close
گیمینگ

اولین مانیتور ۲۴۰ هرتز با رزولوشن ۴K در نمایشگاه CES 2022

مانیتور 240 هرتز با رزولوشن 4K

سامسونگ قطعا مانیتورهای جدیدی را در نمایشگاه CES 2022 که در ۱۶ در ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد معرفی خواهد کرد؛ اما سامسونگ نمی‌توانست بیشتر از این صبر کند و مانیتور جدید خود را به نمایش گذاشت. این مانیتور که از رده Odyssey است اولین مانیتور ۲۴۰ هرتز با رزولوشن ۴K است.

این مانیتورها که مدل‌های S8 و Smart M8 هستند مانیتورهای UHD هستند که قابلیت‌هایی برای کاربری خاص خود دارند.

سامسونگ neo g8

اولین مانیتور ۲۴۰ هرتز ۴K سامسونگ

تنها ۱ روز به نمایشگاه CES 2022 باقی مانده؛ اما سامسونگ مانیتورهای سری Odyssey خودش را معرفی کرده است. این مانیتورها مانند مدل G9 دارای رفرش ریت ۲۴۰ هستند، اما برخلاف آن‌ها دارای رزولوشن Ultra-HD و مانیتور ۴K هستند.

مانیتور Odyssey Neo G8 از سامسونگ با اندازه ۳۲ اینچ ارائه خواهد شد و پنل آن یک پنل با فناوری Quantum Mini-LED به صورت خمیده با شعاع ۱۰۰۰R است.

استفاده از پنل Quantum Mini LED به مانیتور Samsung Neo G9 ماکسیموم روشنایی ۲۰۰۰ nit را می‌دهد که سامسونگ به آن تکنولوژی Quantum HDR 2000 می‌گوید؛ همچنین این پنل دارای نسبت کنتراست ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ است.

مانیتور Neo G9 Odyssey دارای رزولوشن دقیق ۵۱۲۰×۱۴۴۰ یا QHD Plus و Neo G8 دارای رزولوشن کامل ۴K یعنی ۳۸۴۰×۲۱۶۰ خواهد بود. همچنین هردو این مانیتورها دارای زمان واکنش‌دهی ۱ms هستند و همانطور که از از عرض بزرگتر Neo G9 مشخص است، این مانیتور یک مانیتور اولترا واید خواهد بود.

به علاوه این مانیتورها علاوه بر این که اولین مانیتور ۲۴۰ هرتز ۴K خواهند بود، از فناوری‌های G-Sync و FreeSync پشتیبانی می‌کنند که از یک مانیتور گیمینگ های-اند انتظار می‌رود.

اتصال این مانیتور به کمک پورت‌های HDMI 2.1 و DisplayPort 1.4 انجام خواهد شد تا پهنای باند کافی برای استفاده از این مانیتور ۲۴۰ هرتز با رزولوشن ۴K امکان پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: HDMI یا DisplayPort

همچنین برادر این مانیتور، یعنی Smart Monitor M8 نیز یک مانیتور ۴K با طراحی ویژه‌ای، مناسب دورکاری و است و دارای وبکم با کیفیتی است که قابلیت کار با Google Duo را دارد.

این وبکم برای این مانیتور یک اکسسوری یا تجهیزات جانبی به حساب می‌آید و به صورت مغناطیسی به سطح رویی مانیتور متصل می‌شود که می‌توانید موقعیت آن را روی سطح مانیتور برای تغییر زاویه دید وبکم تغییر دهید.

همچنین سامسونگ قابلیت‌های هاب Smart-Home خود را در داخل این مانیتور قرار داده‌است.

مانیتور S8 که در دو اندازه ۲۷ اینچ و ۳۲ اینچ ارائه خواهد شد قابلیت‌هایی متمرکزتر با کاربری‌های حرفه‌ای‌تر مانند مانیتورهای مخصوص طراحی گرافیک را خواهد داشت.

به عنوان مثال برای میزان پوشش‌اش از فضای رنگی DCI-P3 امتیاز و رتبه‌دهی خواهد شد و اتصال پایه آن از نوع VESA خواهد بود.

نظرات خود را ثبت کنید