه‌های ناخواسته می‌تواند ورود کودکان، حیوانات و یا حتی ورود افراد دیگر بدون اطلاع از تماس شما باشد و حتی اگر این افراد در تصویر نیز دیده نشوند و فرد مقابل متوجه آن‌ها نشود، باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شوند. پس برای اینکه حرفه ای دیده شوید کنترل کامل محل برقراری تماس خود را داشته باشید.

 

حرفه ای دیده شوید

ارتباط چشم در چشم مناسب (Eye-to-Eye Connection)

اگر می‌خواهید تا در تماس تصویری خود حرفه ای دیده شوید، می‌بایست تا آن را تا جای ممکن به یک ملاقات حضوری شبیه کنید، به همین دلیل سعی کنید تا وبکم خود را در نزدیکی صفحه نمایش خود قرار دهید تا زمانی که به فرد مقابل خود در طرف دیگر تماس نگاه می‌کنید، زاویه چشم شما به لنز دوربین نزدیک باشد تا فرد نیز این تصر را داشته باشد که مشا مستقیماً در حال مشاهده او هستید.

همچنین سعی کنید تا جای ممکن به تصویر خود که معمولاً در گوشه‌ای از تصویر نمایش داده می‌شود نگاه نکنید.

یکی از ولاگرهای معروف YouTube به نام Casey Neistat نیز روش جالبی را برای حل این مشکل به کار گرفته است. این فرد در ویدئوهای خود از یک عینک آفتابی استفاده می‌کند و در زمان فیلمبرداری جهت چهره خود را به سمت دوربین نگه می‌دارد، اما نگاهش به سمت نمایشگر دوربین است.

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیح کامل این دلیل را مشاهده نمایید (به دلیل فیلتر بودن یوتیوب برای مشاهده این ویدئو می‌بایست از فیلتر شکن استفاده نمایید).

نوشتن مطالب نیاز به ذکر

د هر تماس تصویری می‌خواهید تا مطالبی را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید، اما برای اینکه این مطالب را از یاد نبرید آن‌ها را یادداشت می‌کنید. اما نگاه کردن به این مطالب زمانی که روی میز شما قرار گرفته باشد ارتباط چشم در چشم شما  و طبیعی جلوه دادن تماس شما را از بین می‌برد.

پس بهتر است تا خلاصه‌ای از مطالب را در کاغذی کوچک نوسته و آن را در کنار دوربین خود بچسبانید تا با نگاه لحظه‌ای به آن مطالب برای شما یادآوری شود.

وبکم لاجیتک BRIO

استفاده از بهترین تجهیزات

برای اینکه حرفه‌ای دیده شوید، نیاز به استفاده از تجهیزات حرفه‌ای نیز خواهید داشت. شما نمی‌توانید با رعایت تمامی نکات بالا انتظار دریافت تصویر حرفه‌ای که می‌توانید از بهترین وبکم‌های موجود دریافت کنید را از دوربین لپتاپ خود انتظار داشته باشید.

وبکم تقریباً تمامی لپتاپ‌ها دارای کیفیت ۷۲۰p هستند، اما شما می‌توانید وبکم‌هایی مانند وبکم لاجیتک C920 با کیفیت فیلمبرداری Full-HD و یا حتی وبکمی مانند وبکم لاجیتک BRIO با کیفیت ۴K تهیه کنید.

البته همیشته با کیفیت ترین وبکم و گران‌ترین وبکم بهترین وبکم برای شما نخواهد بود و وبکم‌های مختلف برای انجام کارهای مختلف ساخته شده‌اند. اگر قصد تهیه وبکمی برای خود را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب “بهترین وبکم برای شما کدام است” را مطالعه نمایید.

برچسب‌ها : تماس تصویری حرفه ایحرفه ای دیده شویددر تماس تصویری حرفه ای دیده شوید

نظرات خود را ثبت کنید