close
مایکروسافت تیمز

قطهاً تا به حال نام اسکایپ را شنیده‌اید، نرم‌افزار اسکایپ نرم‌افزاری در مجموعه Microsoft Office برای پیام‌رسانی و برگذاری کنفرانس است؛ اما مایکروسافت اعلام کرده است که قرار است تا نرم‌افزار مایکروسافت تیمز Microsoft Teams جایگزین این نرم‌افزار شود.

تفاوت اسکایپ و اسکایپ فور بیزینس

اسکایپ فور بیزینس همه‌ی امکانات اسکایپ را شامل می‌شود: پیام‌رسانی، قابلیت کار با ویدئو کنفرانس‌ های مختلف، اشتراک‌گذاری صدا و ویدئو و Screen Sharing روی همه‌ی دستگاه‌ها و از هرجا. شماره تلفن‌ها را هم می‌توانید سفارش دهید و برای تماس‌های PSTN پورت دریافت کنید، اما تفاوت اسکایپ و اسکایپ فور بیزینس در ویژگی‌های شرکتی بسیار بیشتر آن است که امکان جایگزین شدن سیستم تلفن اداره با آن را ایجاد می‌کند.

اسکایپ فور بیزینس امکان Call Routing پیشرفته‌ای که بیشتر تجارت‌ها به آن نیازمندند را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید گروه‌های Hunt ایجاد کنید، به افراد وکالت دهید، امکانات پیشرفته‌ی فوروارد کردن داشته باشید، و از تلفن گویا بهره‌مند شوید.

برای مطالعه کامل‌تر فاوت این دو نرم‌افزار پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب تفاوت اسکایپ و اسکایپ فور بیزینس را مطالعه نمایید.

تفاوت اسکایپ و اسکایپ فور بیزینس

تفاوت مایکروسافت تیمز و اسکایپ فور بیزینس

چه از اکسایپ استفاده می‌کنید یا نه، باید بدانید که Microsoft Teams قابلیت‌های بیشتری را نسبت به Skype for Business به شما ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های اصلی اسکایپ فور بیزینس عبارت‌اند از:

نرم‌افزار مایکروسافت تیمز علاوه بر این ویژگی‌ها دارای قابلیت‌های:

  • چت و صحبت‌های مدیریت شده با قابلیت ذخیره خودکار
  • قابلیت افزودن محتوا و ابزارک‌های داخلی و خارجی
  • قابلیت کار کردن با نرم‌افزار‌های دیگر Microsoft Office
  • قابلیت مدیریت محتوا
  • و بسیاری دیگر…

در حال حاضر دو چالش در کار با مایکروسافت تیمز وجود دارد. اولین چالش یادگیری کار با نرم‌افزار Microsoft Teams است، اگر در حال حاضر با نرم‌افزار اسکایپ فور بیزینس کار می‌کنید و نحوه کار با آن را به صورت کامل بلد هستید، با انتقال به مایکروسافت تیمز مقداری زمان می‌برد تا بر تمام قابلیت‌های این نرم‌افزار مسلط شوید و در طول این مدت، زمان انجام کارها میزانی افزایش خواهد یافت.

برای آشنایی با نحوه کار نرم‌افزار اسکایپ پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب “برقراری ویدئو کنفرانس با نرم‌افزار اسکایپ” را مطالعه نمایید

چالش دوم نیز جدیدتر بودن این نرم‌افزار و احتمال وجود باگ و مشکل در روند کار آن است. این که یک نرم‌افزار به کاربران ارائه شده‌ باشد، دلیل بر کارکرد کامل تمام قابلیت‌های آن نیست و ممکن است تا در بخش‌هایی با مشکلات جزئی مواجه شوید، اما با گذشت زمان و پیدا شدن این باگ‌ها، این مشلات نیز برطرف خواهند شد.

انتقال به Microsoft Teams

قدم بعدی چیست؟ همانطور که گفتیم نرم‌افزار مایکروسافت تیمز نرم‌افزاری پیچیده است. اگر درحال حاضر از اسکایپ استفاده می‌کنید، باید جلسه‌ای را ترتیب دهید تا قابلیت‌های مورد نیاز خود را بررسی کنید و برای این انتقال برنامه‌ریزی کنید.

در آینده تغییراتی در مجموعه Office 365 اتفاق خواهد افتاد و جایگزینی مایکروسافت تیمز به جای اسکایپ فور بیزینس یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار دهد.

 

برای مطالعه بیشتر در مورد نرم‌افزار‌ ویدئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب بخش نرم‌افزار را در سایت کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.

برچسب‌ها : تفاوت اسکایپ و مایکروسافت تیمزکار با مایکروسافت تیمزمایکروسافت تیمزمایکروسافت تیمز و اسکایپ

نظرات خود را ثبت کنید