close

بسیاری از افراد امروزه به دنبال مشاهده استریم گیمینگ بازی‌های مورد علاقه خود هستند. Twitch مرکز نمایش استریم‌های گیمینگ بوده‌است و در گذشته شرکت‌های زیادی قصد جایگزین کردن خود به جای این پلتفرم آمازون را داشتند، اما موفق به این کار نشدند.

اما امروزه پلتفرم‌های بسیاری که دارای کاربران فعال فراوانی نیز هستند مانند فیسبوک و یوتیوب قصد این کار را دارند که به معنی چالشی واقعی برای توییچ برای نگه داشتن کاربران خود است.

در این مورد که این پلتفرم‌ها موفق به جایگزین کردن خود به عنوان پرطرفدارترین محل برای مشاهده استریم موفق بوده‌اند یا خیر می‌‌توان بحث کرد، اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با تمامی این پلتفرم‌ها آشنا کنیم.

Twitch

Twitch در ابتدا ارائه خود قابلیت‌های فراوانی که امروزه دارد را نداشته است؛ اما به دلیل حضور نسبتاً طولانی مدت در این عرصه موفق شده تا خود را به یکی از کامل‌ترین شبکه‌های تماشای استریم گیمینگ تبدیل کند و در طول این زمان تمامی مشکلات فنی در ریزترین جزئیات رابط کاربری خود را از بین ببرد.

مشاهده استریم

هوم پیج این وب سایت به شما هرآنچه که در سراسر پلتفرم پرطرفدار است را نمایش می‌دهد. همچنین عناوین پرطرفدار در لوکیشن شما نیز نمایش می‌دهد تا هم به شما در پیدا کردن استریمرهای همزبان خود کمک کند و هم به استریمرهای کمتر شناخته شده‌تر امکان و فرصت پیشرفت بدهد.

این وب سایت بازی‌ها را بر اساس پرطرفدارترین دسته بندی‌های بازی می‌چیند و زمانی که بر روی بازی خاصی کلیک کنید می‌توانید تمام استریمرهای در حال استریمینگ آن بازی را به ترتیب میزان بیننده آن‌ها مشاهده کنید. همچنین می‌توانید تا فعال کردن علامت زنگ در صفحه در هر زمان که استریمر محبوب شما شروع به استریم کردن از آن مطلع شوید و به مشاده استریم آن شخص بپردازید.

YouTube

مشاهده استریم در YouTube نیز بسیار شبیه به Twitch است. کاربران می‌توانند تا لیست استریمرهای متفاوت در بازی‌ها و دسته بندی‌های مختلف را ببینید. تفاوت این پلتفرم با پلتفرم Twitch در قابلیت تماشای استریم گیمینگ به صورت زنده و به صورت ضبط شده است.

مشاهده استریم یوتیوب

با توجه به این که محتوای ویدئویی گیمینگ بیشتر محتوای این پلتفرم را تشکیل می‌دهد، پیدا کردن محتوای منتشر شده در این زمینه را ساده‌تر کرده است و مزیت قابلیت مشاهده استریم گیمینگ به صورت زنده و ضبط شده به استریمرها این قابلیت را می‌دهد تا بدون اینکه آنلاین شوند و به استریمینگ بپردازند در کانال خود ترافیک داشته باشند.

Facebook

این غول شبکه اجتماعی به تازگی شروع به نمایش استریم گیمینگ در پلتفرم خود کرده‌است. اما مشاهده استریم گیمینگ در این پلتفرم بیشتر محدود به رقابلت‌های رسمی گیمینگ و مسابقات آن می‌شود و اگر شرکت‌های مربوط به آن‌ها را در این پلتفرم دنبال کنید تماشای استریم‌های مربوط به آن‌ها به شما پیشنها خواهد شد.

مشاهده استریم فیسبوک

اما اگر قصد تماشای رقابت‌های رسمی گیمینگ را ندارید می‌توانید مانند پلتفرم‌های قبلی به دنبال استریم‌های بازی‌های محبوب خود باشید.

همچنین می‌توانید تا با سرچ بازی که می‌خواهید استریم آن را تماشا کنید به استریم‌های زنده آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اما این پلتفرم قابلیت‌های سورت کردن که در پلتفرم‌های دیگر وجود دارند مانند سورت کردن بر اساس لوکیشن، زبان و تعداد بیننده را ندارد. اما این نکته نیز قابل ذکر است که فیسبوک به بازخورد کاربران خود دقت می‌کند و مشکلات و کاستی‌های پلتفرم‌های خود را با سرعت برطرف می‌کند.

مشاهده استریم گیمینگ

پلتفرم‌های بسیاری برای مشاهده استریم در سراسر جهان وجود دارد و حتی ممکن است تا برخی از این پلتفرم‌ها بربیننده‌تر و پرطرفدارتر از این پلتفرم‌های جهانی و انگلیسی زبان باشند. امیدواریم تا توانسته باشیم تا شما را با پرطرفدارترین پلتفرم‌ها برای مشاهده استریم گیمینگ در جهان آشنا کنیم.

نظرات خود را ثبت کنید