close

کیفیت وب کم شما به عوامل زیادی بستگی دارد و ارتقا کیفیت آن با رعایت برخی نکات مربوط به نحوه کار وب کم می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت تماس شما داشته باشد. در این مطلب به بررسی نحوه ارتقا کیفیت تصویر وب کم می‌پردازیم.

رقابت بین فناوری‌ها در دنیای وب‌کم‌ها بسیار بی‌رحمانه است. هر روز شاهد ارتقاء کیفیت وب کم برندهای مختلف هستیم و شرکت‌ها به طور مداوم مدل‌های جدیدتری توسعه می‌دهند.

به عنوان مثال، اگر شما یک وب کم را که بیش از چندین سال از آن استفاده کرده‌اید، بررسی کنید احتمالاً متوجه خواهید که هنوز آن کاری که از آن انتظار انجامش را داشتید انجام می‌دهد ولی استانداردهای کیفیت وب کم تغییر کرده‌اند. ممکن است وقتی با دوستانتان به ویدیو کال با واتساپ می‌پردازید، وقتی استریمینگ بازی دیگران را تماشا می‌کنید و وقتی که بازی آنلاین می‌کنید، احساس حسادت نسبت به کیفیت وب کم دیگران پیدا کنید. البته، هر وب کم خارجی در مقایسه با آنچه که در لپ تاپ شما تعبیه شده برتری دارد، اما این بدان معنا نیست که در صورت استفاده از وب کم خارجی دیگر به کیفیت تصویر و فریم ریت وب کم دیگران حسودیتان نخواهد شد.

اگر تصمیم به ارتقاء کیفیت وب کم خود گرفته‌اید، مشخص کنید چه چیزی برایتان اهمیت دارد و روی آن تمرکز کنید. تمرکز شما می‌تواند بر تنظیم خودکار نور، دقت رنگ، شفافیت صدا یا هر چیز دیگری باشد، اما فراموش نکنید که یک فاکتور مهم را نیز در نظر بگیرید؛ آینده.

کیفیت وب کم لپتاپ

اگر قصد بهبود کیفت تصویر وب کم داخلی لپتاپ خود برای حضوری پر رنگ‌تر در جلسات ویدئو کنفرانس را دارید باید به شما بگوییم که این امر تا حد زیادی قابل انجام نیست.

همانطور که در مطلب مربوط به تفاوت وب کم حرفه‌ای ‌گفتیم وب کم لپ تاپ به این دلیل که طراحان لپ تاپ قصد دارند تا پنل صفحه نمایش خود را تا جای ممکن باریک و سبک کنند امکان قرار دادن وب کمی با کیفیت بالا در لپ تاپ وجود ندارد.

 

 

وب کم

همچنان روش‌هایی برای ارتقا کیفیت تصویر وب کم لپتاپ وجود دارند، اما این روش‌ها متمرکز بر این نکته‌اند که با وب کم خود در بهترین شرایط کار کنید.

به عنوان مثال یکی از روش‌ها رو به نور طبیعی یا مصنوعی نشستن است. این کار باعث می‌شود تا چهره ما در روشن‌ترین حالت ممکن خود به وب کم نمایش داده شود.

همچنین تلاش کنید تا پشت به نور ننشینید، این کار باعث می‌شود تا وب کم شما بر تصویر روشن پشت شما فوکوس کند و تنها سایه‌ای از شما در تصویر دیده شود.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مطلب ۶ روش بهتر دیده شدن در تماس تصویری را مطالعه نمایید.

ارتقا وب کم

 

وب کم‌هایی که به صورت جداگانه تهیه می‌کنید دستگاه‌هایی هستند که مخصوص برقراری تماس‌های تصویری طراحی و ساخته شده‌اند. وب کم لپتاپ‌ها اکثراً دارای کیفیت تصویر ۷۲۰p هستند و به دلیل استفاده از لنز دوربین کوچک کیفیت آن‌ها از وب کم‌های ۷۲۰p دیگر مانند وب کم لاجیتک C525 بسیار کمتر است.

به این دلیل بهترین کار برای ارتقا کیفیت تصویر وب کم، تهیه یک وب کم بهتر است.

وب کم‌های زیادی با ویژگی‌های بسیار متفاوتی برای تهیه موجودند در ادامه به معرفی برخی از بهترین وبکم ها می‌پردازیم.

لاجیتک C922 Pro Stream

کیفیت وب کم
وب کم لاجیتک C922 یک وب کم حرفه‌ای و مخصوص استریمینگ است. کیفیت تصویر وب کم لاجیتک C922 بسیار بالاست و قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p و ۷۲۰p با سرعت‌های ۶۰ فریم بر قانیه و ۳۰ فیم بر ثانیه است.

زاویه دید این وب کم ۷۸ درجه است و در داخل خود دارای دو میکروفون با کیفیت بالا است که به صورت استریو به صدابرداری می‌پردازند.

همچنین با تهیه این وب کم یک سه پایه برای قرار دادن وب کم در جایگاهی ثابت و لایسنس ۳ ماهه استفاده از نرم‌افزار XSplit را نیز دریافت می‌کنید که یکی از ویژگی‌های آن قابلیت حذف تصویر بک گراند شما بدون نیاز به پرده سبز است.

لاجیتک BRIO

لاجیتک BRIO حرفه‌ای‌ ترین وب کم لاجیتک است که دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K، زوم دیجیتال تا ۵ برابر و بدون کاهش در کیفیت تصویر، فریم ریت بالا و عملکرد فوق‌العاده در محیط‌های کم نور است.

کیفیت وب کم

این وب کم از قابلیت RightLight 3 استفاده می‌کند که به تنظیم نورپردازی تصویر شما می‌پردازد تا به بهترین حالت ممکن خود در هر میزان نوری دیده شوید.

تکنولوژی HDR نیز باعث می‌شود تا حتی اگر در موقعیتی نا مناسب نسبت به وبکم قرار دارید، تصویر را به نحوی پردازش می‌کند که هم شما و هم تصویر پس زمینه شما به بهترین حالت ممکن خود نمایش داده می‌شود.

برای مطالعه کامل‌تر درباره این وب کم پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب بررسی وب کم BRIO را مطالعه نمایید.

همچنین اگر برای ارتقا کیفیت وب کم خود به دنبال وبکم مناسب هستید می‌توانید مطلب راهنمای خرید وب کم را مطالعه نمایید.

برچسب‌ها : کیفیت وبکموب کموب کم ریزروب کم لاجیتکوبکم