close
اخبار

چگونه ویدئو کنفرانس باعث افزایش بازدهی در کار می‌شود؟

دورکاری از سال ۲۰۰۵ تا به حال ۱۵۹ درصد در بین افراد رشد داشته است، همچنین ۵۵ درصد از کسب و کارهایی که از ویدئو کنفرانس برای تشکیل جلسات خود استفاده کرده‌اند می‌گویند که جلسات آن‌ها بازدهی بیشتری نسبت به قبل داشته است؛ همچنین حرکت به سمت یک ارتباط صمیمی‌تر میان همکاران با استفاده از این فناوری باعث کمک به رشد استفاده از ویدئو کنفرانس و افزایش بازدهی در کار می‌شود.

رشد استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس و تکنولوژی‌های ارتباط از راه دور با تمایل یافتن بیشتر کسب و کارها به استخدام افراد دورکار همچنان ادامه دارد و با مشاهده محبوبیت آن در حال حاضر می‌توان از این موضوع مطمئن بود که استفاده از این فناوری در بین کسب و کارها درآینده نیز رشد خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی: افزایش بازدهی جلسات

در واقع همین فناوری‌ها مانند دستیاران مجازی، هوش مصنوعی و ویدئو کنفرانس هستند که می‌توانند به افزایش بازدهی در کار منجر شوند.

دورکاری چیست

دورکاری

دورکاری سبکی از کار است که کار توسط افراد در خارج از فضاهای کاری عادی مانند دفاتر انجام می‌شود و بر این پایه است که می‌توان از هر مکانی کار خود را انجام داد.

می‌توانید به این شکل نیز آن را تصور کنید: به جای اینکه هرروز مسافتی را طی کرده تا به مکان مشخصی بروید، با دورکاری می‌توانید پروژه‌ها و کارهای خود را از هر مکانی انجام دهید و نیاز به فضای مشخص و تعیین شده‌ای ندارید. با این کار می‌توانید برنامه روزانه خود را با برنامه کاری خود ترکیب کنید و تلفیق بهتری از کار و زندگی شخصی خود داشته باشید.

مزایای دورکاری برای کارکنان

فواید دورکاری

منظور از افزایش بازدهی در کار صرفاً انجام کارهای بیشتر با کیفیت بهتر در زمان کمتر نیست. با توجه به ویژگی‌های انسانی این موضوع باید اشاره به افزایش رضایت افراد از کار خود اشاره کرد و دورکاری و در ارتباط بودن به کمک ویدئو کنفرانس یکی از عواملی است که می‌تواند به این مورد کمک فراوانی کند.

برخی از مزایای دورکاری برای کارکنان شامل موارد زیر می‌شود:

  1. بالانس بهتر زندگی و کار
  2. کاهش سفرهای کاری درون شهری و برون شهری
  3. ارتباط سریع‌تر و با بازدهی بالاتر

ویدئو کنفرانس به افراد دورکار این امکان را می‌دهد که در هر زمان و از هر مکانی بلافاصله با یکدیگر در ارتباط باشند. برای مطالعه کامل‌تر می‌توانید مطلب مزایای دورکاری برای کارکنان را مطالعه نمایید.

مزایای دورکاری برای کسب و کارها

مزایای دورکاری

دورکاری علاوه بر افزایش بازدهی در کار افراد برای کسب و کارها مزایای دیگری نیز دارد. این شیوه از کار باعث کاهش هزینه‌های اداری، کاهش اتلاف وقت نیز می‌شود؛ همچنین از مزایای دورکاری برای کسب و کارها به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  1. اتلاف وقت کمتر باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود – به عنوان مثال تصور کنید که افراد با دورکار شدن نیازی به طی کردن مسافت روزانه‌ای به محل کار خود ندارند و این یعنی تأخیر داشتن در دورکاری به موردی بی معنی تبدیل می‌شود. با این اتفاق نه تنها کارکنان نیازی به اختصاص دادن زمانی بین ۱ تا ۳ ساعت در روز خود به رفتن و برگشتن از محل کار خود را ندارند؛ بلکه می‌توانند تا این زمان را به کارهای شخصی خود اختصاص دهند و نیاز کمتری به مرخصی در طول زمان کار اداری برای رسیدگی به امور شخصی داشته باشند.
  2. زمان کار انعطاف پذیر – البته این موضوع بیشتر مربوط به کارکنان می‌شود، اما اگر فردی نمی‌تواند تا در زمان یکسانی با بقیه به کار بپردازد می‌تواند به سادگی زمان کاری خود را در صورت امکان تغییر دهد تا در زمان‌هایی که برای فرد مقدور است به انجام کارهای خود بپردازد و این مورد باعث می‌شود تا کسب و کارها دسترسی به افراد بهتری برای انجام کارهای خود داشته باشند و محدود به افرادی که توانایی کار در ساعات مقرر را دارند نباشند.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب مزایا دورکاری برای کارفرمایان را مطالعه نمایید.

دورکاری و استفاده از ویدئو کنفرانس برای ارتباط می‌توانند از جهات بسیاری باعث افزایش بازدهی در کار شوند و محبوبیت روز افزون این فناوری به معنی چیره شدن این مدل از کار در آینده‌ای نزدیک است.

نظرات خود را ثبت کنید