close
تماس تصویری IMO

نرم افزار تماس تصویری IMO یکی از اولین برنامه‌ها برای تبدیل اینترنت به یک محیط دوستانه‌تر بود که در حال حاضر سرویس‌های مشابه آن در میان نرم‌افزارهای پیام‌رسان بسیار هستند. نرم افزار تماس تصویری IMO در Palo Alto و توسط یکی از ۱۰ کارمند اول گوگل به نام George Harik در سال‌های آخر دهه ۲۰۰۰ ساخته شد. این نرم افزار ابتدا به عنوان یک Umbrella عمل می‌کند و قابلیت لینک کردن اکانت‌های گوگل پلاس، یاهو، فیسبوک و اسکایپ و موارد مشابه دیگر را فراهم می‌کرد.

چند سال پیش IMO قابلیت یکپارچه‌سازی اکانت‌های مختلف را حذف کرد. ظهور نرم‌افزارهایی مثل واتزاپ و اسکایپ ادامه کار را برای نرم‌افزارهای یکپارچه‌کننده خدمات طرف‌های ثالث را سخت‌تر کرد. آنچه از نرم افزار IMO باقی ماند یک نرم افزار تماس تصویری با خصوصیاتی مثل نرم‌افزارهای معروف دیگر مثل Whatsapp بود.

نرم افزار تماس تصویری IMO یک برنامه سبک و باکیفیت برای تماس‌های تصویری است که قابلیت‌هایی نظیر تماس‌های گروهی، گروه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی و استیکرهای انیمیشنی نیز دارد. البته این نرم‌افزار رابط کاربری چندان جذابی ندارد و همچنین نگرانی‌های زیادی در مورد امنیت آن وجود دارد.

اگر قابلیت چت همزمان در چندین نرم‌افزار فعلاً در نرم افزار تماس تصویری IMO وجود داشت، این نرم‌افزار به یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای مجود تبدیل می‌شد. اما به هر حال با وضعیت فعلی نرم افزار تماس تصویری IMO یک نرم‌افزار دیگر مثل سایر نرم‌افزارهای مشابه است.

نرم افزار تماس تصویری IMO را می‌توان به عنوان یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس نیز استفاده کرد

اگر به تازگی به کاربران نرم افزار تماس تصویری IMO پیوسته‌اید برایتان سخت است که چگونه دوستان خود را که از نرم‌افزارهای اسکایپ، Whatsapp و یا پیام‌رسان فیسبوک استفاده می‌کنند قانع کنید تا برنامه محبوب خود را رها کنند و مثل شما از IMO استفاده کنند. راه‌اندازی IMO کاملاً مشابه راه‌اندازی Whatsapp است، شما شماره خود را وارد می‌کنید و کد امنیتی از سوی برنامه برای شما ارسال می‌شود و در صورت وارد کردن آن تمام مخاطبین شما به صورت خودکار در برنامه کپی می‌شوند. دقیقاً مثل Whatsapp می‌توانید دوستان خود را از طریق SMS به استفاده از برنامه دعوت کنید و از طریق گروه‌ها و یا تماس‌های گروهی با آن‌ها در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی: ویدئو کنفرانس با IMO

با استفاده از نرم افزار تماس تصویری IMO می‌توانید ویدئوها و تصاویر خود را آپلود کنید و مثل اسنپ چت و اینستاگرام استوری‌های جذاب بسازید و یا از تماس‌های گروهی و فردی صوتی یا تصویری لذت ببرید. همچنین مثل خیلی از برنامه‌های پیام‌رسان معروف استیکرهای انیمیشنی زیاد نیز در این برنامه در دسترس هستند که می‌توانید آن‌ها را برای دوستان خود ارسال کنید.

تماس تصویری IMO

حتی اسکایپ با تغییرات جدیدی که در آن ایجاد شده است، همه این امکانات را دارد. پس چطور باید دوستان خود را به استفاده از این برنامه متقاعد کنید؟ با همه این اوصاف IMO ویژگی‌های جذابی دارد که باعث شده بیش از ۱۰۰ میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده باشد.

حجم کم، کیفیت بالا

نرم افزار تماس تصویری IMO با توجه کیفیت تماس تصویری که ارائه می‌دهد بسیار سبک است. حجمی که فایل اولیه پیش از نصب در حافظه شما اشغال می‌کند کمی بیش از ۶ مگابایت است. برای مقایسه بد نیست بدانید که این مقدار برای Whatsapp بیش از ۳۷ مگابایت است. این حجم اندک نرم‌افزار باعث شده که IMO گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که تلفن هوشمند کوچکتری دارند و یا حجم زیادی از حافظه خود را به تصاویر و ویدئوها اختصاص می‌دهند.

تماس تصویری IMO

شما همچنین می‌توانید از نسخه دسکتاپ نرم افزار تماس تصویری IMO نیز استفاده کنید. اگر بخواهید تماس باکیفیت‌تری داشته باشید می‌توانید به سادگی از نسخه دسکتاپ و صفحه نمایش قوی‌تر کامپیوتر خود بهره ببرید.

تصاویر در IMO بسیار باکیفیت هستند. این نرم‌افزار در شبکه‌های Wifi، ۳G و ۴G عملکرد مناسب دارد و کمتر پیش می‌آید که با فریز شدن تصویر مواجه شوید. متأسفانه، رابط کاربری این نرم‌افزار چندان مناسب نیست؛ مثلاً برای خروج از حساب کاربری باید وارد بخش تنظیمات پیشرفته شوید و در نسخه iOS نیز صفحه تماس تصویری صرفاً یک پس‌زمینه به رنگ سیاه به همراه پنجره مخصوص چت است. این برنامه همچنین ویژگی‌های اضافه مثل به اشتراک گذاری صفحه نمایش نیز ندارد بلکه فقط کیفیت تماس ویدئویی آن است که باعث رقابت‌پذیری این نرم‌افزار با سایر نرم‌افزارها شده است.

آنچه باعث شده IMO در مقابل رقبای خود عملکرد ضعیفی داشته باشد و خیلی‌ها نرم‌افزارهای دیگر را به آن ترجیح دهند، نگرانی‌هایی است که درباره امنیت آن وجود دارد.

رمزگذاری کاربر به کاربر برای تماس تصویری ضروری است

IMO ادعایی در مورد رمزگذاری کاربر به کاربر ندارد و در صفحات مربوط به سیاست‌های آن هیچ اشاره‌ای به این ویژگی نداشته است. واضح است که اگر برای رمزگذاری اطلاعات از فناوری‌های مدرن امنیت اطلاعات استفاده نشود، ریسک این وجود خواهد داشت که اطلاعات شما توسط فرد دیگری برای مقاصد خصمانه مورد استفاده قرار بگیرند. وقتی اطلاعات مشخصی در مورد پروتکل‌های امنیت اطلاعات به کاربر داده نمی‌شود، قاعدتاً کاربر سراغ نرم‌افزارهای دیگر که خط مشی مشخصی دارند خواهد رفت.

تماس تصویری IMO

Whatsapp نیز در دوره ابتدایی انتشارش با چنین مشکلی روبرو شد و مجبور شد که یک اعلانیه رسمی صادر کند و در قالب آن اعلام کند که از سیستم رمزگذاری کاربر به کاربر بهره می‌برد. IMO نیز نیاز دارد تا اقدامی مشابه انجام دهد.

اگر بتوانید از نگرانی‌های امنیتی صرف نظر کنید، نرم افزار تماس تصویری IMO یک نرم‌افزار باکیفیت برای برقراری ارتباط تصویری است که تمام ویژگی‌هایی را که می‌توان از یک نرم‌افزار پیام‌رسان مدرن انتظار داشت، به کاربران خود ارائه می‌دهد. اگر جدیداً وارد حوزه تماس‌های تصویری شده‌اید بد نیست به IMO یک شانس بدهید و منتظر به‌روزرسانی‌های امنیتی آن باشید. اگر از نرم‌افزار دیگری استفاده می‌کنید و با آن راحت هستید، استفاده از IMO به شما توصیه نمی‌شود چرا که متأسفانه ویژگی خاص و قابل‌توجهی ندارد.

برچسب‌ها : imoامنیتپیام رسانتماس اینترنتیتماس تصویرینرم افزار

نظرات خود را ثبت کنید