close

ایده قابلیت کار کردن از هر مکانی بسیار مناسب است؛ اما هر مکانی کجاست؟ شاید شما در یک کافه و یا در دفتر خانگی خود مشغول به کار هستید و قصد عوض کردن فضای دورکاری خود را داشته باشید. کافی شاپ‌ها فضاهای بسیار مناسبی به نظر می‌آیند؛ اینترنت رایگاه، قهوه بی‌پایان، موسیقی آرامش بخش و فضایی اجتماعی با جوی آرام؛ به همین نیز بیشتر افراد دورکار به سمت کافی‌شاپ‌ها جذب می‌شوند.

 

دورکاری چیست؟

دورکاری سبکی از کار است که کار توسط افراد در خارج از فضاهای کاری عادی مانند دفاتر انجام می‌شود و بر این پایه است که می‌توان از هر مکانی کار خود را انجام داد. برای مطالعه کامل‌تر در رابطه با شرایط دورکاری پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب “دورکاری چیست” را مطالعه نمایید.

در ادامه مطلب قصد داریم تا با ویژگی‌های یک فضای دورکاری مناسب آشنا شویم و به شما در بررسی فضای دورکاری خود کمک کنیم.

 

فضای دورکاری

آیا فضای دورکاری شما برای دورکاری مناسب است؟

اگر شما در حال حاضر در یک کافی‌شاپ و یا فضایی خارج از خانه به دورکاری می‌پردازید باید برای بررسی فضای دورکاری خود به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا می‌توانید در فضای دورکاری خود با Wi-Fi متصل شوید یا با اینترنت همراه خود و Hotspot به اینترنت متصل شوید؟
  • آیا در مواقعی که شارژ لپتاپ شما رو به پایان است دسترسی به پریز برق دارید؟
  • آیا فضای دورکاری شماصندلی‌های راحتی برای نشستن طولانی مدت و میزهایی با ارتفاع مناسب برای تایپ کردن دارد؟

فضای دورکاری شما چگونه مکانی است؟

فضاهایی مانند کافی‌شاپ‌ها ممکن است شلوغ شوند که برای برقراری تماس ویدیویی و ویدئو کنفرانس مناسب نیست، اما با تهیه تجهیزات ویدئو کنفرانس مناسب و یا یک وبکم مناسب و حتی یک هدفون با میکروفون نویز کنسلینگ می‌توانید از مشکلات مربوط به تماس در یک محل شلوغ جلوگیری کنید.

  • اگر می‌خواهید یک تماس ویدئو کنفرانس برقرار کنید، آیا صدای محیط زیاد است؟
  • آیا دیگران می‌توانند صفحه لپتاپ شما را ببینند؟ این مشکل می‌تواند به پخش شدن اطلاعات شما منجر شود.
  • مراقب فضای پشت سر خود خصوصاً در تماس‌های تصویری باشید. همکاران شما نمی‌خواهد دستشویی و افرادی که به داخل آن می‌روند و یا از آن خارج می‌شوند را ببینند.

آیا شما در کافی‌شاپ فردی پذیرفته شده هستید؟

نظر شما راجع به یک غریبه که در کنار شما به مدت چند ساعت بنشیند چیست؟ اگر چند روز باشد چطور؟ قطعاً پاسخ شما به رفتار فرد بستگی دارد. همین اتفاق برای شما نیز می‌افتد. حتی اگر برخی نکات را رعایت نکنید ممکن است کارکنان کافی‌شاپ از شما بخواهند که آن مکان را ترک کنید.

  • آگر کافی‌شاپ را به عنوان فضای دورکاری خود انتخاب کرده‌اید بهتر است تا گه‌ گاهی به خرید یک فنجان قهوه بپردازید. آن را به عنوان اجاره‌ی فضای خود در نظر بگیرید.
  • آیا کافی‌شاپی که برای دورکاری انتخاب کرده‌اید با این کار موافق است؟ ممکن است افراد دورکاری قبل از شما نظر صاحب کافه را در مورد دورکاری خراب کرده باشند.
  • می‌توانید با بیشتر آشنا شدن با کارکنان کافی‌شاپ و صمیمی شدن با آن‌ها مزایای دیگری از فضای دورکاری خود دریافت کنید.

طبق آمار دورکاری اعداد افراد دورکار در حال افزایش است و  امروزه رواج مشاغل دورکاری افزایش یافته است.

دورکاری و قابلیت انجام کارها از هر مکانی بسیار ایده جالبی است؛ اما باید در نظر بگیرید که کار خود را جدی بگیرید، زیرا دورکاری هم کار است و باید با توجه به زمانی که در طول روز صرف می‌کنید، در پایان روز به یک نتیجه مناسب برسید.

امیدواریم تا در آینده همه‌ی کارفرمایان از مزایای دورکاری مطلع باشند و انتخاب فضای کار شما و این که دورکار باشید یا خیر به نظر شما بستگی داشته باشد. اما در حال حاضر اگر دورکار هستید و یا در آینده به فرد دورکاری تبدیل خواهید شد، می‌بایست فضای دورکاری مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

برچسب‌ها : تماس تصویریدورکاریفضای دورکاریکار از خانهمزایای دورکاری

نظرات خود را ثبت کنید