close
نرم‌افزار

استریم با ایکس باکس – آموزش استریمینگ در Xbox One و Xbox Series S/X

آموزش استریم با ایکس باکسدر توییچ

شروع به استریمینگ می‌تواند مقداری دشوار باشد، باید تجهیزات استریمینگ تهیه کنید، کانال توییچ خود را بسازید، نرم‌افزارهای مورد نیاز را تهیه کنید و… اما خوشبختانه اگر قصد استریم با ایکس باکس خود را دارید نیازی به انجام هیچ یک از این کارها نخواهید داشت.

گیمرهایی که با کنسول بازی می‌کنند خوش شانس‌تر هستند، چرا که هم استریم با ایکس باکس و هم استریم با PS4 و PS5 در توییچ به صورت مستقیم و از طریق نرم‌افزار خود کنسول انجام می‌شود و در این مطلب با نحوه کار با این نرم‌افزار برای استریمینگ در Xbox One و Xbox Series X/S آشنا می‌شویم.

استریمینگ در ایکس باکس

بیشتر بخوانید:

چگونه با Xbox One در توییچ استریمینگ کنیم

استریم با Xbox One در توییچ

برای استریم با ایکس باکس وان در توییچ به صورت مستقیم تنها کافیست چند مرحله ساده را طی کنید. در ادامه با این مراحل آشنا می‌شویم:

  1. اپلیکیشن Twitch برای ایکس باکس را دانلود و نصب کنید و حساب کاربری توییچ بسازید – اولین کاری که برای استریم با ایکس باکس وان باید انجام دهید این است که از Xbox Store اپلیکیشن Twitch Xbox App را دانلود کنید. این اپلیکیشن رایگان است و حدود ۱۰۰ مگابایت حافظه نیاز دارد. زمانی که برنامه دانلود و نصب شد آن را باز کنید و حساب کاربری توییچ بسازید یا با حساب خود لاگین کنید.
  2. Game Streaming را روشن کنید – کار بعدی که باید انجام دهید این است که Game Streaming را در کنسول ایکس باکس خود فعال کنید. برای این کار به Settings > Preferences > Xbox One Connections > Broadcast your Game بروید.
  3. اتصال حساب‌های توییچ و ایکس باکس خود به یکدیگر – در مرحله بعدی باید حساب Twitch و حساب Xbox One خود را به یکدیگر متصل کنید. برای انجام این کار به Settings > Twitch on the Xbox One App بروید و با حساب کاربری خود لاگین کنید. بعد از این کار می‌توانید به شخصی‌سازی تنظیمات استریمینگ خود، مانند bitrate، تنظیمات دوربین و موارد بیشتر بپردازید.
  4. شروع اولین استریم با ایکس باکس و تست – حالا که همه‌چیز را تنظیم کرده‌اید، زمان استریمینگ رسیده‌است. دکمه Xbox روی کنترل خود را بزنید، به Broadcast & Capture > Broadcast > Start Broadcasting بروید. در این لحظه باید آنلاین و در حال استریمینگ در توییچ باشید و بقیه باید بتوانند استریم شما را ببینند. بهتر است قبل از شروع به استریمینگ به طور جدی یکبار تستی شروع به استریمینگ کنید و از دوستان خود بخواهید تا آن را ببینند و اگر مشکلی وجود دارد به شما بگویند.
  5. شخصی‌سازی استریم – اگر می‌خواهید استریم خود بیشتر آنچه Twitch در اختیار شما می‌گذارد تغییر دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا از Lightstream استفاده کنید. با Lightstream می‌توانید به ایجاد آلرت‌ها و تم‌های کاملا شخصی‌سازی شده بپردازید.

چگونه با Xbox Series X/S در Twitch استریمینگ کنیم

استریم با ایکس باکس سری ایکس

کنسول‌های Xbox Series X/S جدیدترین نسل کنسول‌های بازی ایکس باکس هستند که در سال ۲۰۲۰ ارائه شدند. برای استریم با ایکس باکس سری ایکس و اس به صورت مستقیم در Twitch باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن Twitch برای ایکس باکس را دانلود و نصب کنید و حساب کاربری توییچ بسازید – اولین کاری که برای استریم با ایکس باکس سری ایکس و اس باید انجام دهید این است که از Xbox Store اپلیکیشن Twitch Xbox App را دانلود کنید. زمانی که برنامه دانلود و نصب شد آن را باز کنید و حساب کاربری توییچ بسازید یا با حساب خود لاگین کنید.
  2. کانال خود را شخصی‌سازی کنید – با اضافه کردن عکس پروفایل، بنر و متن توضیحات کانال خود را شخصی‌سازی کنید. این کار را می‌توانید به ورود به تب Settings در اپلیکیشن Twitch در ایکس باکس و ورود به بخش Profile انجام دهید.
  3. تنظیمات استریم – اگر می‌خواهید به تغییر تنظیمات ویدئویی استریم خود برای استریم با بهترین کیفیت ممکن بپردازید باید به تا Settings و گزینه Broadcasting بروید.
  4. گزینه Broadcasting – کاربران Xbox Series X/S حالا می‌توانند با انتخاب گزینه Broadcasting از منو اصلی شروه به استریمینگ با ایکس باکس خود کنند.
  5. شروع اولین استریم با ایکس باکس سری ایکس و اس و تست – حالا می‌توانید انتخاب کنید که به استریمینگ چه بازی می‌خواهید بپردازید و به چچه مدت می‌خواهید آن را استریم کنید. توصیه می‌کنیم تا قبل از دعوت همه‌گان به تماشای استریم خود به صورت تستی برای دوستان خود استریم کنید و ایرادات استریم خود را برطرف کنید.
  6. توقف استریمینگ – هر لحظه و با کلیک کردن دکمه Stop Streaming می‌توانید به استریم خود پایان دهید.

نکات کاربردی برای استریم با ایکس باکس

کسانی که می‌خواهید به استریم با ایکس باکس وان، سری ایکس و سری اس در توییچ بپردازند بهتر است تا از نکات زیر مطلع باشند:

  • از داشتن اینترنت خوب و با سرعت کافی قبل از شروع به استریم کردن اطمینان برقرار کنید.
  • فعال بودن حساب Xbox Live خود را بررسی کنید.
  • محتوایی که می‌تواند باعث بن شدن شما از توییچ شود را استریم نکنید.
  • با شخصی‌سازی تم و آلرت‌های استریم توییچ خود آن را نسبت به دیگر استریم‌ها متمایز کنید.
  • برای بهبود کیفیت استریم خود به تهیه تجهیزات استریمینگ خوب مانند یک وبکم مناسب، تجهیزات نورپردازی، میکروفون و… بپردازید.

نظرات خود را ثبت کنید