close
شارژ نشدن دسته PS5

منشا مشکل شارژ نشدن دسته PS5 چیست؟ چگونه می‌‌توان دسته PlayStation 5 را در زمانی که بازی نمی‌کنیم شارژ کرد؟ برخی از کاربران با مشکل عدم شارژ شدن دسته DualSense کنسول PS5 خود در حالت Rest Mode مواجه شده‌اند که در این مطلب به علت بروز این مشکل و نحوه برطرف کردن آن پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

مشکل شارژ نشدن دسته PlayStation 5

همانطور که گفتیم برخی از کاربران این کنسول با این مشکل مواجه شده‌اند و به نظر می‌آید این مشکل در زمانی بروز می‌کند که می‌خواهید دسته کنسول خود را به کمک خود کنسول و با پورت‌های USB-A جلوی کنسول (پورت بزرگتر) شارژ کنید.

زمانی که دسته کنسول را با کابل به پورت متصل می‌کنید می‌بینید که دسته شما شروع به شارژ شدن نمی‌د، نشانه آن نیز عدم روشن شدن چراغ داخل دسته به شکل چشمک زن آرام و به رنگ نارنجی است.

چگونه می‌توان مشکل شارژ نشدن دسته PS5 را برطرف کرد؟

شارژ نشدن دسته PS5 در Rest Mode

سونی با آپدیت نرم‌افزاری ۲۰٫۰۲-۰۲٫۲۶٫۰۰ این مشکل را برطرف کرده‌است، بدون این که به آن اشاره مستقیمی بکند. در تست ما بعد ار بروزرسانی به این نسخه مشکل به صورت خودکار برطرف شد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم تا شما نیز جدیدترین بروزرسانی سونی برای کنسول PS5 رو نصب کنید.

اما اگر با نسخه نرم‌افزار قدیمی‌تری در کنسول خود کار می‌کنید و با این مشکل مواجه شدید نیز چند راه برای برطرف کردن مشکل شارژ نشدن دسته PS5 وجود دارد. مرحله اول این است که تنظیمات Power Saving Settings در PS5 خود را بررسی کنید.

برای این کار به Settings > System > Power Saving > Features available in Rest Mode بروید. در این صفحه قابلیت Supply Power to USB Ports را روی حالت Always یا ۳ Hours به انتخاب خود قرار دهید.

اگر همچنان با مشکل شارژ نشدن دسته PS5 خود مواجه‌اید، از پورت‌های USB پشت دستگاه استفاده کنید، در تست‌های ما این کار مشکل را برطرف می‌کند.

Sony با صحبت درباره وجود این مشکل، خود راه‌کارهای زیر را پیشنهاد داده‌است:

  • از کابل USB-A به USB-C دیگری استفاده کنید. از پشتیبانی کردن این کابل از امکان شارژ و ارسال دیتا (Charge and Sync) اطمینان پیدا کنید.
  • از یک کابل تایپ سی استفاده کنید و دسته خود را با پورت‌های تایپ سی جلوی دستگاه شارژ کنید.
  • از شارژرهای USB و استاندارد دیگر برای شارژ دسته PS5 استفاده کنید.

آیا با مشکل عدم شارژ شدن دسته PS5 خود در حالت Rest Mode مواجه شده‌اید؟ آیا راهنمای ما به شما در حل کردن مشکل کمک کرد؟ اگر مشکل دیگری در کار با PS5 دارید یا سوالی درباره این مشکل یا مشکلات دیگر دارید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

برچسب‌ها : ps5راهنمای ps5

نظرات خود را ثبت کنید