close
گیمینگ

آموزش دریفت در فورزا هورایزن ۵ – چگونه در Forza Horizon 5 دریفت بکشیم

آموزش دریفت در فورزا هورایزن 5

می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید در Forza Horizon 5 دریفت بکشید و زون‌های دریفت یا Drift Zone باز کنید؟ در این مطلب به آموزش دریفت در فورزا هورایزن ۵ می‌پردازیم.

سریه بازی‌های فورزا هورایزن همیشه با دقت بالایی موفق شده‌اند درصد بسیار زیادی از افرادی که به بازی‌های اتوموبیل‌رانی علاقه دارند را هدف بگیرد و برای هر نوع شخص مشخصه‌ای دارد که او را مجذوب به خود کند.

لیست ماشین‌های بسیار گسترده و در حال رشد، تجربه رانندگی واقعی‌تر از بازی‌هایی مانند Need For Speed، اما نه به اندازه یک شبیه ساز رانندگی واقعی مانند Forza Motorsport و Gran Turismo که هم به بازیکن خوش می‌گذرد و هم تا حدی احساس می‌کند واقعا در حال رانندگی است و مهم‌تر از همه نقشه Open World بزرگ آن‌ها که در هیچ بازی دیگری وجود ندارد.

هر از چندگاهی هم بازیکنان تلاش می‌کنند تا با ماشین‌های قدرتمند خود لیز بازی کنند و دریفت بکشند، با این که دریفت کشیدن در فورزا هورایزن ۵ به طور محسوسی ساده‌تر شده‌است، اما همچنان ممکن است در ابتدا میزانی دشوار باشد.

 

بیشتر بخوانید: سریع ترین ماشین‌های Forza Horizon 5

یاد گرفتن دریفت در Forza Horizon 5 نیازمند صبر و تمرین فراوان در نحوه کنترل ماشین و زمانبندی انجام کارهای مختلف است. در این راهنمای آموزش دریفت در فورزا هورایزن ۵ به شما سریع‌ترین راه تبدیل شدن به دریفتر حرفه‌ای بازی را می‌گوییم.

چگونه در Forza Horizon 5 دریفت بکشیم

دریفت در فورزا هورایزن 5

کاری که برای دریفت کشیدن باید انجام دهید این است که دکمه ترمز یا دنده عقب رفتن را در زمان درست خودش فشار دهید و خیلی نرم شروع به فشار دادن دکمه گاز و زیاد کردن مقدار آن بکنید. بهترین زمان برای تمرین این کار و بدست آوردن زمان درست شروع به ترمز کردن در یک پیچ مسابقات اول بازی یا دریفت زون‌هاست.

زمانی که در مسیر به یک پیچ رسیدید و مسیر شما در این پیچ قرمز بود شروع به ترمز کردن کنید و گاز را رها کنید، سپس بعد از این که سرعت خود را کم کردید شروع به پیچیدن کنید و در همین حین که ماشین در حال فرمان دادن است شروع به گاز دادن کنید تا پشت ماشین شما در برود.

در ابتدا قطعا زیادی گاز خواهید داد و به طور خود خواهید چرخید، اما دقت کنید که این مهارت تنها با تمرین بدست می‌آید؛ هر پیچ با پیچ دیگر متفاوت است و هر ماشین رفتار متفاوتی خواهد داشت.

شما باید تلاش کنید تا مسیر حرکت ماشین را روان و در یک جریان نرم نگهدارید. به همین دلیل است که Drift Zone ها در بازی قرار گرفته‌اند تا شما بتوانید در آن‌ها تجربه کسب کنید تا مهارت دریفت زدن خود را در این بازی پرورش دهید.

در زمان‌هایی که به صورت تفریحی رانندگی می‌کنید، زمانی که به این دریفت زون‌ها رسیدید تلاش کنید تا با طی کردن آن‌ها به خود تمرین دهید، خصوصا در هوای بارانی تا بتوانید در صورت نیاز از این مهارت در مسابقات و در زمانی که ماشین شما در حال خارج شدن از مسیر خود بود نیز استفاده کنید و نیاز به Rewind کردن نداشته باشید.

بهترین ماشین برای دریفت در فورزا هورایزن ۵

ماشین دریفت در فورزا هورایزن 5

دیفرانسیل عقب (RWD) کلید اصلی خودرو مناسب برای دریفت در فورزا هورایزن ۵ است. همچنین بهتر است تا تنظیمات گیربکس خود را از حالت اتوماتیک (Auto) به دستی (Manual) نغییر دهید تا کنترل بیشتری نسبت به میزان قدرت ماشین خود در سرعت‌های مختلف داشته باشید.

بیشتر بخوانید: لوکیشن Barn Find ها در Forza Horizon 5

البته این کار برای افرادی که در انجام بازی فورزا هورایزن ۵ حرفه‌ای شده‌اند پیشنهاد می‌شود و انجام این کار برای دریفت برای افرادی که به تازگی این بازی را شروع کرده‌اند و تجربه زیادی ندارد توصیه نمی‌شود.

همچنین تیون کردن ماشین می‌تواند در رفتار ماشین شما، چه برای مسابقه و چه برای دریفت در فورزا هورایزن ۵ تغییر زیادی ایجاد کند.

در دنیای واقعی برخلاف مسابقات اتوموبیلرانی که همه ماشین‌ها به دنبال یک سری از مشخصه‌ها در ماشین خود هستند، در دنیای Formula D که رقابت دریفت است، هر راننده تیون و تنظیمات خاصی را که خودش با آن‌ها راحت‌تر است مد نظر دارد.

به عنوان مثال در تنظیم سیستم تعلیق خودروهای دریفت واقعی برخی ترجیح می‌دهند تا کمک‌های آن‌ها نرم‌تر باشد که به این ستاپ، ستاپ Tight گفته می‌شود.

داشتن کمک‌هایی که Damping بیشتری در حین Compression (فشرده‌ شدن) و Rebound (باز شدن) کمک‌های خود دارند باعث می‌شود تا چسبندگی چرخ‌ها بیشتر شود و تا حدی دریفت زدن سخت‌تر شود، چرا که ماشین سخت‌تر لیز می‌خورد.

همچنین در این چنین ستاپ‌ها به دلیل نرم‌تر بودن کمک‌ها زمانی که وزن ماشین میل حرکت به سمت عقب دارد کمک‌های عقب فشرده و کمک‌های جلو باز می‌شوند و ممکن است دیده باشید که در حین دریفت چرخ جلو و بیرون ماشین از جای خودش بلند می‌شود. دریفت با این ستاپ‌ها سخت‌تر است و نیازمند توان موتوری و گشتاور در دور پایین بیشتری است.

تنظیمات کمک خلاف بالا که ستاپ Loose نام دارد، باعث می‌شود تا با گاز دادن بیش از حد در پیچ‌ها و سرعت‌های نسبتا بالا چسبندگی چرخ‌های شما کاهش پیدا کند و به شما اجازه می‌دهد تا با قدرت موتوری کم هم بتوانید پشت ماشین خود را سر بدهید.

پس برای دریفت در Forza Horizon 5 تنظیم امتحانی تیون سیستم تعلیع، نسبت دنده‌های گیربکس و استفاده از LSD یا Limited Slip Differential را فراموش نکنید.

Drift Zone

دریفت زون‌ها نه تنها برای تمرین دریفت در فورزا هورایزن ۵ در ماشین‌های مختلف، بلکه روش خوبی برای پول درآوردن در این بازی هستند و گلیچ پول فورزا هورایزن ۵ در دریفت زون‌ها کار می‌کند.

برای باز کردن دریفت زون‌ها باید از یکی از Accolade Points خود برای گرفتن Horizon Rush Chapter (قرمز رنگ) استفاده کنید و مرحله‌ای به نام Canyon Expedition را به پایان برسانید.

سپس به Rush Outpost و چندین زون که در نقشه نمایش داده می‌شوند خواهید داشت. قسمت‌های کوچکی با پرچم در نقشه به شما نمایش داده خواهد شد که در آن‌ها می‌توانید امتیاز سرعت یا دریفت جمع‌آوری کنید.

این زون‌ها تا پایان بازی در موقعیت خود باقی خواهند ماند، پس نگران اتفاقی تکمیل کردن آن‌ها با امتیاز کم نباشید. شما همیشه می‌توانید با برگشتن به آن‌ها امتیاز خود را بهتر کنید.

دریفت زون‌ها بهترین جا برای تمرین دریفت در فورزا هورایزن ۵ در خارج از مسابقات هستند و تجربه دریفت شما و امتیازهای مهارت یا Skill Points شما را نیز افزایش می‌دهند.

در صورتی که سوالی درباره فورزا هورایزن ۵ یا بازی‌های دیگر دارید، سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

برچسب‌ها : راهنمای بازیفورزا هورایزن

نظرات خود را ثبت کنید