close
مقایسه PS5 با PS5 Slim

سونی مدتی بعد از ارائه هر کنسول بازی خود نسخه اسلیم آن را ارائه می‌کند و کنسول PlayStation 5 نیز از این قائده مستثنی نیست. در این مطلب به مقایسه PS5 با PS5 Slim می‌پردازیم تا شما بتوانید در انتخاب خود برای تهیه کنسول ساده‌تر تصمیم بگیرید.

معرفی PS5 Slim

کنسول PS5 Slim نسخه کوچکتر و سبک‌تر کنسول PS5 است که می‌تواند بازی‌های مختص PS5 و PS4 را اجرا کند. مانند PS5 عادی کنسول PS5 Slim نیز در دو نسخه Standard و دیسک خود و Digital که فاقد ورودی دیسک است ارائه شده است؛ اما با این تفاوت که در PS5 Slim درایو دیسک بلوری کنسول قابل جدا شدن است.

بیشتر بخوانید: تفاوت PS5 استاندارد و دیجیتال

کنسول PS5 Slim نسخه بروزرسانی شده PS5 است، اما آیا نسبت به آن بهبود نیز یافته است؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مقایسه PS5 و PS5 Slim

مقایسه PS5 با PS5 اسلیم

بزرگترین تفاوت در مقایسه PS5 با PS5 Slim ابعاد و وزن آن است، به صورت کلی PS5 Slim نسبت به نسخه عادی ۳۰ درصد فضای کمتری را اشغال می‌کند و نسخه‌های Slim و Slim Digital به ترتیب ۱۸ و ۲۴ درصد سبک‌تر از نسخه عادی PS5 هستند.

پنل‌های کناری کنسول در نسخه عادی PS5 دو عدد هستند، اما در PS5 Slim 4 پنل سفید رنگ در کنار کنسول قرار دارد و پنل‌های بالایی دارای سطح براق هستند.

پورت‌های اتصال USB نیز در این دو کنسول متفاوت هستند. در نسخه عادی PS5 یک پورت USB-A و یک پورت USB-C در سمت جلوی کنسول و دو پورت USB-A دیگر در پست کنسول قرار دارد؛ در حالی که در PS5 Slim دو پورت تایپ سی در سمت جلوی کنسول در جلو و دو پورت USB در سمت پشت کنسول قرار گرفته‌اند.

تنها بهبود سخت‌افزاری PS5 Slim نسبت به عادی افزایش حافظه آن از ۸۲۵ گیگابایت به ۱ ترابایت است که باعث می‌شود تا مقدار حافظه قابل استفاده کنسول از ۶۶۰ گیگابایت به ۸۵۰ گیگابایت افزایش پیدا کند؛ البته در هر دو کنسول امکان افزایش حافظه کنسول از طریق جایگاه اضافه کردن حافظه SSD از نوع M.2 توسط کاربر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب SSD در PS5

PS5PS5 Slim
390x104x260 mm, 4.5Kg (Standard)358x96x216mm, 3.2Kg (Standard)
390x92x260mm, 3.9Kg (Digital)358x80x216mm, 2.6Kg (Digital)
825Gb1 Tb
پورت جلو: ۱xUSB-A, 1xUSB-C
پورت عقب: ۲xUSB-A
پورت جلو: ۲xUSB-C
پورت عقب: ۲xUSB-A
قیمت جهانی: $۴۰۰ دیجیتال و $۵۰۰ استانداردقیمت جهانی: $۴۵۰ دیجیتال و $۵۰۰ استاندارد
تاریخ عرضه: نوامبر ۲۰۲۰تاریخ عرضه: نوامبر ۲۰۲۳
جدول مقایسه PS5 و PS5 Slim

دیگر تفاوت در مقایسه PS5 با PS5 Slim در استند آن‌هاست. استند PS5 به شما این امکان را می‌دهد تا کنسول را به حالت ایستاده و خوابیده قرار دهید، اما استند PS5 Slim تنها امکان قرار دادن کنسول به شکل خوابیده را به شما می‌دهد و برای قرار دادن کنسول به شکل ایستاده نیازی به استند ندارید.

تفاوت بعدی در مقایسه PS5 با PS5 Slim در این است که درایو دیسک در PS5 Slim قابل جدا شدن است. بدین معنا که شما می‌توانید PS5 Slim Digital را تهیه کرده و بعدا با تهیه درایو دیسک به صورت جداگانه کنسول خود را به نسخه استاندارد تبدیل کنید؛ اما این کار در PS5 عادی امکان پذیر نیست.

مطلب پیشنهادی: بهترین مانیتور برای PS5

جمع‌بندی

در مقایسه PS5 با PS5 اسلیم به این نتیجه می‌رسیم که نسخه Slim دارای ابعاد کوچکتر، وزن کمتر، حافظه پیش‌فرض بیشتر، پورت تایپ سی بیشتر و USB کمتر و امکان تغییر نوع کنسول از دیجیتال به اسلیم است.

اگر PS5 دارید، دلیلی برای ارتقا کنسول به PS5 Slim وجود ندارد، چرا که تنها تفاوت سخت‌افزاری بین این دو کنسول مقدار حافظه آن‌هاست که با تهیه SSD از نوع M.2 امکان افزایش حافظه کنسول وجود دارد.

اما اگر PS4 دارید یا می‌خواهید کنسول جدیدی تهیه کنید، اختلاف قیمت آن‌ها در نسخه استاندارد چیزی در حدود ۱ میلیون تومان است که عدد زیادی نیست؛ به علاوه امروزه موجودی کنسول PS5 Slim در فروشگاه‌های مختلف از PS5 عادی بیشتر است.

برچسب‌ها : PS5

نظرات خود را ثبت کنید