close
گیمینگ

بهترین جایگزین فورزا هورایزن ۵ – معرفی بهترین بازی‌های اتوموبیلرانی

بهترین جایگزین فورزا هورایزن 5

فورزا هورایزن ۵ به تازگی ارائه شده‌است. از نظر بسیاری این سری بازی، بهترین سری بازی اتوموبیلرانی است؛ اما متاسفانه بازی انحصاری مایکروسافت برای پلتفرم Xbox و PC است و کسانی که PlayStation دارند نمی‌توانند این بازی را داشته باشند؛ به همین دلیل در این مطلب به معرفی ۵ بازی اتوموبیلرانی که بهترین جایگزین فورزا هورایزن ۵ محسوب می‌شوند می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فورزا هورایزن ۵

 

Assetto Corsa Competizione

بازی Assetto Corsa Competizione

بازی‌های اتوموبیلرانی و شبیه‌سازی اتوموبیلرانی فراوانی وجود دارند؛ اما اگر مطمئن نیستید که از کدام یک بیشتر لذت می‌برید می‌توانید Assetto Corsa Competizione را به عنوان جایگزین فورزا هورایزن ۵ بازی کنید که ترکیبی از این دو دنیای اتوموبیلرانی است.

این بازی درست مانند یک شبیه‌سازی مسابقه رفتار می‌کند؛ فیزیک حرکت ماشین و بازی کاملاً واقعی است و فاکتورهایی مانند دمای لاستیک در میزان چسبندگی خودرو شما در پیچ و قدرت مرکزگیری تاثیر دارد؛ اما مانند بیشتر شبیه‌سازها حوصله سر بر نیست.

البته جوایزی که از این بازی دریافت می‌کنید نیز قابل توجه هستند؛ هیچ بازی نمی‌تواند احساس رضایتی که بعد درست پیچیدن پیچ اول در یک روز بارانی در پیست Silverstone بعد از گرم کردن موفقیت آمیز ترمزها به شما می‌دهد را مانند Assetto Corsa Competizione به شما بدهد.

The Crew 2

بازی the crew 2

یک بازی از سال ۲۰۱۸ که نسبت به آن کم لطفی شده‌است. Ubisoft با The Crew 2 یک بازی Open World را با ترکیبی از شهرهای ایالات متحده آمریکا به وجود آورده که رسیدن از ساحل شرقی به ساحل غربی آن حدود ۱ ساعت طول می‌کشد! همچنین قرار دادن موقعیت‌های جغرافیایی مانند St. Louis Arch، کوه Rushmore، پارک Yellowstone و Rosewell در طول این مسیر به جذابیت این نقشه افزوده است.

البته ممکن است در حین طی کردن این مسیر بسیار درگیر کنترل کردن Koenigsegg Jesko خود در سرعتی بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در حال مسابقه با یک Bugatti Divo باشید و به این جزئیات در نقشه توجه زیادی نداشته باشید.

البته می‌توانید تنها با فشار یک دکمه تبدیل به یک هواپیما شوید و مسیر هوایی را جایگزین آن کنید؛ همانطور که این بازی را جایگزین Forza Horizon 5 کردید.

سپس از ارتفاع ۲۰ هزار پایی در دریا سقوط کنید و تبدیل به کشتی شوید و ساحل فلوریدا را دور بزنید؛ بهتر از در ترافیک ماندن است.

Gran Turismo Sport

Gran Turismo از اول ارائه شدندش به یک چیز معروف بود که تا به امروز نیز به همان معروف است؛ حس رانندگی واقعی.

البته محدودیت‌های جدی رانندگی مسابقه‌ای حذف شده‌اند و به جای آن بازی مسابقه‌ای مالتی‌پلیری قرار گرفته است که در آن همه در پیچ‌ها به پشت سرتان می‌چسبند.

سبقت‌های تمیز، دفاع از موقعیت و رفتار عادلانه چیزی است که در این بازی شما را موفق می‌کند.

Dirt Rally 2

اگر تا به حال زیادی در مسیرهای آسفالت خوش گذرانی کرده‌اید؛ در این بازی ناگهانی این راحتی از بین می‌رود و ناگهان خود را در حال تلاش به نگهداشتن کنترل ماشین خود در مسیرهای خاکی و گلی که هیچ چسبندگی ندارند می‌بینید.

پس به نوعی ناجوانمردانه است؛ اما این همان چیزی است که طرفداران رالی دوست دارند که این بازی با به یک نوع متفاوتی از جایگزین فورزا هورایزن ۵ تبدیل می‌کند.

البته مسیرهای آسفالت نیز در پیست‌های Rally Cross وجود دارند که ناگهان در آن‌ها چسبندگی زیادی را بدست می‌آورید؛ اما خیلی به آن‌ها دل نبندید؛ چراکه خیلی زود دوباره در خاک و گل دست و پا خواهید زد.

Need for Speed Heat

نید فور اسپید هیت

این بازی شاید جذاب‌ترین و راحت‌ترین جایگزین فورزا هورایزن ۵ باشد؛ مدل هندلینگ Need for Speed ها به غیر از سری ناموفق Shift که تلاش به تولید شبیه‌سازی اتوموبییلرانی داشت چسبندگی بسیار بالا دارد که کنترل ماشین در سرعت‌های بسیار بالا را فوق‌العاده ساده می‌کند.

همچنین لیست کامل ماشین‌هایی که می‌توانید تا خرخره تقویت کنید و ظاهر آن‌ها را شخصی‌سازی کنید جذابیت دوچندانی به این بازی می‌دهد.

به علاوه سیستم مسابقات روز و شب که هرکدام جوایز مختص به خود را دارند و پلیس‌هایی که مانند کنه به شما می‌چسبند؛ این بازی کارهایی را می‌تواند انجام دهد که Forza Horizon تصور آن را نیز نمی‌تواند بکند.

همچنین لوکیشن شهر این بازی میامی که با نام Palm City معرفی شده است مسیرهای بسیار جذاب و فضای بارانی زیبایی دارد.

لیست موسیقی این بازی نیز فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید: سریع ترین ماشین های NFS Heat کدام اند؟

شما چه بازی اتوموبیلرانی را جایگزین فورزا هورایزن ۵ کرده‌اید؟ آیا بازی دیگری می‌کنید یا تسلیم مایکروسافت و بازی انحصاری محبوبش شده‌اید؟

نظرات خود را ثبت کنید