close
تفاوت دسته فیک و اصلی PS4

PS4 بعد از PS2 پرفروش‌ترین کنسول بازی خانگی تاریخ است و با حجم بالای فروش آن طبیعی‌ست که افراد سودجو به دنبال کسب منفعت برای خود از روش‌های مختلف باشند. یکی از این کارها تولید دسته PS4 فیک و بی کیفیت و فروش آن به قیمت دسته اصلی است. در این مطلب با نحوه تشخیص دسته PS4 فیک از اصلی آشنا می‌شویم تا شما به دام این افراد نیفتید.

تشخیص دسته اصلی PS4 از فیک

با بررسی این نکات به سادگی می‌توانید به تشخیص دسته PS4 فیک از اصلی و اورجینال بپردازید:

  • کیفیت ساخت دسته
  • جعبه و نوشته‌های آن
  • وضعیت دسته هنگام شارژ
  • دکمه‌ها
  • جوی استیک‌ها
  • تکان دادن دسته
  • فونت و آیکن‌های چاپ شده روی دسته

البته مواردی مانند برد و باتری داخل دسته نیز نشان دهنده اصلی یا تقلبی بودن دسته PS4 هستند؛ اما با توجه به این که دسته باید برای بررسی این موارد باز شود به معرفی آن‌ها نپرداختیم.

بیشتر بخوانید:

کیفیت ساخت

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید کیفیت کلی ساخت دسته است. اگر تا به حال دسته PS4 را در دست گرفته باشید و از نزدیک دیده باشید، خیلی راحت با این کار می‌بینید که دسته‌های تقلبی PS4 کیفیت بسیار پایین‌تری دارند.

اگر هم تا به حال دسته PS4 را در دست نگرفته باشید، قسمت‌های مختلف دسته از جمله بخش‌هایی که قطعات پلاستیکی بدنه دسته به یکدیگر متصل می‌شوند، دکمه‌های دسته و جوی استیک‌ها را بررسی کنید.

لبه‌های بدنه نباید دارای تیزی یا لبه‌های بیروز زده باشند، دکمه‌ها و خود بدنه نباید موج داشته باشند و روکش روی جوی استیک‌ها از لاستیکی که سطح نرمی دارد و در عین حال استحکام کمی ندارد ساخته شده‌اند.

جعبه

به جعبه دسته قبل از خرید آن توجه زیادی کنید.

کیفیت کارتن، نوشته‌ها و فونت آن را بررسی کنید و با نمونه اصلی که در اینترنت می‌بینید مقایسه کنید.

نوسته‌های روی جعبه را به صورت کامل مطالعه کنید. مهم نیست که متن آن چه نوشته است، به دنبال غلط‌های تایپی باشید. هیچ محصول فیکی وجود ندارد که روی جعبه آن غلط تایپی نداشته باشد. ممکن است این غلط‌ها واضح نباشند، اما حتما وجود دارند.

دسته فیک PS4

اگر در حال تهیه رنگ‌های خاصی از دسته PS4 هستید، ابتدا بررسی کنید که آیا این رنگ دسته PS4 واقعا وجود دارد یا خیر.

قبل از خرید دسته PS4 به بررسی کامل اصلی یا تقلبی بودن آن بپردازید، چرا که بعد از تهیه دسته دیگر کار زیادی از دست شما بر نخواهد آمد.

دسته PS4 را شارژ کنید

زمانی که دسته PS4 را به شارژ می‌زنید، چراغ بالای دسته، که در دسته‌های PS4 اسلیم به بعد از تاچ پد جلوی دسته نیز نورش دیده می‌شود، به رنگ نارنجی روشن خواهد شد.

امکان تشخیص دسته اصلی PS4 از این جهت وجود دارد که در دسته‌های اصلی این چراغ روشن می‌شود و روشن باقی می‌ما‌ند؛ اما در دسته‌های PS4 تقلبی و فیک این چراغ پس از چند ثانیه خاموش می‌شود. دسته همچنان در حال شارژ شدن است، اما چراغ آن خاموش می‌شود.

دکمه‌ها

در دسته‌های فیک المان‌های ۴ دکمه بالا دارای خطوط ضخیم‌تری هستند. دسته‌های اصلی دقیقا دارای شکل، رنگ و ضخامت خط تصویر بالا هستند و حتی مقدار کمی هم تفاوت ندارند.

همچنین با فشار دادن آن‌ها دکمه‌ها نباید سفت باشند یا حالت چسبنده‌ای داشته باشند، چه در زمان فشار دادن و چه در زمان رها کردن.

ارتفاع دکمه‌ها نیز نباید از مقداری که در تصویر بالا دیده می‌شود بیشتر باشد. بیشتر دسته‌های PS4 فیک دارای دکمه‌های بلندی هستند.

جوی استیک‌ها

با جوی استیک‌ها کار کنید و آن‌ها را حرکت داده و از کناره‌های آن رها کنید. نرم بودن حرکت آن‌ها و این که هر دفعه و از هر جهتی که آن‌ها را رها می‌کنید سریعا و دقیقا به موقعیت اولیه خود برمی‌گردند و هر دفعه در جای متفاوتی نمی‌ایستند.

دسته را تکان دهید

دسته PS4 را به رو به بالا و برعکس گرفته و تکان دهید. بسیاری از دسته‌های فیک در داخلشان قطعاتی معلق هستند که با تکان دادن به بدنه دسته برخورد می‌کنند و صدا می‌دهند، اما دسته‌های اصلی صدا نمی‌دهند.

فونت قسمت اتصال هدفون دسته

در قسمت پایین دسته که محل اتصال هدفون است، لوگو هدفون، فونت متن کنار آن و کیفیت چاپ لوگو PS روی دکمه بالای آن‌ها را بررسی کنید. در تصویر پایین تفاوت نمونه اصلی و یک نمونه فیک را می‌بینید. اما مطلع باشید که دسته‌های فیک با لوگو هدفون میکروفون دار سوراخ‌دار نیز وجود دارند.

تشخیص دسته PS4 فیک و اورجینال

در این دسته‌ها میکروفون به صورت نامتعادلی بزرگتر از هدفون است.

جمع‌بندی

خیلی ناراحت کننده است که بفهمید دسته جدیدی که برای آن هزینه زیادی را نیز پرداخت کرده‌اید فیک و تقلبی است. با امکان تشخیص دسته PS4 فیک از اورجینال و اصلی می‌توانید تا از این اتفاق جلوگیری کنید.

اگر هم دسته فیک تهیه کرده‌اید زیاد ناراحت نباشید، چرا که این دسته‌ها نیز بدون مشکل با PS4 کار خواهند کرد؛ اما دقت آن‌ها و کیفیت ساخت و باتری آن‌ها ضعیف‌تر از نمونه اصلی خواهد بود.

تلاش کنید تا از فروشگاه‌های شناخته شده و معتبر خرید کنید تا از تهیه دسته فیک به جای اصلی و اورجینال جاوگیری کنید.

برچسب‌ها : PS4راهنمای PS4

نظرات خود را ثبت کنید