close
کروم بوک های مخصوص گیمینگ

تلاش‌های گوگل برای ارائه کروم بوک های مخصوص گیمینگ به تحقق نزدیک می‌شوند. پس از سال‌ها نمایش Steam برای ChromeOS و حتی پشتیبانی از DLSS و ray tracing از طرف Nvidia برای کروم بوک‌هایی که از پردازنده‌های ARM استفاده می‌کنند؛ نشان از ارائه دادن کروم بوک برای گیمینگ دارد.

کروم بوک چیست

Chromebook نوع جدیدی از لپتاپ‌های ارزان قیمت هستند که سیستم‌عامل آن‌ها ChromeOS است که بر پایه لینوکس نوشته شده‌است و طراحی شده تا با اینترنت کار کند و بیشتر خدمات آن از طریق خدمات گوگل و به صورت آنلاین است.

بیشتر بخوانید: لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت

به نوعی کروم بوک یک لپتاپ با امکانات کمتر است که بیشتر به خدمات ابری وابسته است.

کروم بوک مخصوص گیمینگ ارائه می‌شود

در گزارشی از ۹to5Google 3 اسم مستعار برای سه کروم بوک مخصوص گیمینگ احتمالی مشاهده شده‌اند که همه آن‌ها دارای کیبورد با نورپردازی RGB است. دو برند HP و Lenovo در حال تست کروم بوک های گیمینگ هستند؛ همچنین نام دستگاهی به نام Ripple نیز به چشم می‌خورد که یک تبلت با کیبورد قابل جدا شدن باشد.

پرچم جدیدی در ChromeOS نیز دیده می‌شود که به فعالسازی کیبورد RGB می‌پردازد؛ قابلیتی که در لپتاپ‌های گیمینگ Razer و دیگر تولیدکنندگان لپتاپ‌های گیمینگ دیده می‌شود. با این که احتمال وجود این قابلیت برای کیبورد گیمینگ اکسترنال نیز وجود دارد اما گمان زده می‌شود که این قابلیت برای کیبورد خود دستگاه‌ها نیز خواهد بود.

داشتن کیبورد RGB بدون امکان بازی مزیتی محسوب نمی‌شود و لازمه لپتاپ گیمینگ کروم بوک ها بودن پشتیبانی ChromeOS از Steam است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کنسول بازی

البته کروم بوک های مخصوص گیمینگ تنها از طریق نصب بازی و اجرای آن‌ها بازی‌ها را اجرا نخواهند کرد و به احتمال بالا از طریق خدمات گیمینگ کلود مانند Google Stadia که قدرت پردازشی زیادی را از دستگاه شما نمی‌خواهد به اجرای بازی‌های خواهد پرداخت.

البته با توجه به بیس ARM پردازنده‌های کروم بوک اجرا شدن عنوان‌های موبایل پرطرفداری مانند Fortnite, Apex Legends, Destiny 2 و پابجی موبایل نیز انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را ثبت کنید