close
اخبار

ارتقاء دفتر خانگی با ۸ روش ساده و کم هزینه

ارتقاء دفتر خانگی

بسیاری از ما در این شرایط به دورکاری و انجام کارها از دفاتر خانگی خود می‌پردازیم. بیش از پیش نیاز است تا بازدهی کار خود در این محیط را افزایش دهیم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۸ روش ساده که به کمک آن‌ها می‌توانید به ارتقاء دفتر خانگی خود بپردازید آشنا کنیم.

اگر به تازگی شروع به دورکاری کرده‌اید و نمی‌دانید که تجربه‌ی کار از خانه خود را چگونه بهبود ببخشید، وسایل ساده، کوچک و کاربردی وجود دارند که می‌توانید با هزینه‌ کمی آن‌ها را تهیه کنید و به ارتقاء دفتر خانگی خود بپردازید.

هدست اداری

لاجیتک H820e

هدست‌های اداری مزایای زیادی برای استفاده در زمان کار دارند، علاوه بر قابلیت گوش دادن به موسیقی بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران، استفاده از یک هدفون اداری می‌تواند در زمان جلسات ویدئو کنفرانس به بیشتر کردن شفافیت صدای شما و سادهتر کردن شنیدن صدای دیگران برای شما به شما کمک کند.

برای انتخاب یک هدست اداری پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب هدست اداری مناسب را مطالعه نمایید تا با وبژگی‌های یک هدست اداری آشنا شوید.

استفاده از بالشت در پشتی صندلی

برای این که دفتر خانگی خود را ارتقاء دهید نیازی به یک صندلی ارگونومیک گران‌قیمت ندارید. تنها کافی است تا بالشتی کوچک را در زمان نشستن در پشت خود قرار دهید.

با این کار راحتی صندلی شما به یک صندلی ارگونومیک نخواهد رسید، اما از حالت عادی صندلی‌تان بسیار راحت‌تر خواهد بود.

همچنین پشتی‌هایی نیز به صورت جداگانه وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و به صندلی خود نصب کنید، تهیه این پشتی‌ها نیز انتخاب مناسبی است.

لپتاپ یا مانیتور خود را بلند کنید

ارتقاء دفتر خانگی

زمانی که به صفحه کامپیوتر یا لپتاپ خود نگاه می‌کنید، ارتفاع چشمان شما می‌بایست با بالای صفحه لپتاپ یکی باشد.

زمانی که لپتاپ را به تنهایی بر روی میز قرار می‌دهید معمولاً ارتفاع لپتاپ از چشمان شما کمتر است و این اتفاق سبب خم شدن گردن شما به سمت پایین برای نگاه کردن به لپتاپ است که در طولانی مدت باعث ایجاد صدمه جدی در گردن شما می‌شود.

به همین دلیل بهتر است تا استندی برای لپتاپ خود تهیه کنید یا ارتفاع مانیتور خود را افزایش دهید.

همچنین در صورت استفاده از لپتاپ، تهیه و استفاده از کیبوردی جداگانه به همراه آن نیز توصیه می‌شود.

نورپردازی مناسب برای ویدئو کال

در گذشته درباره روش‌های حرفه‌ای دیده شدن در تماس‌های تصویری صحبت کرده‌ایم و یکی از این روش‌ها داشتن تجهیزاتی مناسب برای نورپردازی چهره خود در زمان برقراری ویدئو کنفرانس است.

استفاده از چراغ مطالعه برای نورپردازی غیر مستقیم یا استفاده از نور طبیعی در تماس‌های تصویری پیشنهاد می‌شود.

شارژرهای مورد نیاز خود را آماده بگذارید

شارژرهای دستگاه‌های مورد استفاده خود را در دفتر خانگی خود در دسترس و آماده استفاده نگه دارید. با این کار زمانی که شارژ تلفن همراه شما رو به پایان بود، نیازی به پیدا کردن شارژر از نقطه‌ی دیگری از خانه خود را ندارید و می‌توانید به سرعت شارژر اضافه‌ی خود را بردارید و از آن استفاده کنید.

کابل‌های خود را مرتب کنید

روش دیگری که برای ارتقاء دفتر خانگی خود می‌توانید استفاده کنید منظم کردن کابل‌های دستگاه‌های مختلفتان است.

در یک دفتر خانگی ممکن است وسایل زیادی از جمله روتر،هارد درایو اکسترنال، مانیتورها، پرینتر، اسکنر، لپتاپ و تلفن همراه مورد استفاده قرار بگیرند و همه‌ی این دستگاه‌ها برای کار نیاز به نصب به کمک کابل به کامپیوتر شما را دارند.

پس بهتر است با نظم بخشیدن به این کابل‌ها ظاهر و کاربرد دفتر خانگی خود را ارتقاء بدهید.

خوشبو کردن محیط دفتر خانگی

آروماتراپی بر این باور است که برخی بو‌های خوش‌آیند می‌توانند به آرامش ذهن یا انرژی دادن به آن کمک کنند.

به همین دلیل استفاده از یک شمع بو دار، خوشبو کننده هوا یا وسایل خوشبو کننده دیگر می‌تواند به افزایش بازدهی شما در کار و ارتقاء بخشیدن به تجربه‌ی کار در دفتر خانگی کمک کند.

حتی اگر اعتقادی به تأثیر مواد خوشبو کننده ندارید، کار در محیطی خوشبو لذت بخش‌تر از محیط‌های دیگر است.

استفاده از گیاه در دفتر خانگی

ارتقاء دفتر خانگی

چه در دفتر خانگی و چه در دفاتر کاری، استفاده از گیاه برای مزین کردن فضای اتاق تأثیر مثبتی بر روان کارکنان دارد.

تحقیقات نشان داده‌اند که داشتن گلدان‌هایی در نزدیکی پنجره و تلفیق شدن آن‌ها با ویوی خارج از پنجره باعث حس نزدیک‌تر شدن بیشتر افراد را به آن‌ها القا می‌کند و بازدهی افراد را در کار افزایش می‌دهد و باعث کاهش استرس می‌شود.

نظرات خود را ثبت کنید