close
مقایسه Zoom و GoToMeeting

مقایسه بین دو پلتفرم تماس تصویری Zoom و GoToMeeting چندان پیچیده و سخت نیست و مشخص است که چرا Zoom یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های تماس تصویری است.

پلتفرم تماس تصویری Zoom ارزان‌تر و استفاده از آن ساده‌تر است. Zoom قابلیت تماس گروهی با اعضای بیشتر را فراهم می‌کند. Zoom حتی یک نسخه رایگان از پکیج خود را در دسترس کاربران قرار داده است، این در حالی است که GoToMeeting بعد طی دوره ۱۴ روزه آزمایشی برای شما هزینه شارژ خواهد کرد.

مقایسه Zoom و GoToMeeting

پلتفرم تماس تصویری Zoom گزینه بهتری برای استفاده در عصری است که ویدئو کنفرانس از یک تجربه کنجکاوانه به یک ابزار در کسب‌وکار تبدیل شده است. سادگی استفاده و انعطاف بالای Zoom باعث شده که این نرم‌افزار یکی از برنامه‌ها با سریع‌ترین سرعت رشد در دنیا باشد. البته Zoom بی‌نقص نیست، رابط کاربری آن معمولی است و بیشترین کیفیت ویدئو در آن به ۷۲۰p می‌رسد. اما نکته مهم اینجاست که این نرم‌افزار مقرون به صرفه و کاربردی است و همین برای انتخاب Zoom به عنوان برنده رقابت با GoToMeeting کافی است.

ویدئو کنفرانس با پلتفرم تماس تصویری Zoom

مقایسه Zoom و GoToMeeting

از نظر خیلی از افراد، Zoom به تنهایی و با توجه به ویژگی‌هایش برنده رقابت با GoToMeeting است. قیمت پکیج حرفه‌ای آن نصف قیمت معادل آن در GoToMeeting است و همان کیفیت HD برای تصاویر، قابلیت اشتراک صفحه نمایش، ارسال پیام، ضبط و ذخیره ویدئو و امنیت کاربر به کاربر را ارائه می‌دهد و علاوه بر آن امکان جلسه تصویری ۱۰۰ نفره را فراهم می‌کند در حالی که معادل آن در GoToMeeting این امکان را برای ۵۰ نفر ارائه می‌دهد.

البته یک نکته را برای مقایسه قیمتی باید مورد توجه داشته باشید و آن هم این که ویژگی‌های اضافه Zoom مثل تماس تلفنی رایگان، وبینارها و افزایش سایز ذخیره‌سازی و گروه‌ها در مکالمات گروهی با پرداخت هزینه در دسترس کاربران خواهند بود.

اما مهم‌ترین ویژگی Zoom فهرست سرویس‌ها و نرم‌افزارهایی که با آن سازگار هستند و می‌توان آن‌ها را با Zoom یکپارچه کرد. این سرویس‌ها باعث می‌شوند که سرویس تماس تصویری Zoom از یک برنامه ساده تماس تصویری به قلب یک سیستم ارتباطات داخلی تبدیل شود. این فهرست از فهرست سرویس‌های سازگار با GoToMeeting غنی‌تر است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • Slack
  • Salesforce
  • Google Chrome
  • Google Calendar
  • Dropbox
  • Box
  • Blackboard
  • HipChat
  • Microsoft Outlook/OneDrive/Active Directory

علی رغم تمام این ویژگی‌ها تأکید Zoom بر سادگی باعث شده که رابط کاربری آن کمی معمولی به نظر برسد. Zoom یک صفحه نمایش ساده و اصلی دارد و همچنین دکمه‌های کنترل که فقط زمانی ظاهر می‌شوند که با ماوس روی آن می‌روید. این همان رابط کاربری است که پس از ظهور برنامه اسکایپ به جریان اصلی برنامه‌های تماس تصویری تبدیل شده است و هیچ نکته متفاوت و خاصی در طراحی آن وجود ندارد. کیفیت تصاویر به اندازه کافی خوب است هر چند که فراتر از ۷۲۰p نمی‌روند. Zoom همچنین از ویژگی تشخیص صدای فعال (active voice detection) بهره می‌برد که به طور خودکار کسی را که در گروه صحبت می‌کند پیدا و روی او تمرکز می‌کند. GoToMeeting از این ویژگی بی‌بهره است و این یکی از دلایلی است که ما آن را ضعیف‌تر از Zoom می‌دانیم.

ویدئو کنفرانس با پلتفرم تماس تصویری GoToMeeting

مقایسه Zoom و GoToMeeting

برای دفاع از GoToMeeting باید بگوییم که تمام ویژگی‌های مشترک بین این برنامه و Zoom آن را تبدیل به یک پلتفرم استاندارد برای ویدئو کنفرانس تبدیل کرده است. چیزی وجود ندارد که شما با پرداخت هزینه و ثبت نام به آن دسترسی نداشته باشید. این پلتفرم هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت ولی در مقابل تجربه کاربری بهتری ارائه نخواهد داد. در تجربه‌ای که در استفاده از این سرویس داشتیم فقط دو مشکل کوچک مشاهده کردیم. تصاویر در بعضی مواقع کمی مبهم و ناواضح بود ولی Zoom در همین شرایط تصاویر باکیفیت‌تری ارائه می‌کرد. دوم اینکه GoToMeeting همان پنجره چت ساده و معمولی Zoom را دارد با این تفاوت که در Zoom وقتی از دکمه‌های کنترل استفاده نمی‌کنید غیرفعال و محو می‌شوند اما در GoToMeeting دکمه‌های کنترل در یک قسمت مشخص و جداگانه قرار دارند و غیرفعال هم نمی‌شوند.

اگر این موارد را کنار بگذاریم این پلتفرم برای برگزاری جلسات بسیار کاربردی و ساده است. همچنین شما می‌توانید افرادی را که حساب کاربری ندارند با لینک مخصوصی به یک جلسه دعوت کنید.

نکته آخر اینکه GoToMeeting هم با زیرساخت‌های یک اتاق کنفرانس یزرگ و هم با یک لپ‌تاپ و دسکتاپ یا حتی گوشی‌های هوشمند به خوبی کار می‌کند. اگر قصد انتخاب یک گزینه مناسب را دارید، این برنامه نیز مطرح است اما گزینه ارزان‌تر کارایی بهتری دارد.

حکم نهایی مقایسه پلتفرم تماس تصویری Zoom و GoToMeeting

Zoom قابل مقایسه با پلتفرم‌های قدرتمند ویدئو کنفرانس نظیر اسکایپ و Hangouts است. این استارتاپ ۶ ساله دستاوردهای بزرگی داشته است و هرچند در رده نام‌های بزرگ تأمین‌کنندگان تجهیزات ویدئو کنفرانس مثل Logitech نیست اما به عنوان یکی از نام‌های بزرگ و موفق در این صنعت مطرح است. این پلتفرم تماس تصویری یک پلتفرم قابل اعتماد و مقرون به صرفه است که به سادگی می‌تواند با تجهیزات ویدئو کنفرانس مورد استفاده قرار بگیرد.

ظهور پلتفرم‌ها و سرویس‌های تماس تصویری پلتفرم‌های همکاری گروهی مثل Slack و HipChat بسیار جالب خواهد بود و احتمالاً باعث کاهش گرایش به سرویس‌هایی مثل Zoom و GoToMeeting خواهد شد. اما به هر حال این بحث برای الآن نیست و در حال حاضر Zoom یک گزینه بسیار باکیفیت و با صرفه اقتصادی است که برتری کامل به GoToMeeting دارد.

برچسب‌ها : gotomeetingzoomتماس تصویریجلسهنرم افزار

نظرات خود را ثبت کنید