close
اخبار

حذف نویز از ویدئو کنفرانس با نرم‌افزار Google Meet

حذف نویز

گوگل مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های خدمات رسانی ویدئو کنفرانس با توجه به میزان افزایش استفاده از آن در چند ماه اخیر به بروزرسانی و اضافه کردن قابلیت‌های مختلفی به نرم‌افزار Google Meet خود کرده است تا آن را به یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس کاربردی تدبیل کرده و در مجموعه نرم‌افزارهای G Suite از آن استفاده کند. جدیدترین قابلیت این نرم‌افزار قابلیت حذف نویز از ویدئو کنفرانس است.

در گذشته برای این کار نیاز به تجهیزات ویدئو کنفرانس مخصوصی داشتید تا این کار را برای شما به انجام برسانند؛ به عنوان مثال اگر در یک جلسه ویدئو کنفرانس گروهی شرکت می‌کنید دستگاه‌های ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp و لاجیتک RALLY و اگر به تنهایی در جلسات حضور پیدا می‌کنید به کمک یک هدست اداری مناسب می‌توانستید این کار را انجام دهید.

اما حالا به اضافه شدن این قابلیت به نرم‌افزار Google Meet دیگر نیاز به سخت‌افزار مخصوص برای حذف نویز اضافی محیط از تماس‌های خود ندارید و این نرم‌افزار ویدئو کنفرانس عملیات حذف نویز از ویدئو کنفرانس را به صورت خودکار برای شما به انجام می‌رساند.

این قابلیت به صورت خودکار نویزها اضافی محیط را از صدای خروجی میکروفون شما حذف می‌کند؛ صداهایی مانند باز و بسته شدن در اتاق، صدای کلیک دکمه‌های کیبورد و حتی صدای افراد در بیرون از محیط جلسه.

حذف نویز از محیط دورکاری

حذف نویز

حذف نویزهای اضافی در محیط دورکاری و در جلسات یکی از روش‌های ارتقا محیط دورکاری و یکی از روش‌های افزایش بازدهی جلسات ویدئو کنفرانس است.

گوگل در گذشته اضافه شدن این قابلیت به نرم‌افزار ویدئو کنفرانس خود را در ماه آپریل اعلام کرده بود و حالا این قابلیت به نسخه‌های G Suite Enterprise، G Suite Enterprise for Education و نسخه وب این نرم‌افزار اضافه شده‌است و در آینده در اختیار کاربران موبایل این نرم‌افزار نیز قرار خواهد گرفت.

قابلیت حذف نویز از ویدئو کنفرانس به صورت پیش‌فرض غیر فعال است و برای فعال کردن آن می‌بایست به بخش تنظیمات رفته و به قسمت Background Noise Option رجوع کنید.

عوامل عدم تمرکز خود را از بین ببرید

این قابلیت، قابلیت جذابی برای یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس است. در گذشته قابلیت‌های جدیدی مانند تار کردن و یا تغییر تصویر پس زمینه تماس به نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس اضافه شده بود تا تجربه‌ی حضور در جلسات ویدئو کنفرانس را به تجربه جذاب‌تری تبدیل کنند.

گوگل همچنین در ماه اپریل اعلام به اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند Low-Light Mode و Tiled Layouts را نیز به نرم‌افزار گوگل Meet اعلام کرده بود و ما همچنان منتظر اضافه شدن این قابلیت‌ها به نرم‌افزار ویدئو کنفرانس گوگل هستیم.