close
گیمینگ

چگونه هدفون بلوتوث را به PS4 متصل کنیم – نحوه اتصال هدفون بلوتوث به PS4

نحوه اتصال هدفون بلوتوث به PS4

در این مطلب با نحوه اتصال هدفون بلوتوث به PS4 آشنا می‌شویم و تجهیزاتی که برای این کار نیاز دارید را معرفی می‌کنیم.

تجهیزات مورد نیاز برای اتصال هدفون بلوتوث به PS4

ممکن است باورتان نشود، اما PS4 از تجهیزات صوتی بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند و این بدین معناست که تنها با متصل کردن یک هدفون بلوتوث به PS4 با فرآیند استاندارد این تجهیزات نمی‌توانید هدفون خود را به PS4 متصل کنید.

اگر تلاش به این کار کنید، کنسول هدفون بلوتوث شما را شناسایی می‌کند و در مرحله آخر اتصال می‌بینید که اتصال برقرار نمی‌شود.

برای این کار نیاز به یک تبدیل بلوتوث دارید که باید ارسال کننده سیگنال بلوتوث و ترنزمیتر (Transmitter) باشد و از طریق پورت USB به کنسول شما متصل شود تا بتواند سیگنال صوتی را از طریق USB دریافت کند و به وسیله بلوتوث به هدفون شما منتقل کند.

از ارسال کننده‌های بلوتوث که دارای پورت AUX هستند هم می‌توانید استفاده کنید، اما این تبدیل‌ها را باید به دسته PS4 متصل کنید.

نحوه اتصال هدفون بلوتوث به PS4

بعد از این که تبدیل بلوتوث مناسب را تهیه کردید تنها کافیست تا مراحل زیر را طی کنید تا هدفون بلوتوث خود را به PS4 متصل کنید:

  1. از شارژ داشتن هدفون بلوتوث و تبدیل بلوتوث خود اطمینان برقرار کنید؛ اگر تبدیل بلوتوث شما به کنسول و با پورت USB متصل می‌شود، برق خود را از کنسول خواهد گرفت و نیاز به شارژ آن نخواهید داشت.

۲٫ تبدیل بلوتوث خود را به کنسول یا دسته بازی PS4 متصل کنید.

۳٫ تبدیل بلوتوث را با توجه به دستورالعمل خودش در حالت Pairing Mode قرار دهید.

۴٫ هدفون بلوتوث خود را در حالت Pairing Mode قرار دهید و دکمه آن را بعد از ورود به این حالت رها نکنید و نگهدارید.

۵٫ تا زمانی که چراغ چشمک زن تبدیل بلوتوث شما تغییر حالت نداد دکمه اتصال هدفون خود را نگهدارید و زمانی که تغییر حالت این چراغ را دیدید دکمه را رها کنید.

۶٫ وارد تنظیمات PS4 خود شوید و با ورود به Settings > Devices > Audio Devices و بررسی این بخش از ارسال صدا به تبدیل بلوتوث توسط کنسول خود اطمینان برقرار کنید.

اتصال هدفون بلوتوث به PS4

۷٫ در این بخش دو تنظیم هستند که حائز اهمیت هستند و باید آن‌ها را بررسی کنید:

تنظیم صدا PS4 روی هدفون بلوتوث
  • Output Device: Headphones Connected to Controller
  • Output to Headphone: All Audio

در این مرحله موفق شده‌اید تا هدفون بلوتوث خود را به PS4 متصل کنید و کنسول را تنظیم کنید تا تمام صدای خروجی خود را به هدفون شما ارسال کند.

آیا می‌توانید با اتصال هدفون بلوتوث به PS4 در بازی با دیگران صحبت کنید؟

با توجه به نیاز به تبدیل بلوتوث برای اتصال هدفون بلوتوث به PS4 و یک طرفه بودن این ارتباط به این دلیل که سیگنال صوتی تنها از کنسول به هدفون منتقل می‌شود و نه بالعکس، امکان صحبت با دیگران از طریق اتصال با این روش وجود ندارد.

سوالات متداول

آیا می‌توان دسته PS4 را به PS5 متصل کرد؟

بله، اما این کار محدودیت‌هایی را به همراه دارد و نمی‌توانید هر بازی را با دسته PS4 در PS5 بازی کنید. در مطلب اتصال دسته PS4 به PS5 نحوه انجام این کار و محدودیت‌های آن آشنا می‌شویم.

چگونه باید روی PS4 سرور DNS تنظیم کرد؟

تنظیم DNS برای PS4 در زمان اتصال این کنسول به اینترنت و با انتخاب گزینه Manually انجام می‌شود. در مطلب تنظیم DNS برای PS4 با نحوه انجام این کار و بهترین DNS ها برای PS4 آشنا می‌شویم.

آیا PS5 ارزش خریدن دارد؟

پاسخ به این سوال بستگی به شما دارد، آیا در حال حاضر PS4 دارید؟ آیا توانایی خرید PS5 دارید؟… در مطلب آیا PS5 بخریم؟ شما را در این مورد راهنمایی می‌کنیم.

نظرات خود را ثبت کنید