close
گیمینگ

نحوه استفاده از دسته بازی بلوتوث با PUBG Mobile – با دسته بلوتوث پابجی بازی کنید

دسته بلوتوث پابجی موبایل

گیمینگ روی موبایل در چند سال اخیر پیشرفت فراوانی کرده است و بازی‌هایی که در گذشته تنها برای کنسول و PC ارائه می‌شدند امروزه در دستگاه‌های همراه نیز قابل اجرا هستند و پابجی موبایل یکی از محبوب‌ترین این بازی‌هاست. اما بازی با موبایل محدودیت‌های خود را به همراه دارد و در این مطلب قصد داریم تا با نحوه استفاده از دسته بازی بلوتوث با PUBG Mobile برای بهبود کنترل شما نسبت به بازی آشنا شویم.

بیشتر بخوانید:

 

پابجی موبایل یک بازی به سبک بتل رویال است که از ابتدای ارائه خود طرفداران بسیاری پیدا کرده است و بسیاری این بازی را روی تلفن همراه خود نصب دارند؛ اما صفحه نمایش لمسی با توجه به این که خود گوشی را برای بازی باید در دست بگیرید در میزان کنترل شما نسبت به بازی محدودیت ایجاد می‌کند.

بازی‌هایی مانند فورتنایت به شما اجازه استفاده از دسته بازی را به صورت مستقیم می‌دهند اما سازندگان پابجی موبایل نمی‌خواهند تا صرفا به دلیل استفاده از تجهیزاتی که کنترل بیشتری به بازیکن می‌دهد برخی از بازیکنان امکانات بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند و این کار از نظر آن‌ها عادلانه نیست.

به عنوان مثال در پابجی نسخه PC اگر شما از یک مانیتور اولتراواید استفاده کنید، تصویر بازی شما همچنان ۱۶:۹ خواهد بود تا به دلیل استفاده از این دسته از مانیتورها زاویه دید بیشتری نسبت به محیط خود نسبت به دیگران نداشته باشید.

استفاده از دسته بازی بلوتوث در پابجی برای اندروید

استفاده از دسته بازی بلوتوث با PUBG Mobile

همانطور که گفتیم پابجی موبایل به صورت رسمی از دسته بازی پشتیبانی نمی‌کند. اگر که یک دسته بلوتوث را به تلفن همراه خود متصل کنید و وارد بازی شوید از دسته بازی برای جابه‌جا شدن در محیط بازی می‌توانید استفاده کنید، اما کار دیگری نمی‌توانید انجام دهید.

البته راهی برای استفاده کامل از امکانات یک دسته بازی بلوتوث در پابجی موبایل در اندروید وجود دارد و آن نصب یک نرم‌افزار Keymapper است. این نرم‌افزار دستورات دسته بازی را به کلیک‌هایی روی صفحه نمایش شما ترجمه می‌کند و به این شکل می‌توانید از دسته بازی در اندروید استفاده کنید.

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های Keymapper که در حال حاضر برای اندروید وجود دارد و از PUBG Mobile پشتیبانی می‌کند، Panda Gamepad Pro است.

تنها کافی است تا این اپلیکیشن را از پلی استور دانلود و نصب کنید، گیم پد بلوتوث خود را به تلفن همراهتان نصب کنید، وارد اپلیکیشن شوید و تنظیمات دکمه‌ها را برای بازی پابجی موبایل ایجاد کنید و بازی PUBG Mobile را از طریق این نرم‌افزار باز کنید.

قبل از این کار باید بگوییم که ۲ نکته درباره استفاده از گیم پد بلوتوث در پابجی موبایل به این شکل وجود دارد:

  1. PUBG Mobile متوجه می‌شود که شما از یک نرم‌افزر برای باز کردن بازی استفاده می‌کنید و به این دلیل در زمان بازی شما را با افرادی وارد بازی می‌کند که از نرم‌افزارهای Emulator استفاده می‌کنند؛ مانند افرادی که در PC پابجی موبایل را بازی می‌کنند. به همین دلیل با افرادی بازی می‌کنید که خود کنترل بیشتری نسبت به افراد عادی نسبت به بازی خود دارند.
    بیشتر بخوانید: چگونه پابجی موبایل را در کامپیوتر نصب کنیم
  2. تنظیمات مپ دکمه‌ها زمانی اجرا می‌شوند که بازی PUBG Mobile را از طریق نرم‌افزار باز کنید. اگر خود نرم‌افزار پابجی موبایل را باز کنید کنترل شما به حالت قبلی اجرا خواهد شد.

استفاده از دسته بازی بلوتوث با PUBG Mobile در iPhone

پابجی موبایل دسته بازی بلوتوث آیفون

همانطور که گفتیم پابجی موبایل به صورت رسمی از دسته بازی پشتیبانی نمی‌کند. اگر که یک دسته بلوتوث را به آیفون خود متصل کنید و وارد بازی شوید از دسته بازی برای جابه‌جا شدن در محیط بازی می‌توانید استفاده کنید، اما کار دیگری نمی‌توانید انجام دهید.

البته راهی برای استفاده کامل از امکانات یک دسته بازی بلوتوث در پابجی موبایل در اندروید وجود دارد و آن نصب یک نرم‌افزار Keymapper است. این نرم‌افزار دستورات دسته بازی را به کلیک‌هایی روی صفحه نمایش شما ترجمه می‌کند و به این شکل می‌توانید از دسته بازی در iPhone استفاده کنید.

اکثر اپلیکیشن‌های Keymapper در iOS قدیمی هستند و ممکن است به درستی کار نکنند، اما یک اپلیکیشن وجود دارد که همچنان بروزرسانی می‌شود و آن ShootingPlus است.

در ادامه به نحوه نصب و اجرا دستورات این نرم‌افزای آشنا می‌شویم:

  1. اپلیکیشن ShootingPlus را از App Store دانلود و نصب کنید
  2. کنترلر بلوتوث خود را به آیفونتان متصل کنید.
  3. اپلیکیشن ShootingPlus را باز کنید.
  4. دستورات اپلیکیشن را برای انجام تنظیمات دنبال کنید.
  5. با استفاده از اپلیکیشن ShootingPlus بازی PUBG Mobile را باز کنید.

PUBG Mobile متوجه می‌شود که شما از یک نرم‌افزر برای باز کردن بازی استفاده می‌کنید و به این دلیل در زمان بازی شما را با افرادی وارد بازی می‌کند که از نرم‌افزارهای Emulator استفاده می‌کنند؛ مانند افرادی که در PC پابجی موبایل را بازی می‌کنند. به همین دلیل با افرادی بازی می‌کنید که خود کنترل بیشتری نسبت به افراد عادی نسبت به بازی خود دارند.

تنظیمات مپ دکمه‌ها زمانی اجرا می‌شوند که بازی PUBG Mobile را از طریق نرم‌افزار باز کنید. اگر خود نرم‌افزار پابجی موبایل را باز کنید کنترل شما به حالت قبلی اجرا خواهد شد.

سوالات متداول درباره نصب دسته بازی بلوتوث برای بازی PUBG Mobile

آیا می‌توان از دسته PlayStation یا Xbox برای پابجی موبایل استفاده کرد

بله، بیشتر دسته‌های PlayStation و Xbox برای نصب به تلفن همراه مناسب هستند. بهترین گزینه‌ها برای این کار دسته بازی PS4 و کنترلرهای Xbox مدل‌های Elite Series 2 و Series X هستند.

آیا با استفاده از دسته بازی بلوتوث می‌توانم با دوستانم بازی کنم

بله، اما با توجه به این که شما و دوستانتان در گروه افرادی که با Emulator بازی می‌کنند و به احتمال زیاد از تجهیزات گیمینگ در بازی استفاده می‌کنند گروه بندی می‌شوید و بازی برای شما سخت‌تر خواهد شد.

برچسب‌ها : PUBG Mobileپابجی موبایل

نظرات خود را ثبت کنید