close
هدست اداری

هدست اداری و مخصوص کال سنتر امروزه به ابزاری کاربردی برای دفاتر کاری تبدیل شده‌است. در گذشته این هدست‌ها مختص مراکز تماس بودند، اما امروزه بیشتر کسب و کارها با مشاهده قابلیت‌هایی که هدست اداری در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند آزادی بیشتر فرد در حال صحبت برای انجام کار به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از این دسته از هدست‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

اما کدام هدست اداری برای شما مناسب است و چه قابلیت‌هایی را از هدست اداری خود انتظار دارید؟ در ادامه مطلب به پاسخ این سؤال می‌پردازیم و با تعدادی از هدست‌های اداری آشنا می‌شویم.

 

هدست اداری

هدست اداری چیست؟

هدست‌ها و هدفون‌ها انواع مختلفی دارند. در مرحله اول تفاوت هدست و هدفون در آن است که هدست‌ها میکروفون بزرگ و با کیفیتی برای کیفیت تماس بالا در جلسات ویدئو کنفرانس دارند، درحالی که هدفون‌ها با این که اکثراً دارای میکروفون هستند، اما یک میکروفون ساده و بسیار کوچک دارند.

به عنوان مثال هدست‌های اداری و گیمینگ دارای میکروفون بزرگی گوشی یک سمتشان دارند و هدفون‌هایی که میکروفون دارند دارای یک میکروفون کوچک و معمولاً در طول کابلشان هستند.

در مقابل برخلاف هدفون‌ها، هدست اداری و هدست گیمینگ برای گوش دادن به موسیقی مناسب نیستند و تجهیزات اختصاصی‌تری به حساب می‌آیند، با توجه به این که می‌توان از آن‌ها برای گوش دادن به موسیقی نیز استفاده کرد.

به علاوه، ارتباط اکثر هدست‌ها به کمک دو جک جداگانه هدست و میکروفون یا به کمک پورت USB انجام می‌شود.

هدست اداری و مخصوص کال سنتر

هدست‌های اداری دارای قابلیت‌های خاصی هستند که آ‌ها را از دیگر دسته هدست‌ها جدا می‌کند؛ به عنوان مثال این دسته از هدست‌ها دارای میکروفون‌های با کیفیت و بعضاً مانند هدست لاجیتک H800 دارای قابلیت کاهش نویز یا نویز کنسلینگ هستند. اما این نویز کنسلینگ با نویز کنسلینگی که در هدفون‌های مخصوص گوش دادن به موسیقی وجود دارد تفاوت دارد و این نوع از حذف نویز به حذف صداهای مزاحم محیط شما و جلوگیری از ورود آن‌ها به میکروفونتان در زمان تماس می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: نویز کنسلینگ تماس چیست

این دسته از هدست‌ها باید بسیار سبک و راحت باشند تا در استفاده طولانی مدت برای فرد خستگی ایجاد نکند، همچنین صدای این هدست‌ها به نحوی تنظیم می‌شود تا بر روی فرکانس‌هایی که توسط تارهای صوتی انسان در هنگام صحبت کردن تولید می‌کند، بهترین عملکرد را داشته باشند و به این دلیل گزینه مناسبی برای گوش دادن به موسیقی نیستند.

برخی از این هدست‌ها دارای اتصال USB هستند و قابلیت استفاده به همراه دستگاه‌های همراه را ندارند.

ویژگی‌های هدست اداری مناسب

برای انتخاب هدست اداری مناسب می‌بایست ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع اتصال و برد
  • تعداد گوشی
  • بودجه

نوع اتصال و برد

همانطور که به آن اشاره کردیم، برخی از هدست‌های اداری دارای اتصال USB هستند، هدست‌های اداری دارای انواع اتصال مختلف هستند، AUX، USB و حتی بی‌سیم و با بلوتوث و برخی از هدست‌های اداری مانند لاجیتک H820e با فرکانس رادیویی.

انواع مختلف اتصال میزان برد مختلفی را به شما ارائه می‌دهد. اتصال با سیم به شما برد کمتری می‌دهد و اگر به برد بیشتر از دو متر نیاز دارید بهتر است تا هدستی بی‌سیم را انتخاب کنید.

هدست‌های بی‌سیم بلوتوث بردی در حدود ۱۰ متر را به شما می‌دهند، اما اگر به بردی بیشتر از آن احتیاج دارید، می‌بایست هدستی با اتصال موج رادیویی یا RF تهیه نمایید.

 

تعداد گوشی

برخی از هدست‌های اداری مانند هدست‌های لاجیتک H620e Mono و لاجیتک H620e Stereo دارای دو مدل تک گوشی و استریو هستند.

هدست اداری

اگر می‌خواهید در حین صحبت صدای مکان اطراف خود را نیز بشنوید بهتر است تا از مدل‌های تک گوشی استفاده کنید. در غیر این صورت به تهیه مدل‌های دو گوشی تمرکز بیشتری در کار خود خواهید داشت.

بودجه

مدل هدست اداری و تعدادی که از آن می‌خواهید تهیه کنید به بودجه شما باز می‌گردد و شما می‌بایست هدست اداری مناسب را با قیمت مناسب پیدا کنید. اما تا جای ممکن تلاش کنید محصول مناسب و با کیفیت بالا تهیه کنید تا در آینده در کار با محصول به مشکل بر نخورید.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها : تجهیزات ویدئو کنفرانسهدست اداریهدست اداری مناسبهدست کال سنترهدست مخصوص مرکز تماس

1 دیدگاه

نظرات خود را ثبت کنید