close
اخبار

معرفی ۴ روش برای کاهش استرس زمان ارائه یا صحبت کردن در جلسات آنلاین

کاهش استرس زمان ارائه

بسیاری از افراد از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان با وجود محدودیت‌های اعمال شده در محل‌های کار و آموزشی امروزه بسیاری از وقت روزانه خود را در جلوی دوربینی و در جلسات ویدئو کنفرانس و کلاس آنلاین می‌پردازند. این نحوه ارتباط باعث دو اتفاق اصلی می‌شود، افزایش بازدهی در کار و استرس در زمان صحبت کردن. در این مطلب قصد داریم تا با معرفی ۴ روش به کاهش استرس زمان ارائه شما بپردازیم.

استرس زمان ارائه

استرس زمان ارائه به استرسی گفته می‌شود که افرادی که می‌خواهند شروع به ارائه خود کنند از واکنش حاضران و تفکر آن‌ها نسبت به نحوه ارائه او دارند.

در جلسات ویدئو کنقرانس نیز با توجه به این که دیگر افراد را در صفحه نمایش خود می‌بینید در زمان ارائه در حال صحبت با باکس‌های کوچکی در صفحه نمایش خود هستید.

الهام این حس که فرد درحال ارائه در حال صحبت با شماست خصوصاً در جلسات ویدئو کنفرانس و کلاس آنلاین باعث تشویق شدن شما به فعالیت در جلسه است و باعث جلب توجه شما می‌شود.

۴ روش برای کاهش استرس زمان ارائه

چه درحال ارائه در جلسه کاری باشید یا کلاس آنلاین نکات زیر به شما در کاهش استرس زمان ارائه کمک خواهند کرد و باعث روان‌تر بودن ارائه شما خواهند شد.

  1. قبل از ارائه خود موضوع ارائه را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود تا افراد از قبل در رابطه با موضوع این جلسه اطلاعاتی کسب کرده باشند و از مطرح کردن سؤالات بسیار پیش پا افتاده خودداری کنند.
  2. دیگران را از نیاز یا عدم نیاز به فعالیت آن‌ها در جلسه مطلع کنید.
  3. ارائه خود را از قبل تمرین کنید و برای آن نوشته‌ای را آماده کنید تا با اجرای مرحله به مرحله آن نیازی به تفکر به صحبت‌های خود نداشته باشید و از استرس زمان ارائه خود بکاهید.
  4. برای کاهش استرس زمان ارائه خود در جلسات آنلاین قوانینی را برای خود و افراد حاضر تأیین کنید و همیشه طبق این قوانین جلسات خود را برگذار کنید؛ به عنوان مثال برای خود مشخص کنید که آیا نیاز است تا افراد بتوانند یکدیگر را در جلسات ببینند؟، آیا نیاز به فعالیت افراد حاضر در جلسه هست؟ با بیشتر شدن قابلیت‌ها و فناوری‌های نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس می‌توانید تا قوانین جزئی‌تری را نیز برای خود تعیین کنید.

نظرات خود را ثبت کنید