close
مزایای دورکاری

۸ اکتبر، زمانی برای خاموش کردن زنگ ساعت، پارک کردن ماشین در گاراژ و تبدیل یکی از اتاق‌های خانه به دقتر دورکاری از خانه است. هفته ملی کار از خانه در ایالات متحده از ۸ اکتبر آغاز می‌شود، ابتکاری که لاجیتک آن را شروع کرده است تا مزایای دورکاری را به همه بشناساند. البته مثل همه فعالیت‌های چندبعدی، جنبه تجاری این کار نیز قابل توجه است، چرا که لاجیتک تولیدکننده بزرگ وب کم است، اما در واقع هدف مهم‌تری را مدنظر دارد.

دورکاری، یا کار کردن از راه دور بر بستر اینترنت و با استفاده از شبکه ابری و برنامه‌های ویدئو کنفرانس به سرعت در حال گسترش است و می‌تواند تغییر بزرگی را در محیط کار شما به وجود آورد. برای مثال دورکاری، جابجایی بین محل کار و زندگی را حذف می‌کند و این کار استرس را کاهش داده و باعث صرفه‌جویی در زمان و پول می‌شود. این تنها بخش کوچکی از مزایای دورکاری است. مطالعات نشان داده است که تحت این شرایط کارکنان شادتر و پربازده‌تر بوده و برای مدت طولانی‌تری در یک شغل باقی می‌مانند.

مزایای دورکاری برای کارفرما بسیار بیشتر است. نیروی کار شادتر یعنی کار انجام‌شده بیشتر و بدین ترتیب با ماندن کارمندان در خانه، صرفه‌جویی زیادی از نظر مالی و زیست‌محیطی اتفاق می‌افتد.

همه این دلایل نشان می‌دهند که باید هفته ملی کار از خانه را جشن گرفت.

سومین سال گرامیداشت هفته کار از خانه

مزایای دورکاری

شرکت لاجیتک در سال ۲۰۱۷، هفته ملی کار از خانه را معرفی کرد. طبق محاسبات، کارمندان و پیمانکاران این شرکت با حذف رفت و آمد و کار کردن خارج از اداره، به طور متوسط روزانه ۹۰ دقیقه صرفه‌جویی زمانی کرده‌اند. به علاوه، از انتشار بیش از ۶۰ هزار کیلوگرم گاز گلخانه‌ای (دی‌اکسید کربن) جلوگیری شده است که معادل انتشار گاز گلخانه‌ای توسط یک ماشین برای طی مسافت ۲۴۰ هزار کیلومتر است.

لاجیتک برای گرامیداشت این مناسبت، با ارائه ابزارهای لازم برای کار از خانه، سایر شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا دورکاری را توسعه دهند. در داخل شرکت، از تمام کارمندان درباره امکان دورکاری پرسیده می‌شود تا اگر کسی می‌تواند وظایفش را خارج از دفتر انجام دهد، حداقل در یک روز از این هفته کار از خانه را امتحان کند.

تغییر به دورکاری آن قدرها که به نظر می‌رسد، سخت نیست. جالب است بدانید که در حدود ۵۰% از آمریکایی‌ها شغل‌هایی دارند که به صورت دورکاری قابل انجام هستند. علاوه بر این، طبق گزارشی که در سایت FlexJobs درباره دورکاری به چاپ رسیده است، عمده شغل‌هایی که می‌توانند به صورت دورکاری انجام شوند در زمینه‌هایی هستند که برخلاف مهندسی نرم‌افزار یا IT دورکاری در آن‌ها دور از ذهن به نظر می‌رسد؛ کارهایی مثل حسابداری، تدریس، ارائه خدمات به مشتریان و حتی پرستاری.

مزایای دورکاری برای کارفرما

همین الآن هم بسیاری از کارمندان از مزایای دورکاری بهره‌مند هستند. در طی ۱۲ سال، از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷، تعداد افراد دورکار در آمریکا، بیش از ۱۱۵% رشد داشته است. همچنین طی ۵ سال گذشته تعداد کسب‌وکارهایی که امکان دورکاری را فراهم می‌کنند ۴۰% افزایش یافته است.

با توجه به تحقیقات، کارکنان دورکار:

  • ۳۵ تا ۴۰% بازدهی بیشتر نسبت به همکاران حاضر در شرکت داشته‌اند.
  • ۵ ساعت بیشتر در هفته کار کرده‌اند.
  • احتمال ترک شغل کمتری داشته‌اند.
  • از مرخصی‌های استعلاجی کمتری استفاده کرده‌اند.
  • نسبت به همکاران حاضر در دفتر، شادتر بوده‌اند.

اگر کارفرما هستید، این یک شرایط رؤیایی برای شما به حساب می‌آید. کارکنان شادتر و با بهره‌وری بالاتر که ساعت‌های طولانی کار می‌کنند و مرخصی کمتری می‌گیرند. البته قضیه به اینجا ختم نمی‌شود.

با پیشرفت کار از خانه و همه‌گیر شدن آن، IBM به تنهایی سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در هزینه‌های املاک صرفه‌جویی کرده است. عموم کارفرمایان نمی‌توانند در مقیاس جهانی چنین صرفه‌جویی را انجام دهند اما باید توجه داشته باشند که هر کارمندی که در خانه کار می‌کند، یک میز، کامپیوتر، تجهیزات و احتمالاً مکان پارک کمتری نیاز دارد.

علاوه بر این، طبق گزارشی که لاجیتک در مورد دورکاری در سخنرانی سال ۲۰۱۷ هفته ملی کار از خانه ارائه داده است، این امر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مرتبط را نیز به همراه داشته است. افراد کمتر در شرکت یعنی مصرف انرژی کمتر و ازاین‌رو صورت‌حساب‌های کمتر، و در نتیجه دفتر کار نیاز به روشنایی، کنترل هوا و کامپیوترهای همیشه روشن در طول روز نیاز دارد.

هفته ملی کار از خانه، فرصت مناسبی برای کارفرمایان است تا از مزایای دورکاری استفاده کنند.

به جشن کار از خانه ملحق شوید

گذار به سمت یک محیط کار سازگار با دورکاری یعنی مطمئن باشید که کارکنان می‌توانند کار خود را خارج از محیط اداری انجام دهند. اگرچه این کاری پرهزینه نیست. نقطه شروع برای هر محیط کار خانگی یک اینترنت خوب است.  پس از آن نوبت یک شبکه ویدئو کنفرانس مطمئن است که بتواند همه را به طور هم‌زمان به هم متصل کند. در همین بلاگ در مقاله‌ای عملکرد بهترین بسترهای ویدئو کنفرانس در سال ۲۰۱۸ را مقایسه کرده‌ایم و می‌توانیم تعدادی از برنامه‌های رایگان و پر قابلیت همچون Zoom، BlueJeans، Skype for Business و Amazon Chime را پیشنهاد دهیم.

آخرین تکنولوژی لازم برای کارمندان، یک وب کم باکیفیت است. یک وب کم خوب و با کیفیت مطلوب می‌تواند ۱۰۰ دلار قیمت داشته و کیفیت HD و سرعت فریم بالا و روان را برای ما به ارمغان بیاورد تا تماس‌های گروهی را تسهیل کند. قطعاً بهتر است فردی که قصد دورکاری دارد، فضای خاصی برای این کار اختصاص دهد که کامپیوتر قابل اطمینان، مانیتوری با سایز معقول و ماوس و کیبورد راحتی (اگر شما یا کارمند شما به این وسایل نیاز داشته باشند، می‌توانید برخی از آن‌ها همچون ماوس و کیبورد و وب کم را از لاجیتک تهیه کنید) را در دسترس داشته باشد. البته برخی از شرکت‌ها به کارمندان دورکار خود ابزارهایی همچون لپ‌تاپ و یا هزینه تجهیز فضای مناسب کار در خانه را نیز ارائه می‌دهند. البته کار از خانه به قدری خوب است که انتظار ارائه این خدمات نمی‌رود.

دورکاری با تمام مزایا و انعطاف‌پذیری‌های خود و با امکانات اندک در دسترس است. پس بهتر است با لاجیتک و ابداعات آن همراه شویم، یکی از بسته‌های ابزاری آن‌ها برای دورکاری را تهیه کنیم و ببینیم با کار در خانه چه تغییری در محیط کاری ما به وجود می‌آید؟ کافی است هر هفته را هفته کار از خانه بدانید.

برچسب‌ها : دورکاریکار از خانهمزایای دورکاریمزایای کار از خانه

نظرات خود را ثبت کنید