close
گیمینگ

صندلی گیمینگ یا اداری | کدام مدل صندلی را انتخاب کنیم؟

صندلی گیمینگ یا اداری

زمانی که به دنبال صندلی مناسبی برای میز اتاق خود هستید دو مدل کلی صندلی راحتی وجود دارد که باید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، صندلی گیمینگ یا صندلی اداری. این دو مدل صندلی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که نمی‌توان یکی را جایگزین دیگری کرد و در این مطلب به توضیح این مورد می‌پردازیم که کدام مدل صندلی برای شما بهتر است.

صندلی گیمینگ چیست؟

صندلی گیمینگ یک صندلی با طراحی ارگونومنیک و خاص است که برای افرادی طراحی و ساخته شده است که قصد ساعت‌ها بازی مداوم بدون خستگی را دارند. صندلی‌های گیمینگ نیز خود به ۲ نوع تقسیم می‌شوند:

  1. صندلی PC و Racing
  2. صندلی Rocker

صندلی PC و Racing

صندلی اسپارکو

این دسته از صندلی‌های گیمینگ برای بازی پشت میز طراحی شده‌اند و طراحی آن‌ها الهام گرفته از صندلی‌های مسابقه‌ای ماشین است و پشتی بلند، حفره‌های عبور کمربندهای ایمنی و طراحی نسبتاً گود دارند. این صندلی‌ها شکیل، راحت و مستحکم هستند.

صندلی Rocker

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است صندلی‌های راکر یا Rocker Chairs در محل خود به سمت عقب و جلو تاب می‌خورند و زمانی که به آن تهیه می‌دهید با توجه به قد و وزن شما در موقعیت مناسب قرار می‌گیرند. این صندلی‌ها بیشتر برای بازی با کنسول‌های بازی و جلوی تلویزیون به کار می‌روند.

صندلی گیمینگ یا اداری

صندلی گیمینگ یا صندلی اداری

با این دلیل که این صندلی‌ها از لحاظ طراحی و قابلیت‌ها بیشترین شباهت را به صندلی‌های اداری دارند صندلی‌های PC و Racing و صندلی‌های اداری با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

یکی از تفاوت‌های این دو نوع صندلی آن است که صندلی‌های اداری راحتی را بر ویژگی‌های ظاهری ترجیح می‌دهند در حالی که صندلی‌های گیمینگ برعکس آن هستند؛ اما همیشه صندلی‌های اداری راحت‌تر از صندلی‌های گیمینگ نیستند و صندلی‌های گیمینگی وجود دارند که بسیار راحت‌تر از صندلی‌های اداری هستند.

از لحاظ ساختاری صندلی‌های گیمینگ و اداری شباهت زیادی به یکدیگر دارند؛ هردو چرخ دارند، یک محور چرخنده دارند، جا دست و تنظیمات ارتفاع و زاویه پشتی.

تفاوت اصلی صندلی گیمینگ و اداری در ظاهر آن است؛ صندلی‌های اداری ظاهر بسیار ساده‌تری دارند، درحالی که صندلی‌های گیمینگ بسیار پیچیده‌تر و مشابه صندلی‌های ماشین‌های مسابقه‌ای و لوکس هستند. صندلی‌های گیمینگ پشتی‌های بلند دارند در حالی که پشتی‌های صندلی‌های اداری کم ارتفاع هستند.

همچنین برخی از صندلی‌های گیمینگ گران‌تر قابلیت‌های دیگری مانند اسپیکرهای داخلی، محل نصب فرمان بازی، ورودی هدفون و… را به کاربران ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

در نهایت نظر شخصی شما بیشترین اهمیت را در انتخاب صندلی گیمینگ یا اداری دارد؛ به این دلیل که این دو مدل صندلی در امکاناتشان برای راحتی بسیار مشابه هستند. اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید به استریمینگ بپردازید می‌توانید از برخی از قابلیت‌هایی که یک صندلی گیمینگ حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد استفاده کنید و استفاده از یک صندلی گیمینگ با طراحی شبیه به صندلی‌های مسابقه‌ای می‌توانید به جذب مخاطب در استریم خود کمک کنید.

اما اگر در جلسات ویدئو کنفرانس شرکت می‌کنید و می‌خواهید تا ظاهر جدی در تماس‌ها داشته باشید یک صندلی پر زرق و برق گیمینگ گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

نظرات خود را ثبت کنید