close
لاجیتک MeetUp

در رابطه با ویدئو کنفرانس لاجیتک  MeetUp باید به زاویه دید وسیع این محصول اشاره کرد که آن را به یک گزینه بسیار مناسب برای اتاق‌های کوچک جلسات تبدیل کرده است. برای بررسی دقیق و نزدیک به واقعیت، محصول به چند شرکت داده شد تا عملکرد آن را در اتاق‌های کوچک مورد بررسی قرار دهند.

در طول این بررسی مشخص شد که دوربین این محصول، صدا و تصور آن بسیار باکیفیت هستند و می‌تواند تصویر کل اتاق را ضبط کند، البته این ویژگی ممکن است برای س استفاده‌های معمولی و معمول از سیستم ویدئو کنفرانس دارد کمی عجیب به نظر برسد.

طراحی بادوام و راه‌اندازی آسان

تیمی که برای ارزیابی و تست ویدئو کنفرانس Logitech MeetUp انتخاب شدند، یک گروه در یک شرکت معماری بودند که با ویدئو کنفرانس آشنا بودند. آن‌ها به طور منظم در کارهای روزانه خود از ویدئو کنفرانس استفاده می‌کردند و یک اتصال با پهنای باند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار داشتند.

آن‌ها هر دو هفته یک بار جلساتی با دفاتر مختلف شرکت در سیاتل، ونکوور و اوکلند و تقریباً هر روز نیز جلساتی با مشتریان خارجی خود داشتند.

ویدئو کنفرانس

مزایا:

  • راه‌اندازی ساده به واسطه قابلیت Plug & Play
  • کابل ۵ متری
  • قابلیت نصب روی میز یا دیوار
  • سیستم یکپارچه میکروفون اسپیکر
  • قابلیت کنترل با گوشی هوشمند

معایب:

  • پایه نصب روی نمایشگر تعبیه نشده است
  • سخت بودن باز کردن کنترل از راه دور دستگاه

 

متأسفانه مثل خیلی از کسب‌وکارها، در این شرکت ارتباط و شبکه مناسبی بین شعبه‌های مختل برقرار نبود، از این رو آن‌ها در جلسات مجازی خود از WebEx، Skype for Business، GoToMeeting و Zoom استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کنند که عموماً از یک وب کم لاجیتک تشکیل شده است که به اسپیکرفون‌های ShoreTel یا Polycom متصل است.

این تنوع باعث شده که آن‌ها مشکلات زیادی را در رابطه با ویدئو کنفرانس تجربه کنند و همین موضوع آن‌ها را تبدیل به موش‌های آزمایشگاهی مناسب برای امتحان تجهیزات ویدئو کنفرانس تبدیل کرده است.

ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp هم ما و هم تیم امتحان‌کننده آن را شوکه کرد. دستگاه اصلی بسیار بزرگتر از یک وب کم معمولی است، اما کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بسیار مقاوم است. کابل ۵ متری USB باعث شده است که تقریباً تمام طول یک اتاق با ۱۲ صندلی را پوشش بدهد، از این رو می‌توانید دوربین را هر جایی از اتاق که می‌خواهید نصب کنید.

باز کردن کنترل از راه دور دستگاه برای انداختن باتری کمی سخت است ولی بقیه مراحل راه‌اندازی دستگاه یک Plug-and-Play ساده است. از لحظه باز کردن جعبه دستگاه تا برقراری تماس تصویری چیزی حدود ده دقیقه زمان لازم است.

لنز با زاویه دید باز که تمام گوشه‌های اتاق را پوشش می‌دهد

مهم‌ترین ویژگی ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp عرض زاویه دید آن است. ما دوربین را یک بار روی میز کنفرانس و یک بار روی قفسه و در سطح ارتفاع چشمان نصب کردیم، دوربین در هر دو محل تمام اتاق را پوشش تصویری داد. دوربین دستگاه یک پایه نصب روی دیوار دارد (البته پایه نصب روی نمایشگر را باید جداگانه خریداری کنید) اما با قرار دادن روی میز کارایی بهتری خواهد داشت چرا که قابلیت حرکت و جابجایی بیشتری دارد.

کیفیت تصویر ۷۲۰p، ۱۰۸۰p و ۴K

سازگار با Zoom، Cisco Jabber، WebEx، BlueJeans، BroadSoft، Lifesize و Vidyo

لاجیتک MeetUp

ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp زاویه دید ۱۲۰ درجه دارد که ویژگی بسیار مفیدی محسوب می‌شود چرا که برای اتاق‌های جلسات با میز U شکل بسیار مناسب است.

ویژگی زوم و جابجایی در عرض این دستگاه بسیار کاربردی است، ولی تیم امتحان‌کننده اصلاً نیازی به استفاده از آن پیدا نکرده بود چرا که همه به راحتی در قاب تصویر این دستگاه جا می‌شدند.

البته باید توجه داشت که قسمت مهم و حیاتی تست هر ویدئو کنفرانسی کیفیت صدا و تصویر آن است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

جمع‌بندی بررسی ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp

بار دیگر باید تأکید داشت که این محصول عملکردی بسیار فراتر از انتظارات تیم امتحان‌کننده آن داشت، ولی آن‌ها در استفاده خود در دنیای واقعی به محدودیت‌های دستگاه پی نبردند. مثلاً تعداد فریم‌های تصویر ضبط‌شده که ۳۰ فریم بر ثانیه است از بسیاری از مدل‌های پایین‌تر محصولات لاجیتک قابلیت تصویربرداری ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند، کمتر است. این در حالی است که ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp دوربین با وضوح تصویر ۴K دارد.

کیفیت صدای این محصول یکی از ویژگی‌هایی بود که بسیار مورد توجه تیم امتحان‌کننده قرار گرفت، چرا که کیفیت صدای این محصول بسیار بالاتر از اسپیکرهای Polycom بود که این تیم معمولاً از آن استفاده می‌کردند. هم اسپیکرها و هم میکروفون‌های این محصول لاجیتک حتی تا فاصله ۶ متری عملکرد بسیار خوبی دارند و این باعث می‌شود همه افرادی که پشت میز کنفرانس حاضر هستند بتوانند به خوبی در ویدئو کنفرانس مشارکت کنند.

بازخوردها از این محصول بسیار مثبت بودند. تنها نگرانی درباره ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp این بود که کیفیت بسیار بالای صدا و تصویر این دستگاه برای افرادی که پیش‌تر تماس‌های با کیفیت HD را با محصولات ارزان‌تری مثل لاجیتک C920 تجربه کرده بودند (محصولی که ۸۰۰ دلار ارزان‌تر از MeetUp است)، غیرضروری به نظر می‌رسید.

البته در حقیقت این مقایسه خیلی هم منطقی و عادلانه نیست. قیمت بالاتر ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp به علت کیفیت بسیار بالاتر آن نسبت به مدل‌های معمولی‌تر مثل C920 است. مدل‌های معمولی به هیچ وجه قابلیت عملکرد مشابه در اتاق جلسات با ظرفیت شش نفره را ندارند.

در مجموع باید گفت که ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp یک محصول باکیفیت و مناسب برای کسب‌وکارهایی است که غالباً از اتاق‌های کوچک جلسات و یا کنفرانس برای برقراری ارتباط مجازی با مشتریان خود استفاده می‌کنند و کیفیت صدا و تصویر برایشان اهمیت دارد. شرکت‌هایی که استفاده‌های معمولی‌تری دارند و افرادی کمتری در ویدئو کنفرانس شرکت می‌کنند (مثلاً ۲ تا ۴ نفر) می‌توانند از ویدئو کنفرانس لاجیتک Connect استفاده کنند که هم چند صد دلار ارزان‌تر است و هم از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه طراحی به شکل استوانه جابجایی آن راحت‌تر است. ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp برای کسانی که به دنبال یک دوربین باکیفیت برای اتاق جلسات کوچک هستند، یک گزینه ایده‌آل است.

 

برچسب‌ها : logitechmeet upmeetupجلسهکنفرانسلاجیتک

نظرات خود را ثبت کنید