close
بررسی محصولات

خرید وب کم دست دوم | آنچه قبل از تهیه وبکم کارکرده باید بدانید

 

به علت اپیدمی ویروس کرونا و بیشتر شدن دورکاری افراد در سراسر جهان و نیاز به برگزاری جلسات مجازی و غیر حضوری بازار دستگاه‌های ویدئو کنفرانس و وب کم رشد بسیاری داشته است؛ تا این حد که در بسیاری از بازارهای جهانی کمبود وب کم برای تهیه کاربران و در ادامه آن افزایش قیمت وجود دارد. این موضوع باعث شده است تا بسیاری به فکر خرید وب کم دست دوم و کارکرده برای خود بیفتند تا بتوانند یک وب کم با قابلیت‌های مناسب را با قیمت پایین‌تر تهیه کنند.

در این مطلب شما را برای تهیه یک وب کم کارکرده سالم و نکاتی که باید به آن توجه کنید راهنمایی می‌کنیم.

چرا وب کم تهیه کنیم؟

ممکن است با خود فکر کنید که چرا باید وبکم تهیه کنم زمانی که لپتاپ من به صورت داخلی دارای یک دوربین وبکم است؟

پاسخ آن است که وبکم داخلی لپتاپ‌ها به دلیل طراحی لپتاپ‌ها با هدف باریک‌تر کردن آن‌ها تا جای ممکن که باعث باریک‌تر شدن پنل صفحه نمایش لپتاپ‌ها نیز می‌شود فضای کافی برای وجود یک دوربین که بتواند تصویر با کیفیتی را به شما ارائه دهد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: چرا وبکم لپتاپ کیفیت ندارد

قبل از خرید وب کم دست دوم بدانید

مانند زمانی که قصد تهیه در تجهیزاتی را به صورت کارکرده دارید در زمان تهیه یک دستگاه مانند وب کم دست دوم نیز نکاتی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

بررسی لنز وب کم

هدف شما از تهیه یک وب کم بهبود کیفیت ویدیو کال خود است و داشتن وبکمی با یک لنز آسیب دیده شما را به هدف خود نزدیک نمی‌کند.

دقت کنید که بیشتر وب کم‌ها دارای محافظ لنز پلاستیکی هستند، این محافظ لنز می‌تواند در طول استفاده آسیب ببیند و به عنوان مثال خط روی آن بیفتد. با توجه به این که همیشه از وب کم استفاده نمی‌شود در زمانی که در موقعیتی مانند یک کشو در کنار لوازم دیگر قرار می‌گیرد احتمال این اتفاق زیاد است.

خط و خش لنز دوربین

پس در زمانی که به بررسی وب کم کارکرده می‌پردازید با خط و خش نداشتن این محافظ یا خط و خش نداشتن قسمت روبه‌روی لنز دوربین توجه داشته باشید.

بررسی کابل اتصال

وبکم یک دوربین خارجی است که به کمک کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و در زمان خرید وب کم دست دوم باید به کابل اتصال وبکم نیز توجه داشته باشید.

تمام طول کابل را برای وجود تاشدگی بررسی کنید. همچنین قسمت‌های متصل کابل به بدنه وبکم و پورت USB را بررسی کنید و ببینید که آیا در این قسمت‌ها آسیب دیدگی وجود دارد یا خیر.

اگر وب کم دست دومی تهیه کنید که کابل آن از بدنه وبکم جدا می‌شود می‌توانید تا کابل اتصال وبکم را تعویض کنید، پس زیاد نیازی نیست تا به کابل آن توجه داشته باشید، اما پورت اتصال وبکم را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید.

کابل وبکم

در صورتی که که کابل وبکم دارای تاشدگی‌هایی است در زمان تست وب کم کابل را از آن نقطه بگیرید و مقداری جابه‌جا کنید تا ببینید که آیا آسیب دیدگی داخلی در کابل وجود دارد و آیا قطعی در آن وجود دارد یا خیر.

تست وب کم

 

مهم‌ترین نکته در زمان تهیه یک وب کم کارکرده کار کردن وبکم است.

برای تست وب کم راه‌های بسیاری وجود دارد، اما یی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها استفاده از یک وب سایت تست وب کم آنلاین است.

بیشتر بخوانید: تست وب کم

در این وب سایت‌ها شما می‌توانید تا به بررسی سلامت لنز داخلی، قابلیت‌های زوم وبکم و حتی میکروفون داخلی وبکم بپردازید.

در صورتی که سؤالی در رابطه با خرید وب کم دست دوم و کارکرده و یا تست آن دارید می‌توانید تا آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را ثبت کنید