close
کارمندان دورکار

درحالیکه بسیاری از مدیران و تجارت‌مردان، عدم نظارت مدیریتی را از مهم‌ترین دلیل برای جذب نکردن کارمندان دورکار می‌دانند، آمار دورکاری در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد مزیت‌های این کار از معایبش بیشتر است. این‌ها هفت مزیت کلیدی جذب کارمندان دورکار هستند:

کارمندان دورکار، خود را متصل با تکنولوژی می‌بینند

برای بیشتر کارمندان، برقراری ارتباط از خانه امری ساده است. دیگر لازم نیست که برای برقراری ارتباطی ساده با اعضای اداره، یک متخصص IT صدا کنید که تجهیزات گران‌قیمت در خانه‌تان نصب کند. الان تنها چیزی که نیاز است، یک وبکم مناسب و اینترنت پرسرعت است  تا شما امکانات ارتباطی یک اداره استاندارد را دارا باشید.

در واقع، بنابر پژوهشی که توسط ConnectSolutions انجام شده‌است، «۸۰ درصد کارمندان دورکار ارتباط بهتری با همکارانشان برقرار می‌کنند، خصوصاً زمانی که کارهایی که از دور انجام می‌دهند توسط ارتباط‌های یکپارچه پشتیبانی شده باشد.» فناوری ویدئو کنفرانس این قابلیت را به ما داده تا با تجهیزات ویدئو کنفرانس و نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس مختلف به سادگیِ یک تماس تلفنی، با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

 

کارمندان دورکار

کارمندان بهره‌وری بهتری را تجربه می‌کنند

ممکن است احساس کنید که این دور از عقل است که کارمندان دورکار درواقع از همتایان دفتری خود بهره‌وری بیشتری داشته باشند. در پژوهش اخیر Global Workplace Analytics عنوان شده که ۵۳ درصد کارمندان دورکار به اضافه‌کار علاقه نشان‌داده‌اند، درصورتیکه تنها ۲۸ درصد آن‌هایی که در دفتر کار می‌کنند اینطور بوده‌اند. وقتی شخصی در خانه‌اش کار می‌کند، از حواس‌پرتی‌های روزانه که در اداره اتفاق می‌افتند، به دور است؛ درخواست‌های ملاقات بی‌وقت سرشان ریخته نمی‌شود یا گیر مکالمات بی‌فایده‌ی همکارانشان نمی‌افتند. به‌جای این‌ها، بدون اختلال، کارشان را به موقع انجام می‌دهند.

همچنین، برای همه‌ی افراد ساعت ۹ تا ۵ بهترین ساعت بهره‌وریشان نیست. تعدادی از اعضای گروهتان ممکن است شب‌زنده‌دار باشند و بعد از غروب خورشید بهتر کار کنند. تعدادی دیگر هم ممکن است اصلاً قبل از طلوع خورشید کارشان را بهتر انجام دهند. ولی این حقیقت هم هست که همه‌ی کارمندان این آزادی جدید را راهی برای بهره‌وری بیشتر نمی‌بینند. افرادی هم خواهند بود که ضعیف‌تر کار خواهند کرد. بنابراین یکی از مهم‌ترین توانایی‌ها این است که در استخدام افراد به توانایی‌های دورکاری آن‌ها توجه کنید. برای اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم تا مطلب ۴ نکته قابل توجه برای استخدام افراد دورکار را مطالعه نمایید.

 

شرکت‌ها می‌توانند پول پس‌انداز کنند

ملک‌داشتن یا نداشتن مشخص‌ترین راه پس‌انداز برای شرکت‌هاست. بنابر مقاله‌ای در Sqwiggle.com، «پژوهشی که با پشتیبانی شرکت همکاری نرم‌افزاری PGi انجام شده، نشان‌داده که با دورکاری تمام‌وقت، شرکت‌ها مي‌توانند به‌ازای هر کارمند، سالانه ۱۰,۰۰۰ دلار هزینه‌ای که خرج جا و مکان می‌شده را صرفه‌جویی کنند. این را درمورد یک تیم ۲۰ نفره درنظر بگیرید و می‌فهمید که بحث هزینه‌ی بسیار زیادی مطرح است.»

همچنین، برای داشتن مکان، خرج‌های دیگری هم برای کارمندان وجود دارد. مواردی مانند تجهیزات دفتری، مبلمان، و پول برق هم هزینه زیادی دارند که مي‌توان آن‌ها را کاهش داد. در آخر، استخدام کارمندان دورکار باعث کاهش غیبت کارکنان می‌شود. (افراد به دلایلی مانند بیماری، ترافیک یا خواب ماندن غیبت و تأخیر می‌خورند) به گفته Global Workplace Analytics غیبت‌های برنامه‌ریزی‌ نشده‌ای مانند این‌ها، می‌تواند تا ۱۸۰۰ دلار سالانه به‌ازای هر کارمند برای کسب و کارها هزینه داشته باشد.

 

کارمندان دورکار

کارمندان دورکار استرس رفت‌وآمد ندارند

باید قبول کنیم که رفت‌وآمدهای طولانی اعصاب خورد کنند -که حرف جدیدی نیست. اما آیا می‌دانید که رفت‌وآمدهای طولانی، برای زندگی شخصی کارمندانتان نامناسب است؟ پژوهشگران سوئدی کشف کرده‌اند که مسیرهای طولانی‌تر از ۴۵ دقیقه‌ای که تنها یکی از زن یا شوهر داشته باشد، ۴۰ درصد احتمال طلاق زوج را بیشتر مي‌کند. همچنین، رفت‌وآمد با افزایش وزن، استرس، احساس تنهایی هم مرتبط است و کاملاً مصیبت حساب می‌شود. کارمندان خوشحال‌تر، بازده بیشتری هم دارند. برای همین است که استخدام کارمندان دورکار نهایتاً به سودتان تمام خواهد شد.

 

کارمندان دورکارکارمندان نیز می‌توانند پس‌انداز کنند

شرکت‌ها در پس‌انداز کردن تنها نیستند. قیمت بنزین و همین‌طور قیمت حمل‌ونقل عمومی درحال افزایش است. نه‌ تنها افراد به‌خاطر رفت‌و‌آمد افسرده می‌شوند، که ورشکست هم می‌شوند. بنابر ارزشیابی ConnectSolutions، کارمندان دورکار به‌طور میانگین، سالانه حدود ۴۶۰۰ دلار با کار کردن در خانه، پس‌انداز می‌کنند؛ که معادل چندماه اجاره‌خانه آن‌هاست.

 

 

کارمندان دورکار

دسترسی به استعدادهای دور دنیا

وقتی که افرادی را استخدام می‌کنید که باید سر کار بیایند، دارید استعدادهای در دسترستان را محدود به موقعیت جغرافیایی‌تان می‌کنید. خارج از محدوده‌ی شما، دنیایی از افراد بسیار با استعداد وجود دارد. استارت‌آپی در تهران راه بیندازید و توسعه‌دهندگان دورکاری از اصفهان و شیراز استخدام کنید.

 

کاهش جایگزینی کارمندان

آیا می‌دانید که جایگزینی کارمندان چقدر هزینه دارد؟ تخمین زده می‌شود که جایگزینی کارمندی که سالانه ۵۰,۰۰۰ دلار درآمد دارد، ۲۰ درصد حقوقش برای شرکتتان خرج برمی‌دارد. مشاغلی که آموزش بیشتری نیاز دارند حتی هزینه‌ی جایگزینی بیشتری می‌طلبند. با این اوصاف، شرکت‌ها دورکاری را امتیازی برای نگه‌داشتن کارمندان خوبشان می‌دانند. ۹۵ درصد کارفرماها می‌گویند که دورکاری تأثیر به‌سزایی روی حفظ کارمندان داشته. با توجه به اینکه دو سوم کارمندان می‌گویند حاضرند برای راحتی رفت‌وآمد، کار جدید پیدا کنند، حرف کارفرماها عجیب نیست.

 

جمع‌بندی

واقعیت این است که استخدام کارمندان دورکار مناسب همه‌ی شرکت‌ها نیست. شما باید به کارمندانتان اعتماد داشته باشد. باید حرفه‌تان طوری باشد که نیازی به کارِ دستی نداشته باشید؛ و اینکه باید از بسیاری از شیوه‌های مدیریتی‌ای که تجارتتان را به اینجا رسانده‌اند گذر کنید. اگر بتوانید این مسائل را روی شرکتتان اعمال کنید، استخدام کارمندان دورکار شاید تجارتتان را از مزیتی رقابتی برخوردار کند.

 

برچسب‌ها : استخدام کارمندان دورکارمزیت استخدام کارمندان دورکارمزیت کارمندان دورکار

نظرات خود را ثبت کنید