close
اخبار

ویدیو کنفرانس و امکان استفاده از بازنشستگان به عنوان مربی

ویدیو کنفرانس

بازنشستگان آمریكا در حال بازگشت به کار هستند و ویدیو کنفرانس به آن‌ها كمك می‌کند. به دلایل متعددی مثل نیاز مالی، تمایلات کاری ارضا نشده و یا ایجاد فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود با نسل‌های جدید، بسیاری از آمریکایی‌های سالخورده ابتدا بازنشست شده و سپس بعد از مدتی کوتاهی به بازار کار بازمی‌گردند.

این کار با هر انگیزه‌ای که انجام شود، مهم این است که بازنشستگان در خانه‌های خود مشغول به کار شده و تجربه غنی خود را برای نیروی کار موجود، حفظ می‌کنند، که هم برای اقتصاد مفید است و هم برای کسب‌وکارهای کوچک که نیازمند راهنمایی متخصصین هستند. این حرکت بخشی از رشد شرایط کار در حالتی انعطاف‌پذیر و با دسترسی به ارتباطات از راه دور، مانند ویدیو کنفرانس است که به کارکنان اجازه می‌دهد تا از راه دور و در خانه خود کار کنند و تعادلی بین کار و زندگی سالم داشته باشند.

ممکن است تصور این به نظر کمی ترسناک باشد که پس از تولد ۶۵ سالگی، کار خود را کنار بگذارید، اما بهتر است، بدانید که اگر به این سن برسید، فناوری‌های جدید قادر به حفظ شرایط کاری شما خواهند بود.

 

نیاز و بی‌حوصلگی

هیچ شکی وجود ندارد که علت اصلی بازگشت مردم به کار پس از بازنشستگی، مباحث مالی است. تحقیق اخیر مرکز مطالعات بازنشستگی Transamerica نشان داد که میانگین پس‌انداز بازنشستگی کارگران آمریکایی حدود ۷۱۰۰۰ دلار است. این رقم به میزان قابل‌توجهی کمتر از میزان متوسط موردنیاز کارگران برای بازنشسته شدن آن‌ها با خیالی آسوده است.

ویدئو کنفرانس

از طرف دیگر دومین دلیل معمول برای بازگشت به کار، که توسط ۴۴ درصد از این افراد آمریکایی که به بازار کار بازگشته‌اند مورد اشاره واقع شده است، خستگی و بی‌حوصلگی است. این‌ها افرادی هستند که به صورت رسمی از کار بازنشسته شده‌اند، اما با وجود وقت بسیار و اوقات فراغت، زندگی خود را در خارج از دفتر کار خود غیرقابل‌تحمل می‌دانند.  برای آن‌ها بازگشت به کار مهم‌ترین گزینه است. در هر دو صورت، شیوه‌های کار جایگزین و پلتفرم‌هایی نظیر ویدیو کنفرانس ورود این افراد به بازار کار را آسان‌تر می‌کند.

 

فرصت دورکاری برای افراد بازنشسته‌ای که به مجموعه نیروی کار بازگشته‌اند

اگرچه به طور کلی تصور می‌شود که ارتباطات از راه دور راهی برای پاسخگویی به خواسته‌های دیجیتالی نسل جوان است، اما یک گزارش از اداره تحقیقات اقتصادی نشان داد که احتمال دسترسی افراد مسن به ابزار لازم برای کار جایگزین، تقریباً دو برابر بیشتر از فرزندانشان است.  ممکن است شگفت‌انگیز باشد، اما میانگین سن افرادی که از طریق ویدیو کنفرانس از خانه کار می‌کنند تقریباً ۴۹ است که به سن بازنشستگی آن‌ها نزدیک است.

ویدئو کنفرانس

این فرم جدید کوتاه‌مدت از اشتغال آزاد به وسیله استفاده از ارتباطات و فرصت‌های جهانی در اینترنت رواج پیدا کرده و اغلب شامل کارهای از راه دور است.

علاوه بر این، دسترسی به کار از داخل خانه و دسترسی به تجارت الکترونیک آنلاین، تعداد بیشتری از آمریکایی‌های سالخورده را تشویق کرده، تا کسب‌وکار خود را شروع کنند. تقریباً یک‌چهارم کسب‌وکارهای جدید توسط افراد بین ۵۵ تا ۶۴ ساله آغاز شده است.

این، خبر خوبی برای جمعیت سالخورده ایالات متحده است که به زودی میزان بازنشستگان آن به حدود ۲۰ درصد خواهد رسید. حفظ نیروی کار ماهر هم‌زمان با شکاف بزرگی که در اقتصاد، به دلیل عدم تعادل در متخصصان باتجربه صورت گرفته، امری مهم است. برای مثال، همان‌طور که در صنعت مراقبت‌های بهداشتی و حرفه تدریس شاهد بودیم، کارکنان کافی برای ورود به نیروی کار وجود ندارند تا جای بسیاری از افراد سالخورده را که در حال بازنشستگی هستند پر کنند.

یکی از بهترین راه‌های حفظ دانش بازنشستگان متخصص، این است که آن‌ها را برای هدایت و آموزش نسل بعدی به کار بگیریم.

 

بازنشستگان می‌توانند برای آموزش به نسل بعدی از طریق ویدیو کنفرانس و در خانه کار کنند

امروزه، اصول و مزایای آموزش کسب‌وکار به مانند پیش از انقلاب دیجیتال، ثابت باقی مانده است. در حال حاضر، روابط کاری نزدیک بین ذهن‌های باتجربه و تازه‌کار در هر کسب‌وکاری، توسط عاملی مثل نزدیکی فیزیکی، محدود نمی‌شود.

با توجه به صرفه اقتصادی راهکارهای ویدیو کنفرانس و مهیا کردن مکانی آرام برای صحبت و تهیه یک دفتر کار در خانه تنها با چند صد دلار، این امکان وجود دارد که به کمک اینترنت، جلساتی رودرو را با افراد مختلف در جهان داشته باشید. در این صورت، شرایط کسب‌وکارهای در حال ظهور آسان می‌شود تا ساعت‌های کار جایگزین و انگیزه‌های کارگران سالمند را درک کرده و از دانش آن‌ها بهره‌مند شوند.

به وضوح تمایلاتی میان بازنشستگان برای بازگشت به چارچوب کاری وجود دارد و فناوری‌هایی مانند ویدیو کنفرانس ابزارهایی را برای ایجاد آن، فراهم می‌کنند. ممکن است نخواهید در سن ۸۰ سالگی کار کنید، اما عصر دیجیتالی که ما در آن زندگی می‌کنیم، به ما نشان داده که اگر بخواهید کار کنید، شرایط مهیاست.

 

نظرات خود را ثبت کنید