close
نصب ماد در جی تی ای وی

نصب ماد در جی تی ای وی به صورت رسمی توسط Rockstar پشتیبانی نمی‌شود؛ اما اگر یک گیمر PC باشید می‌دانید که هیچ چیز جلوی شما را نخواهد گرفت. نحوه نصب Mod در GTA V بسیار ساده‌است، اما قبل از آن باید چند ابزار را برای انجام این کار روی کامپیوتر خود نصب کنید.

راهنمای نصب ماد در GTA V

نصب ماد در GTA V

برای برخی رمزهای GTA V به عنوان ماد و دستکاری در بازی کفایت می‌کند. برای آشنایی بیشتر صفحه رمزهای GTA V در کامپیوتر را مطالعه کنید، در این صفحه تمام رمزهای جی تی ای وی اعم از رمزهایی که اسپان ماشین می‌کنند، تیر و اسلحه به شما می‌دهند و لول پلیس را کم می‌کنند لیست شده‌اند.

اما قبل از این که شروع به نصب ماد در جی تی ای وی کنید باید از این موارد مطلع باشید:

برخی از مادها تنها در حالت Single Player کار می‌کنند و در حالت Multi-Player و آنلاین ممکن است کاربردی نداشته باشند؛ اما برخی از مادها در GTA Online هم کار می‌کنند؛ مراقب این مادها باشید چرا که GTA Online تا حدودی وابسته به سیستم اقتصاد داخل بازی است و اگر با شروع به کار با رمزها در GTA Online کنید ممکن است به مشکل بخورید.

با این حال بدانید که مادهای بسیار زیادی برای GTA V در PC وجود دارد و اگر قصد شما از نصب ماد ایجاد تغییرات ظاهری در بازی است نگرانی از به مشکل خوردن بازی نداشته باشید؛ همچنین بدانید که مادها به سادگی قابل تغییر به حالت قبلی خود هستند.

اگر بازی‌های خود را در استیم اجرا می‌کنید برای پاک کردن مادها تنها کافی است تا به Propeties > Local Files > Verify Integrity of Game Cache بروید. این کار فایل‌های تغییر کرده یا پاک شده را دوباره دانلود می‌د و فایل‌های جدید که شما به بازی اضافه کرده‌اید را پاک می‌کند و بازی را به حالت اولیه خود برمی‌گرداند.

برای نصب ماد در جی تی ای وی نیاز به نصب دو برنامه دارید:

  1. Script Hook V
  2. LUA Plugin

با کلیک عنوان‌های بالا می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و دانلود و نصب آن‌ها مجموعا بیشتر از ۵ دقیقه طول نخواهد کشید.

بیشتر بخوانید:

Script Hook V

این برنامه در اصل کتابخانه‌ای از فایل‌هاست که به سازندگان مادها این امکان را می‌دهد که اسکریپتی ایجاد کنند که در حالت Single Player بازی GTA V تغییراتی ایجاد می‌کند.

این پکیج دارای جدیدترین نسخه Asi Loader و Native Trainer است. برای نصب ماد در GTA V فایل Asi Loader مورد نیاز است اما Native Trainer خیر، اما وجود آن به شما دسترسی به برخی از رمزهای بازی با ماد مانند امکان تلپورت کردن را می‌دهد.

نحوه نصب Script Hook V

  1. از فولدر \bin در فایل .zip که دانلود کردید، فایل dll را در فولدر نصب شده بازی GTA V کپی کنید. در این فولدر فایل GTA5.exe نیز وجود دارد؛ و اگر در استیم هستید این فایل را در \SteamApps\common\Grand Theft Auto V\ کپی کنید.
  2. برای Asi Loader نیز باید همین کار را با فایل dll انجام دهید.
  3. برای Native Trainer نیز باید همین کار را با فایل asi انجام دهید.

GTA V LUA Plugin

حالا که Script Hook V را نصب کرده‌اید، با ایجاد ماد برای آن می‌‌توانید نصب اد در جی تی ای وی را ساده‌تر کنید. و این کار نصب LUA Plugin است که به شما این امکان را می‌دهد تا اسکریپت‌هایی بنویسید که با بازی کار خواهند کرد.

نحوه نصب LUA Plugin

  1. از فایل .zip که دانلود کردید فولدری به نام «scripts» و فایل asi را پیدا کنید، هردو آن‌ها را لازم خواهید داشت.
  2. آن‌ها را در فولدر نصب شده بازی GTA V کپی کنید. در این فولدر فایل exe نیز وجود دارد؛ و اگر در استیم هستید آن‌ها را در \SteamApps\common\Grand Theft Auto V\ کپی کنید.
  3. در فولدر scripts که اکنون کپی کردید یک فولدر به نام addins وجود دارد که فایل‌های LUA که در آینده دانلود خواهید کرد را باید در اینجا بریزید؛ هم اکنون این فولدر خالی است.

چگونه در جی تی ای وی ماد نصب کنیم

حالا که ابزارهای نصب ماد در GTA V را نصب کرده‌اید می‌توانید مادهای مختلف را دانلود کرده و در بازی خود نصب کنید.

برای نصب ماد باید:

  1. ماد مورد نظر خود را دانلود کنید.
  2. از بین فایل‌ها فایل .lua را پیدا کنید.
  3. این فایل را در فولدر addins همانطور که بالاتر گفتیم کپی کنید.
  4. در صورت وجود فایل readme در ماد دانلود شده، حتما این فایل را برای جلوگیری از مشکلات در آینده مطالعه کنید.

و همین! به همین سادگی می‌توانید در GTA V ماد نصب کنید. می‌توانید ماشین‌های بازی را تغییر دهید یا تغییراتی در لباس‌های شخصیت‌ها، ظاهر شخصیت‌ها و بسیاری دیگر از المان‌های بازی ایجاد کنید. در گذشته افراد با نصب ماد در بازی GTA San Andreas حتی گرافیک بازی را بهبود می‌دادند!

برای پیدا کردن اسکریپت ماد برای جی تی ای وی می‌توانید اینجا کلیک کرده و مادهای موجود را ببینید و اگر خوشتان آمد از این طریق آن‌ها را نصب کنید.

برچسب‌ها : GTA Vراهنمای بازی

نظرات خود را ثبت کنید