close
اخبار

مکالمه ۳ بعدی : ویدئو به عرصه جدیدی ورود پیدا می‌کند

مکالمه 3 بعدی

مکالمات امروزی با گذشته تفاوت بسیار زیادی دارد. در گذشته زمانی که صحبت از مکالمه با فردی از راه دور مطرح می‌شد منظور مکالمه تلفنی و یا استفاده از دستگاه فکس بود؛ اما در دنیای دیجیتال امروزی ارتباطات از طریق چت، پیام متنی و تماس متنی و ویدئو کنفرانس صورت می‌گیرد و در حال حرکت به سمت مکالمه ۳ بعدی است.

ترجیح بر مکالمه ویدئویی

بیشتر کسب و کارها بر این عقیده‌اند که ارتباط ویدئویی پایه ساختار عصر جدید ارتباطات است. با توجه به میزان استفاده از ویدئو کنفرانس و مزایای آن که شامل افزایش بازدهی جلسات می‌شود این عقیده درست است؛ اما در آینده ویدئو تنها بخش مورد نیاز یک ساختار ارتباطی جدید خواهد بود.

برای به وجود آوردن محیط ارتباطی که تمام ارتباط‌های دورادور افراد از طریق آن‌ها صورت بگیرد شرکت‌هایی مانند زوم و گوگل با به وجود آوردن و توسعه نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس مانند نرم‌افزار زوم و نرم‌افزار گوگل میت در حال ایجاد پلتفرم‌های جدیدی برای این کار هستند. همچنین با ارائه خدمات ابری علاوه بر امکان ایجاد قابلیت‌های جدید برای این پلتفرم‌ها در حال کاربردی‌تر کردن آن‌ها برای کاربران نیز هستند.

آینده ویدئو کنفرانس

در حال حاضر تلفن‌های رومیزی که کاربری غیر از ارتباط صوتی را ارائه نمی‌دهند در حال از دست دادن میزان استفاده خود در دفاتر هستند و به زودی دستگاه‌های چند منظوره با قابلیت‌های بیشتر جایگزین آن‌ها خواهند شد.

در حال حاضر بیشتر کسب و کارها در حال تهیه وب کم مناسب و تجهیزات ویدئو کنفرانس برای اتاق کنفرانس و کارکنان خود هستند.

بسیاری از کسب و کارها به این نتیجه رسیده‌اند که صدا بدون تصویر ناقص است و در تلاش هستند تا با تهیه مناسب‌ترین تجهیزات ممکن به همان خوبی که شنیده می‌شوند دیده شوند.

این در حالی است که در تاریخچه ویدئو کنفرانس در گذشته‌ای نه چندان دور تجهیزات ویدئو کنفرانس به دلیل هزینه‌های بالای تهیه و نگهداری آن‌ها تنها قابل استفاده توسط شرکت‌های بسیار بزرگ بودند. اما دیگر این چنین نیست و شما می‌توانید تا با تهیه ویدئو کنفرانس مناسب هر اتاق را تبدیل به یک اتاق ویدئو کنفرانس کنید.

مکالمه ۳ بعدی آینده مکالمات

تمامی تلاش‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه ارتباطات برای جایگرین کردن روشی برای ارتباط به غیر از ارتباط حضوری است و نزدیک ترین نوع ارتباط مکالمه ۳ بعدی خواهد بود.

قطعاً با توسعه کامل‌تر تکنولوژی‌های لازم برای ارتباط ویدئویی و پیشرفت ابزارهایی مانند کدک H.266 امکان مکالمه ۳ بعدی به کمک ویدئو نیز امکان پذیر خواهد بود و افراد خواهند توانست تا بر سر یک میز مجازی نشسته و در جلسه با دیگر افراد در نقاط مختلف جهان بحث و گفتگو داشته باشند، اما با این تفاوت که آن‌ها را به تلویزیون اتاق در روبه‌روی خود خواهند دید.

در ابتدا مکالمات ۳ بعدی می‌توانند از طریق تکنولوژی‌های توسعه یافته امروزی مانند AR و VR ایجاد شوند؛ اما این تکنولوژی‌ها خود محدود به تکنیک‌های نمایش ۲ بعدی هستند و بعید نیست تا در آینده بتوانید تا به کمک هولوگرام‌های ۳ بعدی افراد را در اتاق خود حضور دهید.

نظرات خود را ثبت کنید