close
بررسی محصولات

سخت افزار ویدئو کنفرانس مناسب را برای کسب و کار خود تهیه کنید

سخت افزار ویدئو کنفرانس

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها رو به تهیه سخت افزار ویدئو کنفرانس آورده‌‌اند تا با دورکار کردن افراد خود و به حداقل رساندن جلسات حضوری‌شان تا جای ممکن از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

اما بهترین سخت‌افزار ویدئو کنفرانس همیشه پیشرفته‌ترین یا گران‌ترین تجهیزات ویدئو کنفرانس نخواهد بود و در این مطلب قصد داریم تا با شرایط مختلف اتاق‌هایی که برای تشکیل جلسات انتخاب می‌شوند سخت افزار ویدئو کنفرانس مناسب را به شما معرفی کنیم.

سخت افزار ویدئو کنفرانس مناسب اتاق کنفرانس

اکئر سخت‌افزارهای ویدئو کنفرانس دارای تجهیزاتی جداگانه مانند دوربین، هاب اصلی و میکروفون‌های جدا از هم هستند و برخی نیز به صورت All-in-One هستند و هر کدام برای شرایط خاصی مناسب هستند و با توجه به این شرایط به بررسی این دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

برای دسته‌بندی نوع اتاق‌ها تعداد افرادی که در هر اتاق جای می‌گیرند را فاکتور اصلی خود قرار داده‌ایم و بر این اساس اتاق جلسات را به ۳ دسته تقسیم‌بندی کرده‌ایم:

  • اتاق‌های کوچک (تا ۶ نفر)
  • اتاق‌های متوسط (۷ تا ۱۵ نفر)
  • اتاق‌های بزرگ (۱۵ نفر به بالا)

در ادامه مطلب به ویژگی‌های سخت افزار ویدئو کنفرانس مناسب برای هر یک از این اتاق‌ها می‌پردازیم و سخت افزار ویدئو کنفرانس مناسبی را برای هر یک معرفی می‌کنیم.

اتاق‌های کوچک (تا ۶ نفر)

سخت افزار ویدئو کنفرانس

یکی از مباحث اصلی مطرح شده برای تشکیل یک جلسه ویدئو کنفرانس این است که چرا یک وبکم مناسب پاسخگوی ما نخواهد بود؟

پاسخ این سؤال این است که اگر در این سمت تماس یک نفر حضور داشته باشد صدا و تصویر این شخص به کمک یک وبکم منتقل می‌شود، اما برای تشکیل یک جلسه ویدئو کنفرانس، حتی با تعداد افراد کم، نمی‌توان افراد را در تصویر یک وبکم جای داد و میکروفون وبکم‌ها قابلیت تفکیک صدای افراد را ندارند و حتماً نیاز به یک دستگاه ویدئو کنفرانس خواهید داشت.

سخت افزار ویدئو کنفرانس مناسب اتاق‌های کوچک نیاز به زاویه دید بالا و میکروفونی قدرتمند دارد تا قابلیت صدابرداری با شفافیت بالا را داشته باشد.

پیشنهاد ما برای این دسته از اتاق‌های کنفرانس سیستم ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp است.

این دوربین ویدئو کنفرانس دارای زاویه دید ۱۲۰ درجه است و در اتاق‌های عریض می‌تواند تمامی افراد حاضر در جلسه را به صورت کامل نمایش دهد. همچنین با قرار دادن میکروفون این دستگاه بر روی میز  صدای همه به صورت کامل شنیده خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با این محصول پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب بررسی لاجیتک MeetUp را مطالعه نمایید.

اتاق‌های متوسط (۷ تا ۱۵ نفر)

سخت افزار ویدئو کنفرانس

برای اتاق‌هایی با ابعاد متوسط تجهیزات افزار ویدئو کنفرانس شما باید پیشرفته‌تر از یک دوربین و میکروفون باشد. در این اتاق‌ها فاصله افراد با دوربین و میکروفون بیشتر می‌شود و به دلیل وجود صدا‌های اضافی در محیط باید میکروفون این دستگاه  قابلیت تشخیص صدای فرد فعال را داشته باشد و صدای ورودی را بر میکروفون مناسب متمرکز کند.

پیشنهاد ما برای این دسته از اتاق‌های کنفرانس سیستم ویدئو کنفرانس لاجیتک GROUP است.

این سخت افزار ویدئو کنفرانس دارای ۲ میکروفون و هاب و اسپیکرفون جدا گانه است که بر روی میز قرار می‌گیرند و دوربین آن قابلیت زوم اپتیکال تا ۵ برابر را دارد.

همچنین نصب این دستگاه به صورت Plug-and-Play است و برای کار با آن نیاز به نرم‌افزار خاصی ندارید و می‌توانید با هر نرم‌ افزار ویدئو کنفراس با این سیستم جلسه برقرار کنید.

برای آشنایی بیشتر با این سخت افزار ویدئو کنفرانس می‌توانید مطلب بررسی آن را در سایت زومیت با کلیک در اینجا مطالعه نمایید.

اتاق‌های بزرگ (۱۵ نفر به بالا)

سخت افزار ویدئو کنفرانس

اگر برای اتاق‌های بزرگ خود به دنبال سخت افزار ویدئو کنفرانس مناسب هستید، بهتر است تا تجهیزاتی با حداکثر ظرفیت ممکن را تهیه کنید. در این اتاق‌ها افراد ممکن است با فاصله زیادی از دوربین نشسته باشند و به این دلیل صدا و تصویر آن‌ها به صورت کامل منتقل نشود.

پیشنهاد ما برای این دسته از اتاق‌های کنفرانس سیستم ویدئو کنفرانس لاجیتک RALLY Plus است.

سیستم ویدئو کنفرانس لاجیتک RALLY Plus دارای دوربینی با رزولوشن ۴K Ultra-HD است و می‌تواند تا ۱۵ برابر زوم کند تا افراد با فاصله زیاد را بدون افتدر کیفیت تصویر آن‌ها نمایش دهد.

در مجموعه این سخت افزار ویدئو کنفرانس ۲ میکروفون را دریافت خواهید کرد که برای جلسات ویدئو کنفرانس تا ۱۶ نفر مناسب است؛ اما با طراحی ماژولار این دستگاه شما می‌توانید با تهیه میکروفون‌های اضافی برای دستگاه تا ۷ میکروفون را به آن متصل کنید و تا ۴۶ نفر را به جلسه خود اضافه کنید.(هر میکروفون اضافی برای اضافه کردن ظرفیت ۶ نفر به دستگاه کافی است)

برای آشنایی بیشتر با این سیستم ویدئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب بررسی راهکار ویدئو کنفرانس لاجیتک RALLY Plus را در بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.

همچنین این دستگاه دارای مجموعه فناوری‌های لاجیتک به نام Logitech RightSense است که از ۳ فناوری RightSight، RightSound و RightLight تشکیل شده‌است و برای تنظیم خودکار نور، تصویر و صدای سیستم ویدئو کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مطالعه بیشتر درباره این فناوری توصیه می‌کنیم تا مطلب قابلیت ویدئو کنفرانس لاجیتک را مطالعه نمایید.

شما از کدام مدل سخت افزار ویدئو کنفرانس در اتاق کنفرانس خود استفاده می‌کنید؟ آیا این سخت افزار ویدئو کنفرانس جوابگوی جلسات غیر حضوری شما هست؟ می‌توانید در بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس با بهترین تجهیزات ویدئو کنفرانس در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید.

نظرات خود را ثبت کنید