close

در مطلب مربوط به وبکم حرفه‌ای توضیح دادیم که چرا باید از یک وبکم جداگانه به‌جای وبکم داخلی لپتاپ خود برای جلسات ویدئو کنفرانس استفاده کنید؛ در این مطلب می‌خواهیم به توضیح این مورد بپردازیم که چرا باید برای جلسات ویدئو کنفرانس گروهی از دوربین ویدئو کنفرانس استفاده کنیم و به تفاوت وبکم و دوربین ویدئو کنفرانس می‌پردازیم.

ویژگی‌های وبکم

بهترین وبکم

وبکم‌ها برای استفاده در جلسات ویدئو کنفرانس طراحی و ساخته شده‌اند که شما به صورت تک نفره در آن‌ها حضور پیدا می‌کنید. طراحی آن‌ها بدین صورت است که بر قسمت بالایی لپتاپ شما متصل شوند و تصویر شما را با شفافیت بالا به طوف دیگر تماس منتقل کند.

زاویه دید وبکم‌ها نیز اکثراً ۷۸ یا ۹۰ درجه هستند و دلیل این امر این است که با توجه به این که شما قرار است تا به صورت جداگانه و تنها در جلسه شرکت کنید، نیازی به زاویه دید زیادی برای دیده شدن ندارید و حتی شاید نخواهید میزان زیادی از فضای پشت سر خود را به نمایش بگذارید و به کمک وبکم‌هایی مانند وبکم BRIO که دارای زاویه دید متغیر هستند، زاویه دید آن را کاهش دهید و یا به تغییر تصویر بکگراند خود بپردازید.

یکی دیگر از تفاوت وبکم و دورین ویدئو کنفرانس میکروفون آن‌هاست؛ وبکم‌ها دارای میکروفون‌های داخلی هستند، اما این میکروفون‌ها میکروفون‌هایی با برد کوتاه هستند و صداهایی با فاصله بیشتر از ۱٫۵ تا ۲ متر را نمی‌توانند با کیفیت بالا دریافت و منتقل کنند.

اگر به دنبال تهیه یک وبکم برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب خرید وبکم مناسب را مطالعه نمایید.

ویژگی دوربین ویدئو کنفرانس

دوربین ویدئو کنفرانس

دوربین‌های ویدئو کنفرانس همانطور که گفتیم برای جلساتی طراحی و ساخته شده‌اند که افراد به صورت گروهی در آن‌ها شرکت می‌کنند. به همین دلیل با توجه به شرایط اتاق کنفرانس و تعداد افراد حاضر انواع مختلفی دارند و برای آشنایی بیشتر می‌توانید مطلب سخت افزار ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

این دوربین‌ها برای انواع جلسات ویدئو کنفرانس گروهی مانند جلسات ۲ تا ۴ نفره مانند لاجیتک Connect تا جلسات ۷۰ نفره مانند لاجیتک RALLY Plus وجود دارند.

یکی از تفاوت وبکم و دوربین ویدئو کنفرانس که یکی از ویژگی‌های اصلی سیستم ویدئو کنفرانس گروهی به شمار می‌رود، زاویه دید و میکروفون‌های ماژولار آن‌هاست؛ بدین صورت که دستگاه‌هایی مانند لاجیتک MeetUp دارای زاویه دید ۱۲۰ درجه هستند و دستگاه‌هایی مانند لاجیتک RALLY وجود دارند که می‌توانید میکروفون‌های اضافه آن را تهیه کرده، به هاب آن متصل نمایید و ظرفیت جلسات خود را افزایش دهید.

اگر قصد تهیه یک سیستم ویدئو کنفرانس مناسب را برای کسب و کار خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا راهنمای خرید ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

جمع‌بندی

وبکم‌ها و دوربین‌های ویدئو کنفرانس کار یکسانی را انجام می‌دهند، اما روش انجام آن توسط این دو نوع محصول باعث تفاوت وبکم و دوربین ویدئو کنفرانس می‌شود و نمی‌توان از یک وبکم حتی اگر این وبکم پر قابلیت‌ترین وبکم جهان باشد به عنوان یک دوربین ویدئو کنفرانس با بالعکس استفاده کرد.

برای مطالعه مقالات بیتر در رابطه با اخبار، تجهیزات و نرم‌‌افزارهای ویدئو کنفرانس می‌توانید مطالب منتشر شده در سایت بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

نظرات خود را ثبت کنید