close
تماس ویدیویی

اگر مسلط به فناوری‌های روز باشید حتماً از پتانسیل بالای تماس ویدیویی برای ارائه ارتباطی بهتر در محل کار آگاه هستید. این تماس‌ها می‌توانند یک مصاحبه شغلی، یک جلسه خصوصی با رئیس یا معرفی شرکت به یک مشتری جدید باشند و افزایش تأثیرگذاری این تماس‌ها، نیازی به بودجه کلان ندارد، بلکه به هوش شما بستگی دارد.

نام کاربری و تصویر پروفایل خود را بررسی کنید

قبل از این که تماس‌گیرنده با شما تماس ویدیویی برقرار کند، نام کاربری و تصویر پروفایل شما را می‌بیند. در یک سرویس مانند Skype، این دو مورد هنگام وصل شدن تماس، صفحه نمایش را به صورت کامل دربرمی‌گیرند و اگر هم تماس به هر دلیل قطع شود، دوباره به جلوی صفحه خواهند آمد.

بنابراین بهتر است عکس‌های عجیب و غریب را کنار بگذارید و به جای آن‌ها عکسی از خود را که در آن در حال انجام کارهایی معمولی هستید و لبخند مخصوص عکس‌های گذرنامه‌ای به لب دارید، جایگزین کنید. در صورت نامناسب بودن نام کاربری، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.

تصویر خود را در حالت مناسب تنظیم کنید

طرف دیگر تماس دقیقاً آنچه را می‌بیند که در زمان تماس ویدیویی در قسمتی از صفحه نمایش از چهره شما نمایش داده می‌شود. بنابراین بهتر است مطمئن شوید که ارتفاع سر شما نسبت به دوربین مناسب است، در مرکز تصویر قرار دارید، چهره شما مرتب و تمیز بوده و گردن و شانه‌های شما نیز قابل‌مشاهده هستند.

رنگ‌های ساده بپوشید

دقیقاً مثل یک مصاحبه در دنیای واقعی، در تماس ویدیویی نیز می‌خواهید که توجه طرف مقابل به چهره شما بوده و به پیراهن رنگارنگ یا پر از طرح‌های عجیب نباشد.

در یک تماس ویدیویی، به همان اندازه که مسائل فنی مهم است، نوع لباس و پوشش نیز اهمیت دارد، نوارهای رنگی بزرگ، الگوهای شطرنجی و طرح‌های چین‌دار عجیب، می‌توانند باعث حواس‌پرتی طرف مقابل شوند. پوشش حرفه‌ای این مشکل را حل می‌کند، کت و شلوار معمولاً برای آقایان، یک انتخاب مناسب است.

به نورپردازی دقت کنید

وقتی در سایه و یا پشت به نور هستید و بیشتر به چهره‌ای ترسناک مانند ارواح تبدیل می‌شوید، آرایش موها و زیبایی چهره شما هیچ فایده‌ای ندارد. چهره شما باید روبروی دوربین و با نور کافی دیده شود و نور ملایم یک جفت لامپ خانگی می‌تواند این کار را به زیبایی انجام دهد، بدون این که چهره شما را سفیدتر کرده و یا چین‌وچروک‌ها و برجستگی‌های آن را تشدید کند.

پس‌زمینه خود را حذف کنید

تمام آن چیزی که باید دیده شود خود شما هستید، پس نیازی نیست رنگ‌ها و نگاره‌های روی دیوار در پس‌زمینه باشند.

وب کم هایی وجود دارند که می‌توانند پس‌زمینه تماس ویدیویی شما را به صورت دیجیتالی حذف کنند، اما اگر دسترسی به فناوری سطح بالا ندارید، جلوی پرده‌ای با یک طرح ریز، یک قفسه کتاب مجهز و یا یک پنجره کرکره دار بنشینید. بهتر است از قرار دادن دوربین خود در آشپزخانه و اتاق خواب که نشان‌دهنده حضور شما در خانه است و یا استفاده از قاب عکس خودداری کنید.

از وب کم‌های HD استفاده کنید

ممکن است مجبور شوید کمی پول خرج کنید تا تأثیرگذاری تماس ویدیویی خود را بالا ببرید. اما این هزینه آن‌قدرها هم زیاد نخواهد بود. با هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ دلار، می‌توانید یک دوربین قابل‌حمل با کیفیت HD، فوکوس خودکار و میکروفونی خوب تهیه کنید. بهبود کیفیت فیلم‌برداری نسبت به دوربین لپ تاپ به وضوح قابل‌مشاهده است، به طوری که ممکن است اولین باری باشد که شما و تماس‌گیرندگان، رنگ واقعی چشم همدیگر را می‌بینید.

از هدفون‌های مناسب استفاده کنید

هدفون‌های Beats قرمز با وجود این که جذاب هستند اما روی چهره شما سوار می‌شوند، جوری که به نظر می‌رسد شما به چیزی بسیار هیجان‌انگیزتر از صدای طرف مقابل خود گوش می‌کنید.

یک هدفون ظریف که داخل گوش قرار می‌گیرد، شنیدن سخنان گفته‌شده را آسان‌تر می‌کند و نویز صوتی و اکویی را که هنگام نزدیکی بلندگو و میکروفون رخ می‌دهد، حذف می‌کند. در صورتی که می‌خواهید کمتر شبیه به کارمندان مرکز تماس باشید، هندزفری‌های کوچک نیز انتخاب مناسبی هستند.

به دوربین نگاه کنید

نگاه مستقیم به دوربین، به نظر ساده‌ترین کار است، اما انجام آن بسیار سخت است. طبق رسوم معمول آداب معاشرت، ایجاد ارتباط چشمی در طی یک مکالمه بسیار مهم است، اما بهتر است در هنگام صحبت به جای این که به چهره طرف مقابل در صفحه اصلی گیرنده خود نگاه کنید، مستقیماً به دوربین خیره شوید.

وب کم را نزدیک به صفحه نمایش خود قرار دهید تا فقط لازم باشد جهت نگاه خود را تنظیم کنید، نه این که به صورت مداوم جهت سر خود را بین وب کم و تصویر تماس‌گیرنده تغییر دهید.

تقلب ، تقلب ، تقلب!

این شانس را برای خود قائل شوید تا در حین مکالمه به صورت مخفیانه از یادداشت‌های از قبل نوشته‌شده استفاده کنید.

به اطراف صفحه نمایش خود یادداشت‌های لازم را بچسبانید، یادآوری‌های لازم را روی دیوار روبروی خود بنویسید و برای مراجعه سریع چند صفحه کلیدی را از قبل در مرورگر خود باز کنید. آن‌ها نمی‌توانند مواردی را که توسط دوربین شما ضبط نمی‌شود، ببینند، بنابراین از هر چیزی که برای یادآوری نکات در دسترس شماست، استفاده کنید.

برای ۱۰ ثانیه اول مکالمه تمرین کنید

منظور این نیست که یک مونولوگ مشخص برای شروع مکالمه آماده کنید، فقط مطمئن شوید که می‌دانید چگونه یک مکالمه را به خوبی شروع کنید. به دوربین نگاه کنید، صفحه نمایش خود را طوری تنظیم کنید که در ذهن طرف مقابل حواس‌پرت به نظر نرسید و هنگام معرفی، خیلی ساده و رسمی سلام و احوالپرسی کنید. ضمن انجام کارهای گفته‌شده، به هیچ وجه برای طرف مقابل دست تکان ندهید شما مجری برنامه‌های نمایشی نیستید.

برچسب‌ها : استریمتماس اینترنتیتماس تصویریتماس ویدیوییکیفیت وبکموب کموبکم

نظرات خود را ثبت کنید