close
بررسی محصولات

معرفی مانیتور گیمینگ اقتصادی – بهترین مانیتور های گیمینگ قیمت مناسب

مانیتور گیمینگ اقتصادی

اگر قصد دارید تا برای کنسول PS5 یا Xbox Series X|S خود یا لپتاپ و کامپیوتر خود مانیتور گیمینگ تهیه کنید تا تجربه بازی خود را بهبود دهید، اما نمی‌خواهید هزینه زیادی برای آن بپردازید؛ در این مطلب با قابلیت‌هایی که مورد نیاز یک مانیتور گیمینگ هستند آشنا می‌شویم تا بتوانید یک مانیتور گیمینگ اقتصادی با قابلیت‌های مناسب و کاربردی را تهیه کنید.

همچنین چند نمونه مانیتور گیمینگ اقتصادی از برند Philips را نیز با کاربری مناسب برای هر یک را معرفی خواهیم کرد.

مانیتور گیمینگ چیست

مانیتور گیمینگ یا مخصوص بازی به مانیتوری گفته می‌شود که دارای قابلیت‌ها و امکاناتی است که به شما امکان استفاده از حداکثر قدرت خروجی کارت گرافیک و CPU تان را در هنگام بازی می‌دهد؛ مانند رفرش ریت بالا (Refresh Rate)، تاخیر کم (Latency)، انواع ورودی‌ها برای پشتیبانی از کارت‌های گرافیک مختلف و موارد دیگر.

این‌ها قابلیت‌های اصلی یک مانیتور گیمینگ هستند و اگر قصد تهیه یک مانیتور گیمینگ اقتصادی را دارید، قبل از بررسی هر ویژگی و قابلیت دیگر، باید به بررسی این امکانات بپردازید.

طبیعی است که مانیتور گیمینگ ارزان قیمتی که تهیه می‌کنید در این ویژگی‌ها به خوبی مانیتورهای گیمینگ گران قیمت نیستند، اما با انتخاب هوشمندانه می‌توانید مانیتوری را تهیه کنید که دارای مشخصات و عملکرد قابل قبولی باشند تا تجربه شما از بازی را بهبود دهند.

بیشتر بخوانید: تفاوت مانیتور گیمینگ و معمولی | مزیت رفرش ریت بالا در بازی

مانیتور گیمینگ اقتصادی

با توجه به این که بودجه محدودی برای تهیه مانیتور دارید، باید توجه کنید که چه کاربری با چه دستگاهی را برای مانیتور خود در نظر دارید تا مانیتوری را تهیه کنید که بتوانید از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید و هزینه اضافی برای قابلیت‌هایی که امکان استفاده از آن‌ها را ندارید را نپردازید.

مانیتور گیمینگ اقتصادی برای PS5 و Xbox

بهترین مانیتور برای Xbox

اگر مانیتور گیمینگ را برای کنسول‌های خانگی نسل ۹ می‌خواهید تهیه کنید، دقت کنید که حداکثر فریم ریت این دستگاه‌ها ۱۲۰fps است. به این معنا که تهیه یک مانیتور با رفرش ریت بالاتر از این عدد بیهوده خواهد بود.

اما مانیتورهای گیمینگ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز امروزه کمتر دیده می‌شوند و حداقل میزان رفرش ریت مانیتورهای گیمینگ ۱۴۴ هرتز است. به همین دلیل در زمان تهیه مانیتور گیمینگ برای کنسول بهترین گزینه‌های شما برای تهیه مانیتور گیمینگ، مانیتورهای ۱۴۴ هرتز یا حداکثر ۱۶۵ هرتز هستند.

بیشتر بخوانید: تفاوت رفرش ریت و فریم ریت

همچنین خروجی تصویر کنسول‌ها دارای نسبت تصویر ۱۶:۹ هستند که در مانیتورهای عادی و تلویزیون‌ها دیده می‌شوند. به این معنا که اگر یک مانیتور اولتراواید تهیه کنید و به کنسول خود متصل کنید، حاشیه زاویه بیشتر از ۱۶:۹ مانیتور شما به صورت دو ستون مشکی رنگ دیده می‌شوند و اتصال یک مانیتور گیمینگ اولتراواید به کنسول زاویه دید شما را افزایش نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور برای PS5

مانیتور گیمینگ اقتصادی برای PC

بهترین مانیتور گیمینگ اقتصادی

در لپتاپ و کامپیوتر در زمان انتخاب و تهیه یک مانیتور گیمینگ اقتصادی بهتر است به مشخصات سخت‌افزاری کامپیوتر خود توجه کنید.

بررسی کنید که چه بازی‌هایی را انجام می‌دهید، چه مقدار قدرت سخت‌افزاری دارید و PC شما بازی‌های شما را با چه فریم ریتی می‌توانند اجرا کنند.

بهترین گزینه این است که مانیتور را انتخاب کنید که مقدار رفرش ریت آن مقداری از مقدار فریم ریت بازی شما بیشتر باشد. به عنوان مثال اگر بازی شما در دستگاه شما با ۹۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، یک مانیتور ۱۲۰ هرتز برای شما مناسب خواهد بود و اگر با ۱۲۵ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، یک مانیتور ۱۴۴ هرتز برای شما مناسب خواهد بود.

طوری مانیتور خود را انتخاب کنید که بتوانید از حداکثر قدرت پردازشی کامپیوتر خود بهره ببرید و نه این که رفرش ریت مانیتور عامل محدود کننده فریم ریت بازی شما باشد.

انتخاب مانیتورهای گیمینگ خمیده یا اولتراواید یا هردو بستگی به میزان بودجه شما برای تهیه مانتیور و سلیقه شخصی‌تان دارد، البته امروزه اکثر مانیتورهای اولتراواید، خمیده هم هستند؛ اما این مورد به خودتان بستگی دارد.

نکته بعدی در نوع پنل LCD مانیتوری است که انتخاب می‌کنید. ۳ نوع پنل TN، VA و IPS در مانیتورهای گیمینگ دیده می‌شود.

اگر در بازی روشنایی رنگ‌ها و زاویه دید مانیتور برایتان اهمیت دارد و یا با مانیتور خود به تماشای فیلم و سریال نیر می‌پردازید، توصیه می‌کنیم تا از مانیتورهای TN دوری کنید، اما پنل‌های TN با توجه به ضعف خود در این زمینه‌ها، بیشترین میزان رفرش ریت را می‌توانند به شما ارائه دهند.

در پنل‌های VA بیشترین نسبت کنتراست و کمترین میزان لگ ورودی را خواهید داشت، اما گوستینگ مانیتور موضوعی است که بیشتر در پنل‌های VA دیده می‌شود.

مانیتورهای گیمینگ IPS بیشترین روشنایی و بهترین دقت رنگ را به شما ارائه می‌دهند، اما در عین حال مقداری گران‌تر از مانیتورهای گیمینگ با پنل‌های دیگر هستند.

بیشتر بخوانید: انواع پنل مانیتور برای گیمینگ

از نظر اندازه مانیتور نیز اگر به دنبال مانیتورهای گیمینگ اقتصادی و با قیمت مناسب هستید، نباید به دنبال مانیتورهایی با اندازه بزرگ باشید و بیشتر گزینه‌های شما مانیتورهای ۲۴ اینچ و تعدادی ۲۷ اینچ خواهد بود

مانیتورهای گیمینگ اقتصادی

در ادامه با تعدادی از مانیتورهای گیمینگ اقتصادی از برند Philips در بازه قیمتی ۸ تا ۱۲ میلیون تومان در زمان انتشار این مطلب آشنا می‌شویم.

مانیتور فیلیپس ۲۴۲M8

این مانیتور یک مانیتور با اندازه ۲۴ اینچ، رزولوشن Full-HD و پنل IPS است. مانیتور Philips 242M8 قادر است تا ۱۴۴ هرتز سرعت خوجی تصور خود را بالا ببرد که از حد کنسول‌های خانگی بالاتر است و در عین حال دارای زمان واکنش دهی GTG مقدار ۷ میلی‌ثانیه است.

این مانیتور دارای ۱ ورودی DisplayPort و یک ورودی HDMI 1.4 است و برای افرادی که از کارت‌های گرافیک AMD استفاده می‌کنند، از قابلیت AMD FreeSync نیز برای جلوگیری از پارگی تصاویر با یکسان‌سازی میزان فریم ریت کامپیوتر و رفرش ریت مانیتور پشتیبانی می‌کند.

قیمت این مانیتور در زمان انتشار این مطلب حدود ۸،۵ میلیون تومان است.

مانیتور فیلیپس ۲۷۲E1GAJ

اگر مانیتور ۲۴ اینچ برای شما کوچک است، می‌توانید نگاهی به مانیتور ۲۷ اینچ فیلیپس ۲۷۲E1GAJ بی‌اندازید. این مانیتور از یک پنل ۲۷ اینچ Full-HD از نوع VA استفاده می‌کند و مانند مانیتور قبلی دارای رفرش ریت ۱۴۴ هرتز است.

اما زمان لگ ورودی آن ۱ میلی‌ثانیه است و دارای نسبت کنتراست ۳۰۰۰:۱ است که تصاویر و محیط‌های تاریک را با رنگ مشکی تیره‌تر و عمیق‌تری نشان خواهد داد.

این مانیتور نیز دارای یک ورودی HDMI و یک ورودی DisplayPort است و از قابلیت AMD FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند و با حدود قیمت ۱۰،۵ میلیون تومان قابل تهیه است؛ این مانیتور دارای نسخه ۲۴ اینچ با مدل فیلیپس ۲۴۲E1GAJ نیز هست که با قیمت پایین‌تر و حدود ۷،۵ میلیون تومان قابل تهیه است.

مانیتور فیلیپس ۲۷۵M8/89

اگر مانیتور ۲۷ اینچ می‌خواهید، اما با رزولوشن بالاتر از Full-HD یکی از بهترین گزینه‌های مانیتور گیمینگ اقتصادی شما با حدود قیمت ۱۲ میلیون تومان، مانیتور فیلیپس ۲۷۵M8/89 است.

این مانیتور دارای پنل VA با اندازه ۲۷ اینچ، رفرش ریت ۱۴۴ هرتز با زمان لگ ۱ میلی‌ثانیه است؛ اما رزولوشن آن QHD و مقدار ۲۵۶۰×۱۴۴۰ است که به اندازه یک مانیتور ۴K بالا نیست، اما از یک مانیتور Full-HD بالاتر است.

بازی‌هایی که طراحی گرافیکی زیادی در محیط خود دارند در این مانیتور با اندازه تصویر بزگتر و رزولوشن بالاتر که باعث می‌شود تا تراکم پیکسلی شما افزایش پیدا کنند با جزئیات فراوان و به زیبایی نمای داده می‌شوند.

این مانیتور نیز دارای ورودی‌های HDMI و DisplayPort است و امکان اتصال به تجهیزات و کارت گرافیک‌های مختلف را دارد و AMD FreeSync نیز پشتیبانی می‌کند.

نظرات خود را ثبت کنید