close
نرم‌افزار

مشکلات متداول تماس تصویری و راه کار پیشگیری از آن ها

مشکلات متداول تماس تصویری

هرچقدر که ارتباط با دیگران به کمک تماس تصویری ساده و بدون دردسر است احتمال این که در حین تماس تصویری مشکلات فنی به وجود بیاید و مزاحم ارتباط شود وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا با مشکلات متداول تماس تصویری آشنا شویم و راه‌کارهای جلوگیری از آن‌ها را بدانیم.

مشکلات متداول تماس تصویری

امروزه به دورکار شدن بسیاری از افراد تنها نوع ارتباط با آن‌ها برای مسائل کاری از طریق تماس تصویری و ویدئو کنفرانس است و به وجود آمدن مشکلات در یک جلسه غیر حضوری کاری جلوه مناسبی برای افراد نخواهد داشت و پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً این مطلب را مطالعه کنید.

اتصال اینترنت قوی داشته باشید

چه در حال دورکاری و کار از دفتر خانگی یا دفتر کار خود هستید باید تا بتوانید از سرعت اینترنتی که دارید حداکثر استفاده را بکنید و خود را در موقعیتی در خانه یا محل کار خود قرار دهید که بهترین اتصال را به ایننرنت داشته باشید.

اگر به صورت دائم در حال برقراری تماس تصویری با افراد مختلف هستید باید نقاطی که در آن‌ها اینترنت قطع و وصل می‌شود را پیدا کرده و از آن‌ها دوری کنید و به دنبال نقاطی از محیط خود باشید که بهترین اتصال اینترنت را به شما ارائه می‌دهند.

همچنین در صورت امکان کمترین فاصله را نسبت به مودم خود داشته باشید و حتی در صورت امکان کامپیوتر یا لپتاپ خود را به کمک کابل به اینترنت متصل کنید تا هیچگونه نوسانی در سرعت اینترنت خود نداشته باشید.

روی اینترنت خود سرمایه گذاری کنید

بهترین اتصال ممکن به اینترنتتان زمانی که خدمات اینترنت خوبی نداشته باشید نیز کافی نخواهد بود. خدمات اینترنت خود را از یک ارائه دهنده معتبر تهیه کنید و سعی کنید تا سرعت و پهنای باندی بیشتر از میزان مورد نیازتان تهیه کنید تا از بروز مشکلات متداول تماس تصویری جلوگیری کنید؛ این هزینه اضافی ارزش خود را در داشتن تماسهای تصویری بدون دردسر نشان خواهد داد.

با مطالعه مطلب میزان مصرف دیتا ویدئو کنفرانس می‌توانید تا تصور خوبی از اینترنت مورد نیاز خود برای جلوگیری از مشکلات متداول تماس تصویری و سرعت اینترنت کافی برای گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی برای خانه خود داشته باشید.

همچنین تلاش کنید تا از تجهیزات ارتباطی مناسبی برای استفاده حداکثری از خدمات اینترنتتان استفاده کنید. وضعیت مودم، روتر و کابل‌های خود را بررسی کنید، ممکن است تا خدمات اینترنت مناسبی داشته باشید اما چون از تجهیزات مناسبی برای اتصال استفاده نمی‌کنید نمی‌توانید تا حداکثر سرعت ممکن از اینترنت خود را داشته باشید.

نرم افزار ویدئو کنفرانس خود را بشناسید

حتی اگر اینترنت پر سرعت دارید و تجهیزات اینترنت مناسبی نیز دارید باز هم ممکن است در حین استفاده از نرم افزارهای ویدئو کنفرانس مشکلی به وجود بیاید؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا نرم افزارهای تماس تصویری که استفاده می‌کنید را به صورت کامل بشناسید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید سریعاً آن‌ها را برطرف نمایید.

همچنین ما در گذشته به بررسی مشکلات متداول برخی از این نرم افزارها مانند مشکلات متداول اسکایپ و نرم افزار Microsoft Teams پرداخته‌ایم و می‌توانید تا با مطالعه این مطالب با مشکلات و راه‌کارهای آن‌ها آشنا شوید.

قبل از تماس دستگاه‌های خود را شارژ کنید

تماس‌های تصویری باتری دستگاه شما را به سرعت خالی می‌کند پس بهتر است تا قبل از قرار جلسه خود دستگاه‌تان را شارژ کنید تا در میان جلسه به صورت ناگهانی شارژ دستگاه شما رو به پایان نباشد.

جمع‌بندی

موارد زیادی هستند که می‌توانند در طول یک جلسه ویدئو کنفرانس برای شما دردسر ساز شوند و ما تلاش کردیم تا چند مورد از مشکلات متداول تماس تصویری را مورد بررسی قرار دهیم و برای آن‌ها راه‌کار ارائه کنیم.

در صورتی که سؤالی در رابطه با تماس‌های تصویری و یا مشکلاتی که در طول آن‌ها به وجود می‌آیند دارید می‌توانید تا آن‌ها را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم تا برخی از مطالب دیگر مانند ارتقا کیفیت تصویر وبکم و حذف نویز محیط از تماس را نیز مطالعه کنید تا کیفیت تماس‌های تصویری خود را بهبود ببخشید

نظرات خود را ثبت کنید