close
نرم‌افزار

آیا مایکروسافت تیمز رایگان است؟ قیمت و خدمات Microsoft Teams

مانند بسیاری دیگر از نرم‌افزارها و ابزارهای ویدئو کنفرانس، مایکروسافت تیمز نیز به یک نرم افزار ویدئو کنفرانس محبوب در دوران پاندمی کرونا تبدیل شده‌است و دلیل محبوبیت آن نیز امکاناتی که در زمینه برقراری جلسات مجازی به کاربرانش ارائه می‌دهد است. اما استفاده از این امکانات چه هزینه‌ای دارد؟ آیا مایکروسافت تیمز رایگان است؟

همچنین در این مطلب به توضیح این مورد می‌پردازیم که نسخه‌های پولی مایکروسافت تیمز چه امکانات اضافه‌تری را نسبت به نسخه رایگان آن به شما ارائه می‌دهند.

مایکروسافت تیمز رایگان

نسخه رایگان مایکروسافت تیمز

مایکروسافت تیمز مانند دیگر نرم افزارهای ویدئو کنفرانس نسخه رایگان دارد که برای کسب و کارهای کوچک بسیار کاربردی است و امکانات لازم برای داشتن تماس‌های مجازی را برای این افراد فراهم می‌کند.

البته واضح است که خدمات و امکانات مایکروسافت تیمز رایگان کمتر از نسخه پولی آن است.

مایکروسافت تیمز رایگان به شما امکان تشکیل جلسه و حضور تا ۱۰۰ نفر به صورت همزمان را می‌دهد؛ با توجه به این که این تعداد کمتر از نسخه پولی است، اما برای بسیاری از کسب و کارها کفایت می‌کند.

در واقع بزرگترین محدودیت برای تشکیل جلسات با Microsoft Teams رایگان محدودیت ۶۰ دقیقه‌ای جلسات با نسخه رایگان مایکروسافت تیمز است.

البته که می‌توانید بعد از به اتمام رسیدن زمان جلسه بلافاصله تشکیل جلسه بدهید؛ اما عدم نیاز به انجام این کار تجربه ویدئو کنفرانس بسیار بهتری را برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار وب کم YouCam که باعث می‌شود تا تجربه جلسات تصویری شما بهبود پیدا کند

از طرف دیگر بسیاری از قابلیت‌هایی که در نسخه‌های پولی مایکروسافت تیمز وجود دارند، در نسخه رایگان آن به صورت محدود در دسترس هستند؛ به عنوان مثال حداکثر حجم فایل که در چت یک جلسه می‌توانید قرار دهید محدود به ۲ گیگابایت است؛ فضای ابری در دسترس شما ۱۰ گیگابایت است و تنها نسخه‌های وب از نرم‌افزارهای دیگر آفیس مانند Word، PowerPoint و Excel در دسترس خواهد بود.

Microsoft 365 Business Basic

نحوه خرید مایکروسافت تیمز با نرم افزارهای ویدئو کنفرانس دیگر مقداری متفاوت است و شما باید در واقع پکیج Microsoft 365 تهیه کنید که Teams در پکیج آن موجود باشد.

ارزان‌ترین نسخه Microsoft Teams که در پکیج Microsoft 365 Business Basic وجود دارد دارای هزینه ۵ دلار به ازای هر کاربر در هر ماه است.

بیشتر بخوانید: میزان مصرف دیتا برای یک ساعت ویدئو کنفراس چقدر است ؟

با این هزینه ظرفیت جلسات آنلاین تا ۳۰۰ نفر و حداکثر تایم جلسات به ۲۴ ساعت افزایش پیدا می‌کند. حجم در دسترس برای ارسال فایل و فضای ابری در OneDrive نیز هرکدام تا یک ترابایت زیاد می‌شوند.

همچنین کسب و کارهایی که به امنیت اطلاعات خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند بهتر است تا از نسخه‌های پولی مایکروسافت تیمز استفاده کنند.

کدگذاری اطلاعات ارسالی بین تمام کامپیوترها و امکانات امنیتی استاندارد برای نسخه رایگان Microsoft Teams وجود دارد؛ اما بسیار از قابلیت‌های اضافی امنیتی مانند لاگین برای تمامی نرم‌افزارهای آفیس و تأییدیه کاربری Multi-factor Authentication تنها در نسخه پولی وجود دارد.

نسخه پولی مایکروسافت تیمز را تهیه کنیم یا نسخه رایگان آن را

همانطور که طبیعی است تهیه نسخه پولی یک برنامه امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد؛ اما باید ببینید که آیا شما به این امکانات نیاز دارید یا خیر.

نسخه رایگان Microsoft Teams امکانات نسبت خوبی مانند امکان حضور ۱۰۰ نفر در جلسات به صورت همزمان و امکان ارسال فایل را به کاربران می‌دهد؛ اما بزرگترین محدودیت آن، محدودیت ۶۰ دقیقه‌ای تماس‌هاست؛ از طرف دیگر نسخه پولی مایکروسافت تیمز این محدودیت زمانی را تا ۲۴ ساعت افزایش می‌دهد و برای کسب و کارهایی که جلسات آنلاین زیادی دارند هزینه ۵ دلار در ماه هزینه زیادی نخواهد بود، حتی اگر تعداد افراد حاضر در جلسات شما هیچ وقت هیچگاه به ۳۰ نفر هم نرسد.

دانلود مایکروسافت تیمز به صورت رایگان

نرم افزار Microsoft Teams به صورت رایگان قابل دانلود است؛ می‌توانید تا از نسخه دانلود آن استفاده کنید و اگر مایل بودید در آینده حساب کاربری خود را به نسخه پولی آن ارتقا دهید.

برای دانلود Microsoft Teams تنها کافیست تا اینجا کلیک کنید.

نظرات خود را ثبت کنید