close
اخبار

رشد ۵۰ درصدی سایت های خدمات استریمینگ نسبت به سال گذشته

خدمات استریمینگ

با وجود پاندمی ویروس کوید ۱۹ بسیاری از صنایع به مرز نابودی رسیده‌اند، این درحالی است که بسیاری از صنایع بزرگترین پیشرفت خود را در این دوره تجربه کردند سایت‌های ارائه دهنده خدمات استریمینگ از این دسته بودند.

با توجه به آنالیز وال استریت جورنال میزان استفاده کنندگان خدمات استریمینگ در آمریکا در طول سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

آمار استریمینگ

شیوع ویروس کوید ۱۹ باعث شده‌است تا افراد مجبور به در خانه ماندن شوند و این اتفاق باعث تعطیلی بسیاری از مراکز تفریحی از جمله سینما‌ها شده‌است؛ این در حالی است که شرکت‌های خدمات دهنده ارتباطی و تفریحی از راه دور مانند ویدئو کنفرانس و استریمینگ با توجه به کاربردشان، خصوصاً در این دوره زمانی رشد بسیاری را تجربه کنند.

همچنین رشد میزان استفاده کننده خدمات استریمینگ به معنی کاهش در میزان استفاده کنندگان شبکه‌‌های تلویزیونی نیز هست.

Netflix همچنان به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات استریمینگ در جهان با داشتن بیشترین تعداد بازدید کننده باقی می‌ماند. نتفلیکس در طول سال ۲۰۲۰ با ارائه دادن محتواهایی با موضوعات بسیار متفاوت و بسیار جذاب موفق شد تا بیشترین میزان جذب مخاطب جدید را در بین کاربران داشته باشد و با پخش برنامه‌های بسیار پرطرفدار و پربازدید امکان رقابت را برای دیگر ارائه دهندگان خدمات استریمینگ بسیار دشوار کرد.

خدمات استریمینگ

این اتفاقات دنیای سینما را نیز حیران زده کرد، تا جایی کا کارگردان‌هایی مانند کریستوفر نولان و تهیه کننده فیلم Wonder Woman 1984، پتی جنکینس در تصمیم خود برای اکران از فیلم جدید خود در سینماها به تردید افتاده‌اند و به احتمال بالا این فیلم در پلتفرم‌های استریمینگ عرضه خواهند کرد.

همچنین جنکینس در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کرد که در صورتی که فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بیشتری تصمیم به ارائه فیلم‌های خود به صورت استریمینگ بگیرند دنیای سینما از جای خالی تولیدکنندگان فیلم‌های با کیفیت آسیب زیادی خواهد خورد و این تغییر رویه می‌تواند به صورت دائمی باشد.

نظرات خود را ثبت کنید