close
اخبار

کسب درآمد از استریم چه روش‌هایی دارد و چگونه انجام می‌شود؟

کسب درامد از استریم

تولید محتوای با کیفیت و منتشر کردن آن به صورت زنده در پلتفرم‌های مختلف کار دشوار و پیچیده‌ای نیست، اما جذب مخاطب و جلب اعتماد آن‌ها کار دشواری است که استریمرها می‌توانند از آن به کسب درآمد از استریمینگ با روش‌های مختلف بپردازند. این مورد نکته مثبتی نیز برای برند‌های مختلف محسوب می‌شود تا با برگزاری کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به پیدا کردن مشتریان جدید و افزایش فروش محصولات خود بپردازند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا روش‌های کسب درآمد از استریم را مطرح کنیم.

استریمینگ چیست

استریمینگ چیست

استریمینگ به نوعی مصرف محتوا گفته می‌شود که در آن شما نیازی به دانلود کل محتوا برای استفاده از آن ندارید. آیا در حال گوش دادن به موسیقی از طریق یک وبسایت در حال گشت و گذار در دیگر صفحات سایت هستید؟ شما در حال حاضر در حال استریم هستید!

در گذشته برای استفاده از یک محتوا ابتدا می‌بایست تا به دانلود کامل آن می‌پرداختید و سپس می‌تاونستید تا از آن محتوا استفاده کنید؛ اما حالا با به وجود آمدن سرویس‌های استریمینگ موسیقی مانند Apple Music و Spotify و سرویس‌های استریمینگ فیلم مانند Netflix، HBO GO، Hulu و Disney+ استریم کردن محتوا به روش بیسار جذاب‌تری از مصرف محتوا  نسبت به روش قدیمی و کند دانلود آن‌ها تبدیل شده‌است.

کسب درآمد از استریم

اگر شما به استریمینگ با یک موضوع تخصصی یا با روشی خاص می‌پردازید و دنبال‌کنندگان و مخاطبان ثابت زیادی دارید روش‌های بسیاری برای کسب درآمد از استریمینگ خود دارید و ممکن است هم‌اکنون در حال استفاده از برخی از این روش‌ها باشید، اما با آشنایی و به کارگیری تمامی این روش‌ها می‌توانید تا استریمینگ خود را جایگزین کار روزانه خود کنید.

تبلیغات در میان استریمینگ

کسب درآمد از استریمینگ

تبلیغاتی که قبل از شروع و در میان نمایش ویدئو شما نمایش داده می‌شود منبع خوبی برای کسب درآمد از استریمینگ است؛ توجه کنید که منظور از استریمینگ تنها پخش زنده نیست، بلکه هر نوع نمایش یا استفاده از محتوایی که به دانلود دائم محتوا توسط کاربر نمی‌شود استریمینگ محسوب می‌شود.

این نوع تبلیغات بر اساس تعداد بازدید ویدئو شما و تعداد تبلیغاتی که توسط ویدئو شما بازدید خورده است محاسبه می‌شود. اما برای این کار ممکن است تا محدودیت‌هایی نیز وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال در فیس‌بوک برای اینکه بتوانید تبلیغات در محتوای خود نمایش دهید باید حداقل ۵۰,۰۰۰ فالوور داشته باشید و ویدئو لایو شما مینیموم ۳۰۰ مشاهده کننده به صورت همزمان داشته باشد.

اما در یوتیوب می‌توانید تنها با فشار دکمه “Play Ad” شروع به نمایش تبلیغات بپردازید و استراحتی در میان لایو استریمینگ به خود بدهید، البته بهتر است تا قبل از این کار بینندگان خود را از این موضوع مطلع کنید و به صورت ناگهانی این کار را انجام ندهید.

نوع محاسبه میزان درآمد شما نیز توسط عنوان CPM یا Cost Per Mille که به معنی هزینه به ازای هر یک هزار نمایش است محاسبه می‌شود.

البته این نوع کسب درآمد از استریمینگ به دلیل اینکه نیازمند تعداد بازدید بسیار زیادی است نباید منبع اصلی درآمد شما از استریم باشد؛ البته اگر کانال شما طرفداران و دنبال کنندگان بسیار زیادی پیدا کند به دلیل میزان افزایش بسیار درآمد شما، این روش به صورت خودکار به منبع اصلی درآمد شما تبدیل می‌شود.

اشتراک‌های پولی

کسب درآمد از استریمینگ

اشتراک پولی مدل درآمدی است که به شما اجازه می‌دهد تا محتوایی ویژه تولید کنید و آن را تنها در اختیار افرادی از بین دنبال کنندگان خود قرار دهید که با پرداخت مبلغی به صورت دوره‌ای به این محتوا دسترسی داشته باشند؛ البته این مدل کسب درآمد در صورتی کاربرد دارد که دنبال‌کنندگان شما حاضر به پرداخت این مبلغ باشند.

کسب درآمد از استریم

البته قابلیت‌های دیگری مانند قابلیت عدم نیاز به دیدن تبلبغات در ابتدای ویدئوی شما نیز به این افراد داده می‌شود.

Patreon یکی از پلتفرم‌هایی است که مدل کسب درآمد از استریمینگ از روش اشتراک پولی را برای استریمرها ممکن می‌سازد. به عنوان مثال در طول سال گذشته کاربران این پلتفرم مجموعاً ۳٫۵ میلیون دلار از این روش کسب کردند!

این مدل درآمدی برای استریمرها بسیار جذاب است، اما باید توجه کنید که باید دنبال‌کنندگان برای خود پیدا کنید که محتوای شما برای آن‌ها جذابیت داشته باشد و بعد از مدتی جذابیت محتوای شما برای آن‌ها از بین نرود. برای این کار می‌توانید در این محتوا که نیاز به اشتراک پولی دارند ارتباط نزدیک‌تری را با مخاطبان خود برقرار کنید و این احاس را به دنبال‌کنندگان خود منتقل کنید که با تماشای این محتوا شما نیز به آن‌ها اعتماد دارید.

برنامه‌های وابسته به برندها

برنامه‌های وابسته به برندها روش کسب درآمدی است که از خود استریمینگ اتفاق نمی‌افتد. برنامه‌های وابسته به برند بدین شکل انجام می‌شود که شما به عنوان یک اینفلوئنسر یا استریمر با همکاری با یک برند به ایجاد یک کد تخفیف با نام کانال خود برای تهیه محصولات این برند می‌پردازید و با تبلیغ محصولات یا یک محصول خاص این برند افراد را تشویق به تهیه آن به کمک کد تخفیف خود می‌کنید.

سپس در انتها میزان ثابتی از کسب درآمد برند از میزان فروش محصول به کمک کد تخفیف شما به شما پرداخت می‌شود و به نوعی حق کمیسیون دریافت می‌کنید.

البته باید توجه کنید که برند و محصولی که پروموت می‌کنید به زمینه محتوایی شما نیز مربوط باشد تا کاربران شما به محصول علاقه نشان دهند.

تبلیغات اسپانسری

کسب درآمد از استریمینگ

تبلیغات اسپانسری نیز روش مناسبی برای کسب درآمد از استریمینگ است. این روش بدین صورت است که شما در یک ویدئو خدمات یا محصولات یک برند را برای دنبال کنندگان خود توضیح می‌دهید و آن‌ها را تشویق به تهیه آن‌ها می‌کنید و به ازای آن مبلغی را دریافت می‌کنید. ممکن است تا فکر کنید این روش بسیار مشابه روش قبلی است، اما باید بدانید که این روش با روش‌های ذکر شده تفاوت دارد.

تفاوت این روش با روش برنامه‌های وابسته به برند این است که مبلغ دریافت شما مبلغ ثابتی است، درحالی که مبلغ دریافتی شما از برنامه وابسته به برند با توجه به میزان فعالیت کد تخفیف شما مشخص می‌شود.

درآمد شما از این روش ممکن است تا همیشه مبلغ نقدی نباشد و بخشی از آن با پکیجی از محصولات صورت بگیرد که به کمک آن‌ها به تولید محتوای تصویری برای آن‌ها بپردازید.

اما برای کسب درآمد از استریمینگ از طریق این دو روش آخر نکاتی نیز وجود دارند که در میزان موفقیت آن‌ها تأثیر زیادی دارند:

  1. تبلیغات در حوزه تخصصی خود عاملی است که در میزان موفقیت آن تإثیر به سزایی دارد، به عنوان مثال اگر به استریمینگ بازی می‌پردازید همکاری با برندی که به تولید تجهیزات گیمینگ می‌پردازد شرایط مطلوبی است؛ زیرا مخاطبان خود علاقه‌ای به اطلاع از محصولات آرایشی و بهداشتی نخواهند داشت و برعکس.
  2. از پیشنهاد آن نترسید و به برندهایی که به محصولات یا خدمات آن‌ها اطمینان دارید پیشنهاد همکاری دهید، این روش هم برای شما و هم برای برندهایی ک با آن‌ها کار می‌کنید سودآور است.
  3. عجله برای پیشرفت سریع نداشته باشید و تلاش نکنید تا در مدت زمان کوتاهی اسپانسرها و برندهای زیادی را مجذوب کانال خود کنید زیرا تبلیغات موفقیت آمیز با یک برند در آینده نتیجه بهتری نسبت به داشتن چندین تبلیغ متوسط به چند برند دارد.
  4. اعتماد دنبال کنندگان خود را از بین نبرید و تنها با برندهایی مشغول به همکاری شوید که به خدمات یا محصولات آن‌ها اطمینان دارید؛ زیرا در غیر این صورت بعد از مدتی با ناراضی بودن مخاطبان شما از محصولاتی که تهیه کرده‌اند اعتماد آن‌ها به خود را از دست خواهید داد.

محصولات خود را به فروش برسانید

شما می‌توانید با لوگو و طرح‌های اختصاصی خود محصولات ساده و مصرفی مانند انواع البسه مثل تی‌شرت، سویشرت و انواع کلاه را تولید کرده و به مخاطبان خود به فروش برسانید.

البته توجه کنید تا تمام وقت و توجه خود را برای فروش این تجهیزات مصرف نکنید و همچنان به تولید محتوای با کیفیت ادامه دهید تا به افزایش مخاطبان خود بپردازید. این کار باعث افزایش میزان درآمد شما از استریمینگ می‌شود، اما تنها در صورتی که مخاطبان خود را مجذوب محتوای خود نگهدارید.

کسب درآمد در آپارات

کسب درآمد از آپارات

برای کسب درآمد از استریم نیازی نیست تا حتماً به پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب مراجعه کنید و حتی می‌توانید تا از آپارات نیز درامد داشته باشید. در ادامه شرایط داشتن درآمد در آپارات و نحوه محاسبه میزان آن را توضیح می‌دهیم.

کسب درامد در اپارات به این صورت است که شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا محتوای ویدئویی خود را در پلتفرم آپارات به اشتراک می‌گذارید و با توجه به ترافیک محتوای خود حداقل ۵۰ درصد از هزینه تبلیغات انجام شده در ابتدای ویدئوی خود را دریافت می‌کنید.

اگر کانال پربازدیدی داشته باشید می‌توانید تا درآمد خوبی از اپارات داشته باشید، اما اگر کانالی ندارید می‌توانید به ساخت کانال به صورت رایگان در آپارات بپردازید و بعد از رسیدن به حداقل‌های مورد نیاز به کسب درآمد از استریم در آپارات بپردازید.

در ابتدا بعد از ایجاد کانال باید به صفحه درآمد‌زایی رفته و کسب درآمد از آپارات را کلیک کنید. در اینجا باید تا نوع فعالیت خود را بر اساس تولید کننده محتوا یا بازنشر کننده محتوا انتخاب کنید، این دو مورد شرایط مختلفی را برای به حدنصاب رسیدن برای درآمد از استریم در آپارات دارند و محاسبه نحوه درآمد آن‌ها نیز متفاوت است.

تفاوت بازنشر کننده و تولید کننده محتوا در آپارات

برای داشتن درامد از آپارات به عنوان تولید محتوا حد نصاب ترافیک کانال شما باید به میزان زیر باشد:

  • حداقل ۱۰ ویدئوی تولید شده توسط خودتان در کانال داشته باشید
  • حداقل ۲۰۰ دنبال کننده داشته باشید
  • در ۳ ماه گذشته ۳ هزار ساعت نمایش ویدئو از طریق کانال شما انجام گرفته باشد

برای کسب درآمد از استریم در آپارات به عنوان بانشرکننده باید:

  • حداقل ۲ هزار بازدید کننده داشته باشید
  • حداقل ۸ میلیون بازدید کل داشته باشید
  • حداقل ۵ هزار ویدئو آپلود کرده باشید
  • بیش از ۲۰ هزار دقیقه ویدئو بارگذاری کرده باشید

طبیعتاً کسب درآمد از آپارات به عنوان یک تولید کننده محتوا بسیار ساده‌تر از بازنشر کننده محتوا است.

محاسبه درامد از آپارات

به عنوان تولید کننده محتوا هر دقیقه نمایش ویدئو در کانال شما برای شما مبلغ بین ۲ تا ۷ هزار ریال درآمد کسب خواهد کرد و به عنوان بازنشر کننده از هر ۱۰۰۰ دقیقه نمایش ویدئو ۶۰۰ ریال درامد خواهد داشت و به ازای هر ۱۰۰۰ ویدئو آپلود شده مبلغ اصلی درامد کل شما را ۳ درصد افزایش خواهد داد.

کسب درآمد از استریم در آپارات

کسب درآمد از استریم

در آپارات از استریمینگ با عنوان پخش زنده نیز می‌توانید درآمد داشته باشید، در صورتی که دنبال کننده‌های زیادی داشته باشید و این افراد استریم‌های شما را تماشا کنند.

اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید می‌توانید تا با استریم کردن بازی خود به صورت زنده و جذب مخاطبان از روش‌های مختلف درآمد داشته باشید.

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از استریم قرار دادن لینک پرداخت حمایتی در استریم خود است که بینندگان می‌توانند در زمان استریم شما مبلغ دلخواهی را به عنوان حمایت از کانال شما به شما پرداخت کنند و مستقیماً به حساب شما پول واریز کنند.

البته باید تا بتوانید تا به صورت حرفه ای بازی خود را انجام دهید تا دنبال کننده‌گان کانال خود را ترغیب کنید تا استریمینگ شما را تماشا کنند، زیرا بازی حرفه ای چیزی است که این افراد از آن لذت می‌برند.

بیشتر بخوانید: چگونه گیمر شویم

چگونه به کسب درآمد از استریمینگ بپردازیم | جمع‌بندی

کسب درآمد از استریمینگ و تولید محتوا به صورت کلی در این دوره زمانی به کار بسیار ساده‌ای تبدیل شده‌است و این افراد می‌توانند از این روش مخاطب و طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کنند و از طریق این افراد به کسب درآمد خوبی دست پیدا کنند.

حال که با روش‌های درآمدزایی با استریمینگ آشنایی دارید می‌توانید با تهیه وب کم مناسب و آشنایی با استریمینگ در پلتفرم‌های مختلف مانند استریمینگ در توییچ و آپارات شروع جذب مخاطب در زمان‌های فراقت خود و با انجام کارهایی که به آن‌ها علاقه دارید بپردازید تا بتوانید در آینده‌ای نزدیک از آن کسب درآمد کنید.

در صورتی که سؤالی در رابطه با استریمینگ، تجهیزات ویدئو کنفرانس و گیمینگ دارید می‌توانید تا آن‌ها را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید:

1 دیدگاه

نظرات خود را ثبت کنید