close
نرم‌افزار

ساخت استریمینگ حرفه ای؛ چگونه ویدئو و استریم با ظاهری حرفه ای داشته باشیم

ساخت استریمینگ حرفه ای

چه در حال تولید قسمت جدید پادکست خود باشید، چه در حال شروع به استریمینگ و چه صبط ویدئو جدید، این که محتوای شما ظاهری حرفه ای داشته باشد اهمیت زیادی دارد. شحصی‌سازی محتوای خود با لوگو، فونت و ترکیب رنگی و نورپردازی روشی برای پرسنال برندینگ است و باعث می‌شود تا در میان دیگر تولید کنندگان محتوا ویژه به نظر برسید. در این مطلب با نحوه ساخت استریمینگ حرفه ای یا فیلمبرداری با ظاهری حرفه ای آشنا می‌شویم.

چگونه ویدئو حرفه ای تولید کنیم

از لوگو کاملا شناخته شده Apple تا فونت خاص Coca-Cola برندینگ باید با ثبات باشد استفاده از یک ترکیب رنگی خاص، یک فونت و یک نوع تصویربرداری در تمام محتوای شما باعث می‌شود تا ویدئوهای شما حرفه‌ای‌تر جلوه کند.

به همین دلیل مهم است تا برای ساخت استریمینگ حرفه ای، ویدئو خود را برند کنید و به آن ظاهری بدهید که ویژه شما باشد.

این کار می‌تواند به اندازه حضور همشیگی یک آیپد با قاب سبز رنگ در بکگراند ویدئو شما باشد!

نحوه استریمینگ حرفه ای

اما اگر نمی‌خواهید به این شکل این کار را انجام دهید می‌توانید تصویر جالبی را برای بکگراند خود بسازید و با فیلمبرداری ویدئوهای خود در مقابل یک پرده سبز و یا حتی استفاده از نرم‌افزارها با امکان ایجاد پرده سبز مجازی و حذف بکگراند ویدئو این کار را انجام دهید.

قدم بعدی داشتن بنر، تیکر و نمایش نام تماشا کنندگان است؛ توجه کنید که باید در همه استریم‌های خود یک تم را در تمام قسمت‌های محتوای خود حفظ کنید. این کار باعث می‌شود تا افرادی که حتی یکبار محتوای شما را دیده‌اند؛ در صورت مواجه شدن تصادفی با محتوای جدید شما بلافاصله متوجه این که این محتوا مربوط به شماست بشوند.

سفارشی سازی تم ویدئو

تم ویدئو شما به آن شخصیت می‌دهد و مشخص می‌کند که محتوای شما چگونه محتوایی است.

برای ساخت استریمینگ حرفه ای علاوه بر این که باید تم ویدئو خود را داشته باشید، باید توجه کنید که این تم مشخصات و ویژگی محتوای شما را به درستی به فرد تماشا کننده منتقل کند.

تم ویدئو شما می‌تواند فان و سرگرم کننده باشد، می‌تواند کاملا جدی باشد، می‌تواند با استفاده از المان‌های مختلف کاربردی باشد و یا حتی می‌تواند ترکیبی از آن‌ها باشد.

ساخت تم ویدئو

بیشتر نرم‌افزارهای استریمینگ دارای تم‌های آماده هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما بهتر است تا تم ویژه و اختصاصی خود را برای ویدئوهایتان داشته باشید.

ایجاد گرافیک‌های سفارشی

برای ساخت گرافیک‌ها و پوشش‌های سفارشی می‌توانید از هر نرم‌افزار طراحی که دوست دارید استفاده کنید؛ اما اگر نرم‌افزار خاصی را در نظر ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از Canva استفاده کنید.

Canva یک نرم‌افزار طراحی رایگان و برپایه وب است که می‌توانید به سرعت و به سادگی به کمک آن محتوای تصویری سفارشی را برای استریمینگ خود بسازید؛ می‌توانید این کار را با اعمال تغییرات بر گرافیک‌های پیش‌فرض این نرم‌افزار نیز انجام دهید و سپس آن‌ها را دانلود کنید.

هیچ تجربه استفاده از نرم‌افزارهای طراحی برای استفاده از Canva مورد نیاز نیست و بهترین ویژگی آن این است که Canva کاملا رایگان است!

برای این کار اول باید زمینه بکگراند ویدئو خود را ایجاد کنید. برای این کار دکمه Create a Design را بزنید و Presentation را انخاب کنید. در زمان انتخاب رزولوشن می‌توانید Full-HD یا ۱۹۲۰×۱۰۸۰ را وارد کنید؛ این رزولوشن برای اکثر استریم‌ها مناسب است.

در بین تصاویر پیش‌فرض بگردید تا یکی را که از نظر شما مناسب است پیدا کنید و یا از ابتدا یک تصویر جدید بسازید.

زمانی که تصویر مناسبی را پیدا کردید آن را ادیت کنید و هرگونه متن اضافی یا تصاویری که نمی‌خواهید داشته باشید را از آن حذف کنید.

با توجه به این که این تصویر پوشش ویدئو شما خواهد بود باید فاقد محتوایی باشد که توجه تماشاگر را از محتوای اصلی ویدئو دور کند که برای داشتن استریمینگ حرفه ای با آمار بازدید خوب این کار الزامی است.

سپس می‌توانید تا با تغییر رنگ‌بندی این تصویر آن را سفارشی و مختص به خود کنید.

برای تغییر رنگ بکگراند روی رنگی که می‌خواهید تغییر دهید کلیک کنید و سپس روی مربع رنگی بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید. می‌توانید از بین چندین رنگ ساده یا با کلیک کردن روی تصویر رنگین کمانی رنگ مورد نظر خود را برای تصویر تنظیم کنید.

همچنین در این قسمت می‌توانید کد ۶ رقمی رنگ یا کد hex رنگ مورد نظر خود را نیز وارد کنید.

کاربران نسخه رایگان Canva می‌توانند تا ۳ رنگ را به عنوان رنگ‌های سازمانی خود انتخاب و ذخیره کنند تا به سرعت به این ۳ رنگ خاص برای طراحی‌های خود دسترسی داشته باشند؛ درحالی که کاربران Canva Premium می‌توانند بی‌نهایت رنگ سازمانی انتخاب کنند و همچنین فونت‌های سفارشی داشته باشند تا محتوای خود را خاص خود کنند؛ کاربران نسخه رایگان همچنان می‌توانند از فونت‌های رایگان و یا حتی از مجموعه Google Fonts استفاده کنند.

زمانی که به طرحی رسیدید که از آن رضایت کامل داشتید با کلیک علاوت پیکان دانلود در قسمت بالای صفحه و انتخاب گزینه JPG طراحی خود را دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: مولتی استریمینگ چیست

برای ساخت لوگو سفارشی نیز می‌توانید مانند تولید بکگراند عمل کنید: Create a Design را کلیک کنید، تمپلیت Logo را انتخاب کنید و طراحی پیش‌فرضی را پیدا کنید که با سلیقه یا نوع محتوای شما هماهنگ است و سپس با ایجاد تغییرات آن را مختص به خود کنید.

اما باید توجه کنید که از رنگ‌های سازمانی و فونت‌های مورد استفاده در بکگراند خود استفاده کنید تا ثبات تولید محتوای خود را حفظ کنید؛ به این شکل است که می‌توانید به ساخت استریمینگ حرفه ای بپردازید.

سپس می‌توانید با استفاده از قابلیت تغییر تصویر پس زمینه نرم افزار استریمینگ خود و بارگذاری بکگراند سفارشی که به تازگی درست کرده‌اید، حال و هوای استریم خود را تغییر دهید.

با انجام کارهای بالا یک تم با ظاهری حرفه‌ای را برای ساخت استریمینگ حرفه ای خود ایجاد کرده‌اید و البته این تم برای تماشا کنندگان محتوای شما به یک تم آشنا و قابل تشخیص تبدیل خواهد شد که باعث می‌شود تا هرگاه که تماشاگران محتوای شما را در صفحه خود داشتند بتوانند به سادگی آن را پیدا کنند و اگر به صورت تصادفی با محتوای شما مواجه شدند، بلافاصله تشخیص دهند که این محتوا مربوط به شماست.

نظرات خود را ثبت کنید