close
اخبار

درآمد از یوتیوب چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

درآمد از یوتیوب

یوتیوب به تلویزیون جدید ما تبدیل شده‌است و یوتیوبرها سلبریتی‌های جدی محسوب می‌شوند؛ اما سؤال اینجاست که درآمد از یوتیوب چقدر است که باعث می‌شود تا این افراد نمایش ویدئوها و برنامه‌های خود را تنها محدود به این پلتفرم کنند؟

یوتیوب بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و این عدد همچنان درحال رشد است. این وبسایت دومین وبسایت پربازدید جهان بعد از گوگل است و روزانه بیشتر از یک میلیارد ساعت ویدئو در این وبسایت نمایش داده می‌شود.

اما آیا می‌دانید که درآمد یوتیوبرها از این پلتفرم چقدر است؟ به گذارش Forbes پر درآمدترین یوتیوبر در سال ۲۰۲۰ Ryan Kaji بوده که درآمد ۲۹،۵ میلیون دلاری از این پلتفرم در طول سال ۲۰۲۰ داشته است.

در جدول زیر پردرآمدترین افراد در یوتیوب در طول سال ۲۰۲۰ را به گذارش Forbes می‌بینید:

کانال تعداد بازدید تعداد دنبال کننده درآمد سال ۲۰۲۰
Ryan Kaji ۱۲،۲ میلیارد ۴۱،۷ میلیون ۲۹،۵ میلیون دلار
Mr Beast ۳ میلیارد ۴۷،۸ میلیون ۲۴ میلیون دلار
Dude Perfect ۲،۷۷ میلیارد ۵۷،۵ میلیون ۲۳ میلیون دلار
Rhett and Link ۱،۹ میلیارد ۴۱،۸ میلیون ۲۰ میلیون دلار
Markiplier ۳،۱ میلیارد ۲۷،۸ میلیون ۱۹،۵ میلیون دلار

راه‌های درآمد از یوتیوب کدام است؟

یوتیوبرها درآمد خود را از ۵ روش اصلی کسب می‌کنند:

تبلیغات در یوتیوب

تبلیغات یوتیوب

آن تبلیغات مزاحمی که در زمان مشاهده ویدئو به صورت ناگهانی پخش می‌شوند و باید حداقل ۵ ثانیه صبر کنید تا از آن‌ها عبور کنید که به تازگی به ۲ تبلیغ پشت سرهم تبدیل شده‌اند؛ صاحب ویدئوی درحال نمایش ۵۵ درصد از هزینه آن تبلیغات را دریافت می‌کند.

مقدار درآمد از این طریق به دو عامل بستگی دارد، تعداد بازدید ویدئو و مکان جغرافیایی که شما حتی با فیلتر شکن در حال مشاهده ویدئو هستید. زیرا یوتیوب تلاش می‌کند تا مرتبط ترین تبلیغ را با توجه به موضوع ویدئو و موقعیت شما به شما نمایش دهد تا تبلیغات اثرگذاری باشد و ویدئوی تبلیغاتی نمایش داده شده به شما می‌تواند در درآمد یوتیوبری که درحال تماشای ویدئوی او هستید تأثیر داشته باشد اما به صورت متوسط درآمد یوتیوب و یوتیوبرها از طریق تبلیغات ویدئویی از این طریق حدود ۴ تا ۱۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ بازدید ویدئو است.

لاجیتک BRIO

تبلیغات یوتیوبرها

راه دیگر درآمد از یوتیوب درآمد از طریق ویدئوی خود است. یوتیوبرها خود با تبلیغات در ویدئو یا استریمینگ خود به صورت اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانند درآمد داشته باشند و معمولاً این اتفاق به این صورت می‌افتد که لینک خاصی برای یوتیوبرها ساخته می‌شود که برند تبلیغ کننده درصدی از سود فروش اجناس خود را به یوتیوبرها پرداخت می‌کنند.

فروش اجناس

راه دیگر کسب درآمد از یوتیوب فروش اجناس با موضوعات کانال خود است. این اجناس شامل اجناس مصرفی مانند تی شرت، کلاه، لیوان‌های طرح‌دار و… می‌شود. یوتیوبرها این محصولات را از طریق شرکت‌هایی که به تولید آن‌ها می‌پردازند تهیه می‌کنند و تنها با تهیه تعداد زیادی از آن‌ها با طرح‌های مربوط به خودشان تهیه می‌کنند و از طریق ویدئوهای یوتیوب خود به فروش می‌رسانند.

کسب درآمد از یوتیوب ساده نیست

ممکن است تا با مطالعه این وطلب وسوسه شوید تا کانال یوتیوب خود را به راه بیندازید و از این راه کسب درآمد کنید، اما بدانید که یوتیوبرهایی که به صورت میلیون دلاری درآمد دارند استثنا‌هایی هستند که به این تعداد از دنبال کننده رسیده‌اند برای رسیدن به سطح این افراد تلاش، صبر و شانس بسیار زیادی نیاز است.

2 دیدگاه

  1. به نظر من اگر خوب استفاده بشه میتونی مثل بعضی اینفلوئنسر های ایرانی درامد خوبی داشته باشی

نظرات خود را ثبت کنید