close
اخبارگیمینگ

خرید Activision توسط مایکروسافت چه تاثیری بر دنیای گیمینگ خواهد داشت

خرید Activision توسط مایکروسافت

تحلیل خرید Activision توسط مایکروسافت ، بزرگترین خرید این شرکت.

ظاهرا مایکروسافت دوباره تصمیم به بلعیدن مجموعه جدیدی گرفته بود و بعد از خرید ZeniMax Media در سال ۲۰۲۱ حالا نوبت به Activision رسیده‌است.

مایکروسافت Activision را خرید

مایکروسافت Activision را خرید

خرید ZeniMax و Bethesda به اندازه کافی گام‌های بزرگی برای مایکروسافت بود؛ اما دیگر خریدی بزرگتر از این برای مایکروسافت وجود نخواهد داشت. مایکروسافت Activision را با قیمت ۶۸٫۷ میلیارد دلار خریداری کرد و با توجه به این که این شرکت صاحب عنوان‌هایی مانند Call of Duty و World of Warcraft است؛ انتظار دیدن عنوان‌های جذابی در Game Pass در آینده نزدیک خواهیم داشت.

خرید Activision توسط مایکروسافت به قیمت ۶۸٫۷ میلیارد دلار به این معنی است که Microsoft برای هر سهم ۹۵ دلار می‌پردازد. این خرید بزرگترین خرید مایکروسافت تا به امروز بوده‌است که خرید لینکداین به قیمت ۲۶٫۲ میلیارد دلار را به رتبه دوم در بین خریدهای این شرکت قرار می‌دهد.

Activision Blizzard که صاحب عنوان‌هایی مانند Call of Duty و Tony Hawk’s Pro Skater است دچار مشکلات فرهنگی در بین مدیران ارشد این شرکت در چند ماه گذشته شده‌است و در طول این ماجرا مدیران بسیاری از این شرکت اخراج شده و مکرر از مدیرعامل این شرکت، Bobby Kotick، درخواست شده‌است تا از موقعیت شغلی خود استعفا دهد.

در طول این انتقال Bobby Kotick مدیرعامل Activision Blizzard باقی خواهد ماند؛ اما پیش‌بینی می‌شود که بعد از این انتقال مدیرعامل جدیدی برای این شرکت انتخاب شود و به مشکلات فرهنگی داخل شرکت نیز رسیدگی شود.

انتظار می‌رود تا این انتقال طبق قوانین ایالات متحده آمریکا با طی کردن روند طبیعی و قانونی‌اش تا سال ۲۰۲۳ به طول بی‌انجامد.

اما با جمع‌آوری تمام بازی‌ها توسط مایکروسافت چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

خرید Activision توسط مایکروسافت به چه معناست؟

بسیاری درحال پیش‌بینی پیامدهای این اقدام و خصوصا رقابت بین مایکروسافت و سونی هستند، اما به نظر ما مایکروسافت تمرکز زیادی در رقابت با سونی در این مرحله ندارد.

در واقع ما مایکروسافت را در حال رقابت با استودیوهای بازی سازی دیگر می‌بینیم؛ به عنوان مثال Tencent به رشد و پیشرفت خودش ادامه می‌دهد و به Blizzard جدید تبدیل شده‌است؛ چگونه می‌توان با آن رقابت کرد؟ خرید Blizzard.

البته این اتفاق برای Activision Blizzard نیز اتفاق خوبی است؛ چراکه در کنار Microsoft شاهد بهبود عملکرد این شرکت خواهیم بود.

البته با خرید Activision توسط Microsoft باید نگران یکپارچه‌سازی دنیای گیمینگ باشیم، با قرار گرفتن بازی‌های پرطرفداری مانند The Elder Scrolls تا World of Warcraft فراوانی زیر چتر Microsoft، این شرکت تاثیر زیادی بر تفریح ما خواهد داشت.

این اتفاق طرفداران PlayStation را در چه موقعیتی قرار می‌دهد؟ می‌دانیم که مایکروسافت از این که بتواند بازی‌های پرطرفداری که در حال حاضر در پلتفرم‌های هر دو شرکت ارائه می‌شوند را به صورت انحصاری ارائه دهد بسیار خوشحال است.

بیشتر بخوانید: بازی‌های انحصاری PlayStation که برای PC ارائه می‌شوند

اما این شروع یک مونوپلی طولانی است که گیمینگ را نه تنها برای طرفداران سرسخت پلتفرم سونی و بازی‌های انحصاری آن، بلکه برای همه ما خراب خواهد کرد.

اگر به جو دنیای گیمینگ امروز گوش کنید، صدای هزاران نفر از افرادی که در PlayStation خود CoD بازی می‌کنند را می‌شنوید که فریاد می‌زنند و دسته بازی خود را به سمت تلویزیون پرتاب می‌کنند.

کسانی که Wii بازی می‌کنند نیز تمام طول سال را درحال راضی کردن پدر و مادر خود برای تهیه PS5 بوده‌اند و حالا با نزدیک شدن به عید، PS5 کنسول جدیدی است که دریافت می‌کنند، اما نمی‌توانند بسیاری از بازی‌های مورد علاقه خود را با آن بازی کنند.

بیشتر بخوانید: آیا خرید PS5 منطقی است؟

شما درباره خرید Activision توسط مایکروسافت و نتیجه‌ای که این اتفاق خواهد داشت چه فکری می‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید که Microsoft قصد انحصاری کردن تمام این بازی‌ها را دارد یا شاید بخواهد آن‌ها را با قیمتی بالاتر برای دیگر پلتفرم‌ها نیز ارائه دهد؟

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را ثبت کنید