close
نرم‌افزار

مقایسه زوم و اسکایپ – کدام نرم‌افزار ویدئو کنفرانس کاربردی‌تر است

مقایسه زوم و اسکایپ
بهترین نرم افزار ویدئو کنفرانس برای هر تیم ممکن است با توجه به قابلیت‌های مورد نیاز آن‌ها در یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس متفاوت باشد. اما دو نرم‌افزار ویدئو کنفرانس وجود دارند که تعداد بسیار بیشتری از کاربران را به سمت خود جذب کرده‌اند. این دو، نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم و نرم‌افزار ویدئو کنفرانس اسکایپ هستند؛ اما کدام یک مناسب‌ترند؟ در این مطلب به مقایسه زوم و اسکایپ می‌پردازیم.

مقایسه زوم و اسکایپ : کیفیت تماس

مقایسه زوم و اسکایپ

طبیعتاً یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس کیفیت تماسی است که با آن برقرار می‌کنید. خوشبختانه هردو نرم‌افزار زوم و اسکایپ از تماس‌هایی با کیفیت Full-HD 1080p پشتیبانی می‌کنند.

البته رزولوشن بالاتر صرفاً به معنی کیفیت بیشتر تصویر نیست و برای این که تصویر ۱۰۸۰p با وضوح بالا داشته باشید نیاز به تهیه یک وبکم مناسب خواهید داشت. همچنین برای برقراری با ویدیو کال با این کیفیت تصویر به سرعت اینترنت بیشتر از ۱٫۲Mbps برای اسکایپ و ۳Mbps برای زوم خواهید داشت که بیشتر اینترنت‌های خانگی سرعت بالاتری از این میزان حداقلی دارند.

برترین وبکم‌ها را می‌توانید در مطلب بهترین وبکم‌ها مشاهده و در رابطه با آن‌ها مطالعه کنید.

تنها نکته این است که نرم‌افزار زوم تماس با رزولوشن ۱۰۸۰p را به صورت خودکار فعال نمی‌کند و اگر یک وب کم حرفه ای با قابلیت فیلمبرداری با این کیفیت دارید می‌بایست تا تنظیم زوم را به صورت دستی تغییر دهید تا قابلیت تماس با این کیفیت را داشته باشید.

همچنین با تمامی این موارد همچنین اگر نکاتی را در هنگام حضور در یک جلسه ویدئو کنفرانس رعایت نکنید تصویری با کیفیت پایین را برای بقیه ارسال خواهید کرد. برای آشنایی با این نکات پیشنهاد می‌کنبم تا مطلب بهتر دیده شدن در تماس تصویری را مطالعه نمایید.

مقایسه اسکایپ و زوم : محدودیت جلسه

آموزش ویدئو کنفرانس

نسخه رایگان نرم‌افزار اسکایپ قابلیت حضور ۵۰ نفر و نسخه رایگان زوم قابلیت حضور ۱۰۰ نفر را به کاربران خود می‌دهد. همچنین نسخه پولی اسکایپ قابلیت حضور تا ۲۵۰ نفر و زوم تا ۱۰۰۰ نفر را به شما می‌دهند.

همچنین ویژگی که هردو نرم‌افزار این است که می‌توانید بدون نیاز به اکانت در جلسات این دو نرم‌افزار شرکت کنید. البته برای تشکیل این جلسات نیاز به اکانت خواهید داشت، اما برای شرکت در جلسات می‌توانید تنها با استفاده از مرورگر خود و لینک ورود به جلسه در جلسات شرکت کنید.

بهترین جایگزین زوم

مطلب پیشنهادی: برترین جایگزین زوم

مقایسه اسکایپ و زوم : قابلیت‌های نرم‌افزار

ویدئو کنفرانس اسکایپ

زوم و اسکایپ از لحاظ قابلیت‌های نرم‌افزاری هردو بسیار به یکدیگر شبیه‌اند. هردو نرم‌افزار از قابلیت‌های screen share, meeting recording, cloud storing, whiteboard, file sharing پشتیبانی می‌کنند.

اما نرم‌افزار زوم قابلیت‌های دیگری مانند تغییر تصویر بک گراند، ساخت لینک ورود به جلسه اختصاصی برای هر نفر و بسیاری دیگر را نیز به کاربران خود ارائه می‌‌دهد که اسکایپ از آن پشتیبانی نمی‌کند.

برای مطالعه بیشتر در رابطه با نرم‌افزارهای ودیئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب بخش نرم‌افزار را در بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.

نظرات خود را ثبت کنید