close
مانیتور گیمینگ 55 اینچ فیلیپس

مانیتورهای گیمینگ که اندازه‌هایی نزدیک به تلویزیون‌ها دارند چند سالی هستند که قابل تهیه هستند؛ اما با ارائه HP OMEN X Emperium Big طرفدار پیدا کرده‌اند. مانیتور گیمینگ ۵۵ اینچ Philips Momentum یکی از این مانیتورها است که از برندهای مطرح حوزه گیمینگ ارائه نشده‌است؛ اما قیمت ۵۰۰۰ دلاری مانیتور HP را نیز به همراه ندارد و در این مطلب قصد داریم تا با این مانیتور گیمینگ آشنا شویم.

معرفی مانیتور گیمینگ ۵۵ اینچ فیلیپس مومنتوم

 

مانیتور Philips Momentum 558M1RY با توجه به ابعادش ممکن است بیشتر شبیه به یک تلویزیون باشد تا یک مانیتور؛ اما در واقع با توجه ویژگی‌ها و نوع کارکرد آن این نمایشگر یک مانیتور به حساب می‌آید؛ هرچند که می‌تواند جایگزین تلویزیون خانه‌تان نیز بشود.

مانیتور گیمینگ ۵۵ اینچ فیلیپس گیمرهایی که با کنسول بازی، بازی می‌کنند را هدف قرار داده است و به همین دلیل قابلیت‌هایی دارد که آن را برای استفاده با کنسول‌های بازی نسل جدید مناسب می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت تلویزیون و مانیتور

رزولوشن ۴K و رفرش ریت بالا ۱۲۰هرتز این مانیتور کاملا نشان دهنده این مورد است؛ چرا که کنسول‌های جدید قابلیت ارائه خروجی تصویر با رزولوشن ۴K و رفرش ریت ۱۲۰Hz را دارند و البته بیشتر از آن نیز برای استفاده کامل از این کنسول‌ها نیاز نخواهد بود.

البته توجه کیند که تنها PS5، Xbox Series X و Xbox Series S قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن ۴K و فریم ریت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کنسول بازی

مشخصات Philips Momentum 558M1RY

  • پنل LCD از نوع VA با اندازه ۵۵ اینچ
  • اتصال ۴K/60Hz با HDMI و ۴K/120Hz با DisplayPort
  • DisplayHDR 1000 Certified
  • قابلیت نمایش ۹۵ درصد از DCI-P3
  • FreeSync Premium Pro
  • لگ ورودی ۱۴ms
  • زمان واکنش ۴ms
  • هاب USB 3.0 با دو پورت فست شارژ
  • نورپردازی Philips Ambiglow
  • ساندبار ۲٫۱ Bowers & Wilkins

پنل مانیتور گیمینگ ۵۵ اینچ Philips Momentum

مانیتور گیمینگ ۵۵ اینچ Philips Momentum از یک پنل VA استفاده می‌کند که دارای رزولوشن ۴K و رفرش ریت ۱۲۰Hz است.

این پنل دارای استاندارد HDR1000 است که به معنی داشتن پیک روشنایی بیشتر از ۱۰۰۰ nits است و از ۱۰۰ درصد بازه رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند.

همچنین این مانیتورها بعد از تولید توسط شرکت Philips کالیبره می‌شوند و سپس به دست مشتریان می‌رسند تا بهترین دقت رنگ را نیز ارائه دهند.

نوع پنل VA یک مزیت بزرگ و یک ایراد بزرگ دارد و آن‌ها داشتن نسبت کنتراست بالاتر از IPS و TN و ایراد آن وجود میزان قابل توجهی Ghosting است.

بیشتر بخوانید: انواع پنل مانیتور

اتصالات مانیتور گیمینگ فیلیپس مومنتوم

برای اتصال دستگاه‌ها به این مانیتور سه ورودی HDMI 2.0 و یک ورودی DisplayPort 1.4 وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید هر دستگاهی را، چه کامپیوتر و چه کنسول بازی به آن متصل کنید.

به علاوه یک هاب USB 3.0 در این مانیتور وجود دارد که دارای ۵ پورت USB، یکی USB Type-B و ۴ عدد USB Type-A است که دو عدد از این USB Type-A ها به رنگ زرد هستند.

این USBها در هر زمان دارای برق هستند و حتی اگر مانیتور خاموش باشد با اتصال دستگاه‌ها به این پورت‌های USB می‌توانید آن‌ها را شارژ کنید.

به علاوه پورت خروجی هدفون برای اتصال سیستم‌های صوتی خانگی به این مانیتور وجود دارد.

نورپردازی Philips Ambiglow

نورپردازی ambiglow

نورپردازی Philips Ambigow قابلیت نورپردازی این مانیتور گیمینگ ۵۵ اینچ است که از ردیفی از LEDهای پر نور در پشت مانیتور تشکیل شدهاست که با نورپردازی روی دیوار پشت مانیتور می‌تواند تجربه عمیق‌تری از تصویر خود را ایجاد کند.

Ambiglow توانایی پردازش رنگ‌های موجود در تصویر و انجام نورپردازی براساس تصویر نمایشگر را دارد.

ساندبار B&W

ساندبار B&W

مانیتور گیمینگ ۵۵ اینچ Philips Momentum 558M1RY دارای یک ساندبار طراحی شده توسط برند تجهیزات صوتی Bowers & Wilkins است که کیفیت صدای فوقالعاده‌ای با توجه به ابعاد کوچک آن دارد و باعث می‌شود تا نیازی به استفاده از سیستم‌های صوتی خانگی برای دریافت صدایی رسا و با جزئیان در هنگام بازی یا تماشای فیلم با این مانیتور ندارید.

البته عملکرد این سیستم به خوبی یک سیستم صوتی مجزا یا یک سیستم صوتی سوراند ساند نیست؛ اما تا حد زیادی نیاز شما به تهیه تجهیزات صوتی مجزا را برطرف می‌کند.

جمع‌بندی

مانیتور گیمینگ Philips Momentum

مانیتورهای گیمینگ بزرگ امکانات فوق‌العده‌ای را ارائه می‌دهند و حتی می‌توانند جایگزین تلویزیون خانه شما شوند؛ به هر حال این مانیتورها برای افرادی که با کنسول بازی، بازی می‌کنند ارائه شده‌اند، اما قیمت بسیار بالایی دارند.

مانیتور گیمینگ ۵۵ اینچ فیلیپس امکانات مانیتورهای غول آسای دیگر برندها را با قیمت چند هزار دلار کمتر ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال تعویض تلویزیون خود هستید و می‌خواهید تا بتوانید در هنگام بازی نیز از آن لذت ببرید و از تمام امکانات کنسول بازی جدید خود استفاده کنید مانیتور Philips Momentum 558M1RY یکی از به صرفه‌ترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

در صورتی که قصد تهیه مانیتور گیمینگ جدیدی برای خود دارید توصیه می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید مانیتور گیمینگ را مطالعه نمایید.

2 دیدگاه

    1. با سلام، بله هر دستگاهی که خروجی تصویر HDMI داشته باشد قابلیت اتصال به این نمایشگر را دارد.

نظرات خود را ثبت کنید