close
نرم افزار ویدئو کنفرانس

نرم افزار ویدئو کنفرانس به نرم افزاری گفته می‌شود که به کمک آن دو نفر یا بیشتر بتوانند از مکان‌های متفاوتی و به کمک کامپیوتر و اینترنت با یکدیگر تماس برقرار کنند و در طی این تماس قادر به ارسال و دریافت فایل‌های تصویری، صوتی و متنی باشند.

امروزه نرم افزارهای ویدئو کنفرانس و تجهیزات ویدئو کنفرانس برای ارتباط دادن کسب و کارها با یکدیگر برای عدم نیاز به حضور فیزیکی و سادگی ارتباط این کسب و کارها و در ارتباط ماندن کارفرمایان با کارکنان دورکار خود در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزارها به ما قابلیت ارتباط ساده‌تر و افزایش بازدهی جلسات را می‌دهد. اکثر نرم افزارهای ویدئو کنفرانس به شما قابلیت به اشتراک گذاری فایل‌های مختلف و ارتباط گیری افراد با یکدیگر را می‌دهد.

نرم افزار ویدئو کنفرانس چگونه کار می‌کند

نرم افزار ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس به شما امکان تشکیل جلسات ویدئو کنفرانس از نوع Point-to-Point که به معنی ارتباط دو نفر و یا دو گروه به صورت مستقیم است و از نوع Multipoint که به معنی حضور حداقل ۳ نفر یا ۳ گروه به صورت جداگانه است را به شما می‌دهد.

ارتباط Point-to-Point در نرم افزار ویدئو کنفرانس بسیار شبیه به یک تماس تلفنی ساده است و تفاوت اصلی آن ارتباط به کمک ویدئو است که آن را شبیه به یک تماس تصویری می‌کند. اگر لپتاپ شما یک لپتاپ مناسب ویدئو کنفرانس باشد این دستگاه دارای وب کم، میکروفون و اسپیکر داخلی خواهد بود و زمانی که در ویدئو کنفرانس به صحبت می‌پردازید صدا و تصویر شما به صورت زنده و از طریق ارتباط اینترنتی برای فرد دیگر موجود در تماس ارسال خواهد شد.

ویدئو کنفرانس Multipoint

در یک ویدئو کنفرانس Multipoint حداقل سه نفر یا سه گروه به صورت همزمان در یک جلسه ویدئو کنفرانس و در یک نرم افزار ویدئو کنفرانس حضور دارند که آن را بسیار شبیه به یک اتاق کنفرانس مجازی می‌کند، به شکلی که تمامی افراد حل یک میز نشسته اند و از طریق دوربین ویدئو کنفرانس و تصویر بقیه افراد با آن‌ها در ارتباط اند.

ویدئو کنفرانس و استفاده از نرم افزار ویدئو کنفرانس برای برقراری تماس‌های MultiPoint توسط بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا برای تشکیل جلسات خود نیاز به جا‌به‌جایی فیزیکی برای حضور در جلسه را نداشته باشند که خود در صرفه جویی در زمان و هزینه‌های مربوطه آن به این کسب و کارها کمک فراوانی می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نرم‌افزارهای مختلف ویدئو کنفرانس، نحوه کارکرد آن‌ها و ویژگی‌هایشان می‌توانید تا مطالب بخش نرم‌افزار بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

نظرات خود را ثبت کنید