close
گیمینگ

راهنمای خرید کنسول بازی در ۲۰۲۲ ؛ کدام کنسول برای شما مناسب است؟

راهنمای خرید کنسول بازی

در طول سال ۲۰۲۲ بازی‌های جذاب و فراوانی ارائه خواهد شد و این سال یکی از بهترین زمان‌ها برای گیمر بودن یا گیمر شدن است؛ اما کدام کنسول بازی برای شما مناسب است؟ در این راهنمای خرید کنسول بازی به معرفی بهترین کنسول‌ها برای خرید در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

با توجه به شرایط خود هر کدام از کنسول‌های زیر را که تهیه کنید انتخاب مناسبی کرده‌اید؛ همه این کنسول‌ها دارای عملکرد عالی، قابلیت اجرای جدیدترین بازی‌ها بدون مشکل و وجود پشتیبانی برای چند سال آینده و ارائه شدن جدیدترین بازی‌ها برایشان را دارند.

هر کدام از این کنسول‌های بازی را که می‌خواهید تهیه کنید بهتر است تا سریعا آن را بخرید، چرا که با توجه به کمبود مواد اولیه برای ساخت قطعات الکترونیکی امکان کم شدن موجودی بسیاری از این دستگاه‌ها وجود دارد.

به صورت خلاصه در هر شرایطی که باشید و هر نیازی در دنیای گیمینگ داشته باشید در این مطلب کنسول بازی مناسب شما را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کنسول بازی: PlayStation 5

بهترین کنسول بازی 2022

چرا باید این کنسول را بخرید: PlayStation 5 جدیدترین نسخه محبوب‌ترین کنسول بازی خانگی تاریخ است که قابلیت‌های فراوانی دارد و با مشخصات مختلفی قابل تهیه است.

این کنسول برای چه کسی مناسب است: همه

چرا PlayStation 5 را به عنوان بهترین کنسول بازی در راهنمای خرید کنسول بازی انتخاب کردیم؟

با جایگزینی حافظه SSD به جای HDD و سرعت بالای لود کردن بازی‌ها در این کنسول، کنترل ارگونومیک جدید و بازی‌های انحصاری فوق‌العاده‌ای که در طول این سال برای این کنسول ارائه خواهند شد؛ توصیه خرید PS5 به هر کسی بسیار ساده است و هیچکس از تهیه این کنسول پشیمان نخواهد شد.

فکر می‌کنیم همگی با این موضوع که بازی‌های انحصاری PS5 از بازی‌های انحصاری Xbox بهتر هستند موافق باشند. به علاوه در زمان ارائه این کنسول، بازی‌هایی مانند Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Demon’s Souls و Godfall نیز بلافاصله ارائه شدند، درحالی که بازیکنان Xbox به تازگی توانستند بازی Halo Infinite را دریافت کنند.

همچنین PS5 قابلیت اجرای اکثر بازی‌هایی که برای PS4 ارائه شده‌اند را دارد؛ پس امکان بازی چند بازی خوب قدیمی که درباره آن‌ها صحبت‌های بسیاری شنیده‌اید مانند The Last of Us Part II و Ghosts of Tsushima وجود دارد.

ارائه قدرتمند کنسول بازی PS5 (با وجود کمیابی آن در سراسر جهان به غیر از ایران!) تنها نیمی از نکات مثبت این کنسول بازی است که آن را بهترین کنسول بازی در سال ۲۰۲۲ تبدیل می‌کند است.

کنترلر DualSense این کنسول بعد جدیدی را به بازی‌ها اضافه می‌کند. با وجود فیدبک ویبره فوق‌العاده قدرتمند و سریع، طراحی ارگونومیک‌تر و دکمه‌های پشتی R2 و L2 که می‌توانند نسبت به فشار شما مقاومت کنند و به عنوان مثال شبیه‌سازی سفتی ترمز در یک بازی اتوموبیلرانی یا خسته بودن بازیکنان در FIFA هنگام دویدن باشد تجربه بازی بسیار جذاب‌تری را به وجود می‌آورد.

به علاوه با توجه به نحوه بازی ریختن روی کنسول‌های Sony در ایران شما می‌توانید نسخه Digital کنسول بازی PS5 را با قیمت پایین‌تر تهیه کنید.

بزگترین ایراد این کنسول بازی کمبود موجودی آن در جهان به علت کمبود چیپ‌ست است که به صورت کاملا عجیبی این مشکل در ایران وجود ندارد! به همین دلیل کنسول بازی PlayStation 5 را به عنوان بهترین کنسول بازی که می‌توانید تهیه کنید در این راهنمای خرید کنسول بازی در سال ۲۰۲۲ به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کنسول بازی قابل حمل: Nintendo Switch

بهترین کنسول بازی پرتابل

چرا باید این کنسول را بخرید: می‌خواهید تا کنسول بازی داشته باشید که بتوانید آن را همه‌جا همراه خود داشته باشید.

این کنسول برای چه کسی مناسب است: همه

چرا Ninteno Switch را به عنوان بهترین کنسول بازی همراه در راهنمای خرید کنسول بازی در سال ۲۰۲۲ انتخاب کردیم؟

Nintendo در یک حرکت جسورانه برای کنسول بازی جدید خودش به فکر این که چگونه از این کنسول استفاده می‌کنیم نبود و به دنبال کجا از این کنسول استفاده خواهیم کرد بود.

Nintendo Switch یک کنسول هیبرید است که می‌توانید مانند PlayStation 5 و Xbox Series X آن را تلویزیون خود متصل کنید؛ اما می‌توانید آن را جدا کرده و در ها جایی با آن بازی کنید.

با توجه به این که این کنسول بازی قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن ۴K و رفرش ریت ۱۲۰Hz را ندارد؛ اما همچنان می‌تواند بازی‌ها را با ۳۰FPS نمایش دهد که برای افرادی که دنبال بازی رقابتی نیستند کفایت می‌کند.

همچنین Nintendo Switch برای بازی کردن برخی از بازی‌های قدیمی جذاب مانند The Witcher 3، L.A. Noire و Dark Souls Remastered فوق‌العاده است.

به علاوه، بازی‌های محبوب انحصاری شرکت Nintendo مانند Super Mario Odyssey، The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Animal Crossing: New Horizons تنها در این دستگاه امکان پذیراند.۳

به علاوه اگر به کیفیت تصویر خود زمانی که خارج از خانه در حال بازی کردن هستید نیز اهمیت بسیاری می‌دهید می‌توانید تا با تهیه Nintendo Switch OLED را تهیه کنید که علاوه بر صفحه نمایش OLED با کیفیت‌تر، پایه نگهدارنده بهتر، ورودی LAN و حافظه داخلی بیشتری را نیز خواهید داشت.

بهترین کنسول بازی مناسب قیمت: PlayStation 4 Slim

بهترین کنسول بازی ارزان قیمت

چرا باید این کنسول را بخرید: امکان بازی جدیدترین بازی‌ها بدون هزینه فراوان برای تهیه کنسول.

این کنسول برای چه کسی مناسب است: کسانی که قصد تهیه کنسول بازی دارند اما بودجه محدودی دارند.

چرا PlayStation 4 Slim را به عنوان بهترین کنسول بازی مناسب قیمت در راهنمای خرید کنسول بازی در سال ۲۰۲۲ انتخاب کردیم؟

با توجه به این که بسیاری تمرکز خود را بر تهیه PS5 قرار داده‌اند توجه کنید که همچنان تا چندین سال آینده تمام بازی‌های جدید برای PS4 نیز ارائه خواهند شد.

PS4 Slim همچنان یک کنسول بازی توانمند است که می‌تواند تمام بازی‌ها را با کیفیت FHD و سرعت ۶۰FPS اجرا کند و قیمت بیسار پایین‌تری نسبت به کنسول‌های نسل ششم دارد.

تهیه PlayStation 4 Slim برای افرادی که می‌خواهند به صورت تفریحی جدیدترین بازی‌ها را به پایان برسانند اما نمی‌خواهند تا هزینه زیادی را برای آن بپردازند مناسب خواهد بود.

به علاوه با مقداری هزینه بیشتر می‌توانید نسخه Pro این کنسول بازی را تهیه کنید تا از قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن ۴K آن بهره ببرید که در این راهنمای خرید کنسول بازی این کار را تنها به افرادی که تلویزیون ۴K دارند پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: آیا تفاوت مانیتور ۴K و Full-HD قابل تشخیص است؟

۴K و HDR و کنسول‌های بازی

در حال حاضر PlayStation 5 و Xbox Series X تنها کنسول‌هایی هستند که از ۴K و HDR پشتیبانی می‌کنند. البته بسیاری از افراد تلویزیون ۴K ندارند و نمی‌توانند از این قابلیت‌ها استفاده کنند و توجه کنید که این کنسول‌های بازی نیز نیازی به تلویزیون ۴K برای کار ندارند.

اما انتظار می‌رود تا با وجود پشتیبانی از این قابلیت‌ها بازی‌های جدید با این ویژگی‌ها برای کنسول‌های بازی ارائه شوند. به همبن دلیل شما می‌توانید کنسول بازی نسل ششم خود را تهیه کرده و بعدا تلویزیون خود را نیز ارتقا دهید؛ فقط باید تا توجه داشته باشید که تلویزیون شما علاوه بر رزولوشن ۴K از سرعت نمایش تصاویر با رفرش ریت ۶۰Hz و HDR 10 نیز پشتیبانی کند؛ گول عنوان HDR Premium را نخورید.

بیشتر بخوانید: رفرش ریت چیست

نظرات خود را ثبت کنید