close
تماس تصویری

“تمام مکالمه ضبط شده است. در واقع ما تمام جلسه را در قالب ویدئو ضبط کرده‌ایم.” نه اشتباه نکنید این بخشی از تریلر یک فیلم جاسوسی هالیوودی نیست. البته این جمله کلاً جالب به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه جزو افرادی باشید که در طول ویدئو کنفرانس مهم چند روز قبل حواستان خیلی جمع نبوده است. در این مقاله قصد داریم به تبیین اهمیت قابلیت ضبط تماس تصویری بپردازیم.

ممکن است در صورتی که کسب‌وکار شما تصمیم به استفاده از قابلیت ضبط تماس تصویری گرفت بحث‌هایی نظیر آنچه گفته شد شکل بگیرد. اما ضبط تماس تصویری روشی مدرن برای یادداشت برداری در طی یک جلسه گروهی است. این یک راه ساده، و با دقت بسیار بالا است که تضمین می‌کند تمام ایده‌ها، بحث‌ها و توافقات مطرح‌شده و شکل‌گرفته در طول جلسه برای رجوع به آن‌ها در آینده نگه‌داری می‌شوند و می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد.

می‌توان از قابلیت ضبط تماس تصویری به عنوان یک ابزار آموزشی، یک راه دیجیتالی برای پیگیری وضعیت پروژه‌ها، روشی برای انتقال محتوای جلسات به افرادی که در آن حضور نداشته‌اند و یا حتی یک روش برای یادآوری اتفاقات جلسات استفاده کرد. قابلیت ضبط تماس تصویری به قدری مورد استفاده واقع شده و تبدیل به یک ویژگی رایج شده است که اکثر ارائه‌دهندگان خدمات تماس تصویری، این قابلیت را به سرویس خود اضافه کرده‌اند.

اگر معمولاً در جلسات حواستان خیلی راحت پرت می‌شود، قابلیت ضبط تماس تصویری در پلتفرم ویدئو کنفرانس دقیقاً همان چیزی است به آن نیاز دارید.

مفاهیم پایه‌ای در ضبط تماس تصویری

ضبط یک ویدئو کنفرانس به این معنی است که تمام تصاویر ویدئو کنفرانس که روی صفحه نمایش انتخابی (هر یک از طرف‌های ویدئو کنفرانس) نمایش داده می‌شوند، در قالب یک فایل ویدئویی ضبط و ذخیره شوند. در بعضی از پلتفرم‌های ویدئو کنفرانس این ویژگی فقط در دسترس میزبان جلسه است، اما معمولاً این قابلیت برای همه کاربران در دسترس است.

در سال‌های اخیر، قابلیت ضبط تماس تصویری به یک ویژگی استاندارد برای ارائه‌دهندگان خدمات ویدئو کنفرانس تبدیل شده است. از بهترین پلتفرم‌هایی که این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • Zoom
  • Vidyo
  • Adobe Connect
  • Amazon Chime
  • Fuze
  • Skype for Business
  • BlueJeans

در تمام مواردی در بالا به آن‌ها اشاره شد، فعال کردن قابلیت ضبط تماس تصویری به سادگی فشردن یک دکمه است.

ضبط تماس تصویری در ویدئو کنفرانس

یکی از بهترین پلتفرم‌های ویدئو کنفرانس که قابلیت ضبط تماس تصویری را در اختیار کاربران قرار داده، Vidyo است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید دکمه گرد و قرمز ضبط در قسمت بالای صفحه نمایش قرار دارد و تمام آنچه برای فعال‌سازی این ویژگی به آن نیاز دارید، فشردن این دکمه است. تمام افرادی که در جلسه حاضر هستند، پیغامی دریافت می‌کنند که به آن‌ها اعلام می‌کند تمام جلسه ضبط می‌شود و میزبان جلسه این امکان را خواهد داشت که ضبط ویدئو را در طول جلسات فعال یا متوقف کند.

فایل ویدئو بلافاصله پس فشردن دکمه Stop قابلیت دسترسی، مشاهده، ویرایش و به اشتراک‌گذاری بر بستر cloud خواهد داشت.  ضبط تماس تصویری کار ساده‌ای است و نحوه انجام تقریباً در تمام پلتفرم‌ها به همین شکل است.

البته قابلیت ضبط تماس تصویری نیز از فناوری‌های هوشمند بهره بسیاری برده است. برای مثال BlueJeans اخیراً اعلام کرده که با همکاری شرکت Voicera که توسعه‌دهنده هوش مصنوعی است، اقدام به توسعه یک دستیار هوشمند برای ضبط جلسات ویدئویی کرده است. این دستیار هوشمند Eva نام دارد و با دستورهای صوتی فعال می‌شود، تماس تصویری را ضبط می‌کند، از مکالمات رونوشت تهیه می‌کند و در فضای cloud و در قالب یک مجموعه قابل جستجو و با قابلیت به اشتراک‌گذاری ذخیره می‌کند. همچنین این قابلیت را دارد که نکات مهم جلسه را هایلایت کند.

مهم‌ترین نتیجه‌ای که استفاده از قابلیت ضبط تماس تصویری دارد این است که لازم نیست تمام تصمیمات مهم را به خاطر بسپارید و یا حتی شاید نیاز نباشد در جلسات شرکت کنید.

چرا باید از ضبط تماس تصویری استفاده کنید؟

ضبط جلسات ویدئو کنفرانس می‌تواند فواید بسیار مهم‌تری از یادآوری نکات جلسه برای حاضرین حواس‌پرت داشته باشد. رونوشت جلسات و یادداشت‌های شخصی می‌تواند رویدادهای مهم را ثبت کند، در حالی که ویدئو می‌تواند احساس افراد در این لحظات، واکنش فیزیکی افراد که جو جلسه را نشان می‌دهد و حتی تصاویری که برای ارائه گزارش‌ها و اطلاعات از آن‌ها استفاده شده است را نیز ثبت کند که در غیر این صورت باید در قالب فایل‌های جداگانه ثبت و ضبط شوند.

شما می‌توانید از قابلیت ضبط تماس تصویری برای موارد زیر استفاده کنید:

اطلاع‌رسانی درباره پیشرفت پروژه: وقتی چندین هفته از شروع یک پروژه طولانی‌مدت می‌گذرد، ممکن است هر کسی از ایده اصلی پروژه فاصله بگیرد. شما با استفاده از یک ویدئوی ضبط‌ شده از مکالمات و بحث‌های اولیه، می‌توانید یک مرجع دیجیتالی برای اطلاعات و خواسته‌های پروژه ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که در طول مسیر چیزی از قلم نخواهد افتاد.

به اشتراک‌گذاری اطلاعات مهم با جزئیات: تمام اعضای یک گروه نمی‌توانند یا نباید در تمام جلسات شرکت کنند. قابلیت ضبط تماس تصویری یک راه مؤثر برای اطلاعرسانی همه جزئیات جلسات به تمام اعضای گروه است. بدین ترتیب تمام اعضا از اینکه گام‌های بعدی چیست مطلع می‌شوند. برتری ضبط ویدئویی به ضبط صوتی این است که به سادگی می‌توان فهمید که هر نظر را چه کسی مطرح کرده است.

تولید ویدئوهای آموزشی: هر تماس تصویری را می‌توانید ضبط کنید، حتی راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های استفاده که کارکنان شرکت برای مشتریان و همکاران در قابل ویدئو کنفرانس ارائه می‌دهند. چنین ویدئوهایی می‌توانند بایدها و نبایدهای کار با سرویس و یا محصول شما را به راحتی در اختیار دیگران قرار دهند.

حفظ لحظات تاریخی: اگر کمی از دفتر کار فاصله بگیریم، قابیلت ضبط تماس تصویری می‌تواند یک نسخه زنده از آلبوم عکس خانوادگی ایجاد کند. چرا وقتی می‌توانید تمام تماس تصویری خود را که برای تبریک تولد دوستتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان برقرار کرده‌اید ضبط کنید باید به چند عکس ساده بسنده کنید؟

البته دلایل زیاد دیگری برای استفاده از قابیلت ضبط تماس تصویری وجود دارد. آنچه مهم است این است که شما این امکان و گزینه را در اختیار داشته باشید. از این روست که ما تأکید داریم پیش از خرید حساب کاربری بلندمدت از این اطمینان حاصل کنید که ارائه‌دهنده خدمات ویدئو کنفرانس شما این امکان را برای شما فراهم کرده است.

برچسب‌ها : تماس تصویریجلساتجلسهکنفرانسنرم افزارهمکاری ویدئویی

نظرات خود را ثبت کنید