close
اخبار

ویدیو کال چیست | تجهیزات مورد نیاز برای ویدیو کال

ویدیو کال

ویدیو کال چیست ، ویدیو کال یا تماس تصویری به برقراری ارتباط تلفنی از طریق ارتباط با اینترنت گفته می‌شود که به انتقال تصویر زنده افراد در طرف‌های مختلف تماس نیز می‌پردازد. تصویر ویدیو کال توسط وب کم کامپیوتر یا دوربین‌های جلوی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها یا تجهیزات تخصصی برقراری ویدیو کال مانند یک دوربین ویدئو کنفرانس انجام می‌شود.

همچنین با توجه به نوع تماس و در ارتباط بودن افراد در حین تماس و تعداد افراد حاضر در تماس به ویدئو کال عناوینی مانند ویدئو کنفرانس، تله کنفرانس و وبینار نیز گفته می‌شود.

 

ویدئو کال در کامپیوتر

برای برقراری یک تماس تصویری در کامپیوتر نیاز به استفاده از نرم‌افزار تماس تصویری جداگانه‌ای را خواهید داشت.

نرم‌افزارهای بسیار زیادی برای برقراری تماس تصویری در کامپیوتر وجود دارد اما یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین نرم‌افزارها نرم‌افزار ویدئو کنفرانس اسکایپ است که به شما قابلیت برقراری تماس صوتی به کمک اینترنت و تماس‌های تصویری را می‌دهد.

 

ویدیو کال در تلفن همراه و تبلت

تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها خود دارای نرم‌افزارهای تماس‌های تصویری هستند، مانند نرم‌افزار FaceTime در دستگاه‌های برند اپل؛ اما این نرم‌افزارها محدودیت‌هایی دارند، به عنوان مثال با نرم‌افزار FaceTime تنها می‌توانید با دستگاه‌های اپل که این نرم‌افزار را دارند تماس تصویری برقرار کنید.

به همین پیشنهاد می‌شود نرم‌افزارهای تماس تصویری را بر روی تلفن همراه یا تبلت خود برای برقرار ویدئو کال نصب کنید.

به عنوان مثال با نصب نرم‌افزار پیام‌رسان واتساپ می‌توانید به برقراری ویدئو کنفرانس با واتساپ نیز بپردازید؛ اما توجه کنید که برای برقراری تماس تصویری به کمک یک نرم‌افزار باید هم شما و هم شخصی که قصد تماس گرفتن با او را دارید این نرم‌افزار را در تلفن همراه خود نصب داشته باشید.

 

ویدیو کال با تجهیزات ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس در گذشته سیستم‌های سخت‌افزاری کامپیوتری و نرم‌افزارهای مختص خود را داشتند که باعث می‌شد محدودیت‌های بسیاری داشته باشند؛ اما امروزه دستگاه‌های ویدئو کنفرانس به کامپیوتر جداگانه که می‌تواند یک لپتاپ باشد متصل می‌شوند و با نرم‌افزار تماس تصویری درون کامپیوتر شما کار می‌کنند و صرفاً به عنوان دوربین و میکروفون جدید لپتاپ شما عمل می‌کند.

البته تجهیزات ویدئو کنفرانس علاوه بر ارتقا کیفیت وب کم و میکروفون شما به شما قابلیت حضور داشتن تعداد زیادی از افراد در تصویر یک دوربین بدون هیچگونه مشکل را نیز ارائه می‌دهد.

بهترین نرم افزارهای ویدیو کال

در ادامه قصد داریم شما را با بهترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای ویدیو کال که همگی نیز رایگان هستند، آشنا کنیم.

Google Duo

Google Duo نرم افزار ویدیو کال گوگل بعد از Hangouts است و این نرم افزار برای توان کار با اینترنت‌های ضعیف و بدون پایداری اتصال بهینه شده است. کاربران آن را به عنوان یک نرم افزار تماس تصویری ساده می‌شناسند و این نرم افزار در همه سیستم‌عامل‌ها قابل استفاده است.

Signal

اگر امنیت تماس و اطلاعاتتان اولویت برایتان دارد، شما را به استفاده از نرم افزار تماس تصویری Signal دعوت می‌کنیم.

این نرم افزار توسط تیمی که امنیت تماس اولویت اول آن‌ها بوده‌است توسعه پیدا کرده؛ البته با استفاده از این نرم افزار ویدیو کال محدود به تماس‌های یک نفره هستید، اما این محدودیت برای ارتباطات شخصی مشکل زیادی را به وجود نخواهد آورد. همچنین کاربران این نرم افزار را بسیار ساده و کاربردی توصیف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اشتباهات امنیتی ویدئو کنفرانس

Whatsapp

واتساپ یکی از پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین نرم‌افزارهای پیام رسان است که قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و تصویری را دارد. علت پرطرفدار بودن آن نیاز کدگذاری شدن پیام‌ها از زمان ارسال تا زمان دریافت و رایگان بودن خدمات این پیام‌رسان است.

این نرم‌افزار بیشتر از ۲ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدئو کنفرانس با نرم‌افزار WhatsApp